2014-05-02, 15:06
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Fast han har ju tagit sig på slutet. Var ju inte alls så dålig mot Madrid?
Fast så har det varit hela säsongen. Ta exempelvis när Chelsea möte Spurs borta där han hade spelat bra i matcherna innan samt i Spurs matchen. Plötsligt får han rött kort är avstängd. När han väl kommer tillbaka så är han helt under isen.

Så här har det varit hela tiden under hans period i Chelsea. Men vem vet, kanske han får en nytändning i Atletico Madrid? Skulle Chelsea kunna sänka priset för Costa genom att använda Torres hade det varit guld typ.
2014-05-02, 15:08
Medlem
Qawseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Fast han har ju tagit sig på slutet. Var ju inte alls så dålig mot Madrid?
Känns som att man hört den där 100x nu
2014-05-02, 15:24
Medlem
Viking-s avatar
Chelsea skulle säkert vara glada över att bli av med Torres. Han är en stor del i marknadsföringen av klubben och säljer en massa tröjor, men jag tror inte det räcker. Med tanke på hur Chelsea spelar så kommer inte ens de få styrkor han har kvar till stor användning.

Jag undrar om Chelsea ändå inte skulle nå bästa funktionalitet med Benzema där framme, han är väldigt duktig på att vara medverkande i spelet. Mou känner till spelaren väldigt väl, så han vet nog bäst ifall en sådan transfer vore realistisk.
Costa är dock ett utmärkt alternativ, bakom den absoluta världseliten men fortfarande en mycket duktig spelare.
2014-05-02, 15:34
Medlem
OG-lovers avatar
Fan vad Chelsea fansen verkar lite blint på att Costa kommer i sommar. Jag tycker det inte känns så troligt som media försöker få det till. Enda anledningen till att gå till Chelsea är ju för pengarna. Atletico kommer troligtvis går väldigt långt i alla turneringar nästa år också, troligtvis kommer man vara bättre också så jag ser ingen anledning för han att lämna.
2014-05-02, 15:37
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Fan vad Chelsea fansen verkar lite blint på att Costa kommer i sommar. Jag tycker det inte känns så troligt som media försöker få det till. Enda anledningen till att gå till Chelsea är ju för pengarna. Atletico kommer troligtvis går väldigt långt i alla turneringar nästa år också, troligtvis kommer man vara bättre också så jag ser ingen anledning för han att lämna.
Om du tror det själv så säger väl det en hel del om din analytiska förmåga?
2014-05-02, 15:43
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Om du tror det själv så säger väl det en hel del om din analytiska förmåga?
Gör det? Atletico är i dagsläget en bättre klubb och är på stabil uppgång, har börjat sanera sina skulder, kommer få bättre sponsorer och mer intäkter nu efter säsongen, bonusar vid vinst och så vidare.
2014-05-02, 15:57
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Gör det? Atletico är i dagsläget en bättre klubb och är på stabil uppgång, har börjat sanera sina skulder, kommer få bättre sponsorer och mer intäkter nu efter säsongen, bonusar vid vinst och så vidare.
Så för att Atletico gör en riktigt bra säsong så är det plötsligt en bättre klubb? Dortmund är en annan klubb som hade ett par riktigt bra säsonger men det hindrade inte Sahin, Kagawa, Götze och Lewandowski från att dra när tillfälle fanns.

Chelsea har under de senaste fem säsongerna en ligatitel, en CL-titel, en EL-titel, två FA-cuper och har idag en av världens bästa tränare samtidigt som man har helt andra ekonomiska möjligheter än Atletico. Man har också varit i CL varenda säsong under dessa fem år.
Ok att Atletico kommer att vara i en bättre position nästa säsong, men bara för att man gör sig av med (eller förminskar) skulder så betyder det inte att man plötsligt är rik.
Atletico kommer fortfarande att ha Barcelona och Real Madrid framför sig både nu och i framtiden, det finns ingen klubb i PL som har samma typ av försprång till Chelsea.
Atletico har gjort det utmärkt denna säsong (vilket jag själv är glad för) men personligen ser jag laget som ett korthus med tanke på deras plats i näringskedjan.
Säg att laget inom två säsonger tappar Costa, Koke, Simeone och Courtois, hur lätt kommer de ha att ersätta dessa?
Chelsea säljer inte sina bästa spelare, och skulle man göra det så har man resurserna att ersätta med hög kvalitet direkt.

Vi pratar om klubbar som ligger på olika platser i näringskedjan och oavsett om Chelsea har köpt sin plats där så har de utan tvekan en fördel mot Atletico. En spelare i Chelsea har en bättre chans till titlar och kommer tjäna en bra bit mer, det finns med andra ord bara sentimentala skäl för en spelare att inte gå dit (eller konkurrens från en klubb på liknande nivå).
Många pratar om årets säsong som ett misslyckande, och då var man en halvlek från CL-final samt en match från ligatiteln (om inget oväntat händer).
2014-05-02, 16:12
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Daily Fail har också skrivit att det skulle vara klart, Telegraph likaså. Det är alltså inte de lite mer trovärdiga som Guardian, BBC eller Independent, men med tanke på hur intensiteten har ökat så verkar något vara på gång.

