2014-05-22, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Menar du United, eller vilket lag menar du?

Vilka positioner spelar Fellaini och Mata på i United?

För mig är dessa innermittar Kagawa, Fellaini , Cleverly, Carrick, Mata och sen annat dökött.

Ska man då ta in Moutinho och alla andra ni också vill ha in så blir de väl lite överbefolkat?
2014-05-22, 13:23
Medlem
cyberkalles avatar
Fan vad jag diggar Ryan Giggs tack vare hans vetorätt så skall transfern mellan United och Thiago ha stoppats så det blev Bayern istället.
http://www.tz.de/sport/fc-bayern/bayern-thiago-alcantara-wechsel-manchester-united-scheiterte-ryan-giggs-3576777.html
2014-05-22, 13:23
Medlem
Viking-s avatar
Moutinho är egentligen en av de spelare som jag helst skulle se i Chelsea, precis den spelartyp som skulle behövas. Ända sedan Spurs vägrade sälja Modric till Chelsea så har man haft svårt att hitta någon som kan ordna de där bollarna från djupet.

Spelare som Pogba och Vidal i all ära, men de skulle fylla en annorlunda funktion i Chelsea och jag är inte säker på att den kombinationen med Matic vore bättre. Moutinho-Matic vore däremot riktigt riktigt bra. Vidal verkar dock stanna hursom.

Vad gäller anfallare så tvivlar jag på att Cavani och Falcao rör på sig. PSG må uppskatta Zlatan som fan, men hans ålder bidrar nog till att de vill övergå till Cavani som försteanfallare relativt snart.
Falcao är på en jättelön och kommer tillbaka från en knäskada, Monaco har ingen större brist på pengar och kan glömma att klara FFP med tanke på hur mycket efter de är i viktiga finansområden so vanliga lag har. Mandzukic och Costa kommer nog att gå dock, båda skulle bidra med mycket i Chelsea så man får hålla tummarna.

Jag undrar om inte Marin kommer att ta ner priset på Moreno lite, han skrev nyligen att Sevilla vill köpa loss honom samtidigt som Chelsea ryktas vilja ha Moreno.
2014-05-22, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Ja det hade de varit men de har ju redan typ 10 bra spelare på innermittfältet.

Citat:

För mig är dessa innermittar Kagawa, Fellaini , Cleverly, Carrick, Mata och sen annat dökött.

Ska man då ta in Moutinho och alla andra ni också vill ha in så blir de väl lite överbefolkat?
Om Moutinho värvas, värvas självklart inte Kroos, Fabregas, och alla andra det ryktas om. Det känns ganska självklart.

Att kalla Fellaini och Cleverley för "typ bra" är löjeväckande, och att Kagawa eller Mata skulle kunna spela tillsammans med Carrick i ett centralt mittfält med två spelare har inte fungerat hittills, så jag tvivlar på att det skulle falla väl ut bara för att LvG tar över.

Så återigen, vilka är dessa "typ 10 bra spelare"?

Carrick - bra
Cleverley - urusel
Fellaini - patetiskt dålig
Mata - inte central innermittfältare i ett 4-4-2
Kagawa - samma som Mata, dessutom inte imponerat i United men det är knappast hans fel

5 är inte "typ 10".
2014-05-22, 13:54
Medlem
Citat:

Den typen av innermitt som United söker är de centrala mittfältarna i 4-4-2/4-4-1-1 eller de defensiva mittfältarna i 4-2-3-1. Hit kan du alltså inte räkna Kagawa eller Mata. Om jag minns rätt är denna position inte Fellainis naturliga heller. Han lirade väl högre upp i banan i Everton (eller så har han bara gått ner sig rejält sen han kom till United)?

Som folk diskuterar verkar Cleverly inte heller vara duglig och kvar lämnas då Carrick. Det har väl i 1-2 år behövts en bättre CM/CDM bredvid Carrick. Därmed rykten som Kroos och Herrera.

Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Moutinho är egentligen en av de spelare som jag helst skulle se i Chelsea, precis den spelartyp som skulle behövas. Ända sedan Spurs vägrade sälja Modric till Chelsea så har man haft svårt att hitta någon som kan ordna de där bollarna från djupet.

Spelare som Pogba och Vidal i all ära, men de skulle fylla en annorlunda funktion i Chelsea och jag är inte säker på att den kombinationen med Matic vore bättre. Moutinho-Matic vore däremot riktigt riktigt bra. Vidal verkar dock stanna hursom.

Vad gäller anfallare så tvivlar jag på att Cavani och Falcao rör på sig. PSG må uppskatta Zlatan som fan, men hans ålder bidrar nog till att de vill övergå till Cavani som försteanfallare relativt snart.
Falcao är på en jättelön och kommer tillbaka från en knäskada, Monaco har ingen större brist på pengar och kan glömma att klara FFP med tanke på hur mycket efter de är i viktiga finansområden so vanliga lag har. Mandzukic och Costa kommer nog att gå dock, båda skulle bidra med mycket i Chelsea så man får hålla tummarna.

Jag undrar om inte Marin kommer att ta ner priset på Moreno lite, han skrev nyligen att Sevilla vill köpa loss honom samtidigt som Chelsea ryktas vilja ha Moreno.

Om "relativt snart" är redan nästa säsong så kanske Cavani vill stanna. Men han ska absolut inte nöja sig med att vara andrafiol fastän han konkurrerar med Zlatan. Det hade förmodligen inte varit några konstigheter om PSG lirat 4-4-2 men nu envisas Blanc med 4-3-3 där Cavani på kanten inte når upp till sin högsta nivå. Så länge Zlatan är Zlatan och Blanc fortsätter med sitt spelsystem vore det inget annat än rimligt att Cavani är missnöjd med sin situation i PSG.

Jag är inte riktigt med på vad du menar med Monaco. Kan du förtydliga?
2014-05-22, 14:16
Medlem
Captain.Johanssons avatar
[quote=plasil|48894869

Om "relativt snart" är redan nästa säsong så kanske Cavani vill stanna. Men han ska absolut inte nöja sig med att vara andrafiol fastän han konkurrerar med Zlatan. Det hade förmodligen inte varit några konstigheter om PSG lirat 4-4-2 men nu envisas Blanc med 4-3-3 där Cavani på kanten inte når upp till sin högsta nivå. Så länge Zlatan är Zlatan och Blanc fortsätter med sitt spelsystem vore det inget annat än rimligt att Cavani är missnöjd med sin situation i PSG.

Jag är inte riktigt med på vad du menar med Monaco. Kan du förtydliga?[/QUOTE]
Det håller jag också med om med Cavani alltså. Han gjorde 29 mål i en liga som brukat kallas för bra defensiv liga, han ska helt klart inte nöja sig med att vara andra fiol och folk klagar på att han floppade, hur många mål räknade de med att han skulle göra från en kant i en liga där de flesta lagen mot psg backar hem. Det skiljer enbart 4 mål mellan Z och Cavani bortsett från straffarna(och en Z missade) på ungefär samma speltid då skall det också nämnas att Cavani är en bra frisparksskytt också något han inte får visa när Z är med. Nu funkar 4-3-3 väldigt bra för dem men köpet att Cavani var inte rätt då.

Antar att han menar att Monaco skiter i ffp då de ändå inte kan fixa de regler Uefa har på dem så de kommer bara köra på men nu har de redan byggt ett bra lag med många unga talanger så stora inköp behövs inte detta år som det behövdes förra.
2014-05-22, 15:58
Medlem
Verkar som Arsenal är mer sugna på Griezmann än Vela. Arsenal kan säkert få till en rätt bra deal med Sociedad pga Vela-situationen.
2014-05-22, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Fan vad jag diggar Ryan Giggs tack vare hans vetorätt så skall transfern mellan United och Thiago ha stoppats så det blev Bayern istället.
http://www.tz.de/sport/fc-bayern/bayern-thiago-alcantara-wechsel-manchester-united-scheiterte-ryan-giggs-3576777.html

Ja, det där är ju troligt...
2014-05-22, 16:58
Medlem
DaKaktuzs avatar
Lite svenska rykten!

Nu skriver chilenska tidningen Latercera att toppklubbarna Fiorentina och Porto följer Miiko Albornoz och är väldigt intresserade.

Högerbacken som är aktuell för Chiles VM-trupp kostar, enligt uppgifterna, hela 4 miljoner dollar, motsvarande 26 miljoner kronor.

Per Nilsson lämnar nedflyttade Nürnberg och går till danska storlaget FC Köpenhamn, enligt danska uppgifter till Expressen har han nu hittat en ny klubbadress. Svensklaget FCK ska enligt uppgiftern inom kort presentera värvningen av Nilsson, som får ett treårs-kontrakt i klubben.
- Det finns en del klubbar som är intresserade, men det är inget jag kan säga något om nu, säger Nilsson till tidningen.

Vore jäkligt kul för Nilsson, då Nürnberg åkte ur Bundesliga!
Kanske blir en nystart för honom så han kan säkra landslagsplatsen. Kul med en fyrbacklinje med 3 svenskar i isf (Mellberg, Nilsson, Bengtsson och Wiland i mål)
Senast redigerad av DaKaktuz 2014-05-22 kl. 17:02.
2014-05-22, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaKaktuz
Lite svenska rykten!

Nu skriver chilenska tidningen Latercera att toppklubbarna Fiorentina och Porto följer Miiko Albornoz och är väldigt intresserade.

Högerbacken som är aktuell för Chiles VM-trupp kostar, enligt uppgifterna, hela 4 miljoner dollar, motsvarande 26 miljoner kronor.

Per Nilsson lämnar nedflyttade Nürnberg och går till danska storlaget FC Köpenhamn, enligt danska uppgifter till Expressen har han nu hittat en ny klubbadress. Svensklaget FCK ska enligt uppgiftern inom kort presentera värvningen av Nilsson, som får ett treårs-kontrakt i klubben.
- Det finns en del klubbar som är intresserade, men det är inget jag kan säga något om nu, säger Nilsson till tidningen.

Vore jäkligt kul för Nilsson, då Nürnberg åkte ur Bundesliga!
Kanske blir en nystart för honom så han kan säkra landslagsplatsen. Kul med en fyrbacklinje med 3 svenskar i isf (Mellberg, Nilsson, Bengtsson och Wiland i mål)

Ja, jävla roligt att vår ordinarie mittback i svenska landslaget går till ett lag som blir fyra i danska ligan. Fantastiska nyheter...
2014-05-22, 18:51
Medlem
DaKaktuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Ja, jävla roligt att vår ordinarie mittback i svenska landslaget går till ett lag som blir fyra i danska ligan. Fantastiska nyheter...
Hahaha FCK kom ju på andra plats iår dock så snacka inte skit. FCK gick om Midtjylland eftersom dem vann mot dom den nästsista omgången och sen vann sin sista match medans Midtjylland fick stryk!
Så dem får ju kvala till CL, så det är väll ett stort steg istället för att spela 2. Bundesliga?
2014-05-22, 21:42
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Verkar som Arsenal är mer sugna på Griezmann än Vela. Arsenal kan säkert få till en rätt bra deal med Sociedad pga Vela-situationen.
Plocka bägge två vet ja.

Tryck på Griezmann med lovordet att Sociedad får behålla Wengers mexikanska juvel sedan ringer man ner till det spanska kontoret på deadline day när man inser att Real faktiskt inte säljer Benzema för £15M och lite skamset kickar in återköpsklasulen som ligger på vadå, 8?

Fuck honorable business.
Senast redigerad av waikikii 2014-05-22 kl. 21:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in