Som United-supporter så är ju telegraph den mest trovärdiga källan vi har i dagsläget, t.o.m bättre än MEN, BBC och guardian. Ingen dig mot dig men ofta tar folk det för givet att såfort guardian skriver något så är det sant, trots att journalister som jamie jackson ofta bara spottar ut sig massa skit. I dagens samhälle handlar det mer om journalisten, än tidningen hen skriver för, kan jag tycka. Precis som din sun-journalist. Det avfärdar ju dom flesta säkert per automatik för att det kommer från the sun, trots att han säkert kan sitta på bättre källor än någon från independent.
2014-05-02, 16:12
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Så för att Atletico gör en riktigt bra säsong så är det plötsligt en bättre klubb? Dortmund är en annan klubb som hade ett par riktigt bra säsonger men det hindrade inte Sahin, Kagawa, Götze och Lewandowski från att dra när tillfälle fanns.

Chelsea har under de senaste fem säsongerna en ligatitel, en CL-titel, en EL-titel, två FA-cuper och har idag en av världens bästa tränare samtidigt som man har helt andra ekonomiska möjligheter än Atletico. Man har också varit i CL varenda säsong under dessa fem år.
Ok att Atletico kommer att vara i en bättre position nästa säsong, men bara för att man gör sig av med (eller förminskar) skulder så betyder det inte att man plötsligt är rik.
Atletico kommer fortfarande att ha Barcelona och Real Madrid framför sig både nu och i framtiden, det finns ingen klubb i PL som har samma typ av försprång till Chelsea.
Atletico har gjort det utmärkt denna säsong (vilket jag själv är glad för) men personligen ser jag laget som ett korthus med tanke på deras plats i näringskedjan.
Säg att laget inom två säsonger tappar Costa, Koke, Simeone och Courtois, hur lätt kommer de ha att ersätta dessa?
Chelsea säljer inte sina bästa spelare, och skulle man göra det så har man resurserna att ersätta med hög kvalitet direkt.

Vi pratar om klubbar som ligger på olika platser i näringskedjan och oavsett om Chelsea har köpt sin plats där så har de utan tvekan en fördel mot Atletico. En spelare i Chelsea har en bättre chans till titlar och kommer tjäna en bra bit mer, det finns med andra ord bara sentimentala skäl för en spelare att inte gå dit (eller konkurrens från en klubb på liknande nivå).
Många pratar om årets säsong som ett misslyckande, och då var man en halvlek från CL-final samt en match från ligatiteln (om inget oväntat händer).
Kanske var fel i att säga bättre klubb när jag i själva verkat syftade på lag. Dumt av mig. Givetvis är Chelsea en större klubb med mycket mer genomslagskraft än Atletico, och resurserna är knappast jämförbara. Men det jag syftade på var att Atletico förmodligen kommer vara ett bättre lag än Chelsea nästa säsong också om man får behålla tongivande spelare och får bredda truppen lite därför tycker jag det skulle vara ett dåligt val av Costa att byta klubb. Sen tror jag heller inte att Koke och Simeone kommer lämna på ett tag. I synnerhet Koke som är på väg att förlänga. Varför skulle spelare vilja lämna en klubb som är på uppgång och som kanske kommer vinna två stora titlar den här säsongen. Jag tror att Atletico kommer utmana Barcelona och Real på samma vis nästa säsong, man har blivit mer och mer hotande för varje säsong som har gått och man fick verkligen upp vittring förra året i Cupfinalen.

Förresten sägs det att Chelsea kommer att sälja Courtois i sommar, vars kontrakt går ut 2016 om han inte vill förlänga.
2014-05-02, 16:21
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Förresten sägs det att Chelsea kommer att sälja Courtois i sommar, vars kontrakt går ut 2016 om han inte vill förlänga.

Hade ju varit något för Barcelona.
2014-05-02, 16:24
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Kanske var fel i att säga bättre klubb när jag i själva verkat syftade på lag. Dumt av mig. Givetvis är Chelsea en större klubb med mycket mer genomslagskraft än Atletico, och resurserna är knappast jämförbara. Men det jag syftade på var att Atletico förmodligen kommer vara ett bättre lag än Chelsea nästa säsong också om man får behålla tongivande spelare och får bredda truppen lite därför tycker jag det skulle vara ett dåligt val av Costa att byta klubb. Sen tror jag heller inte att Koke och Simeone kommer lämna på ett tag. I synnerhet Koke som är på väg att förlänga. Varför skulle spelare vilja lämna en klubb som är på uppgång och som kanske kommer vinna två stora titlar den här säsongen. Jag tror att Atletico kommer utmana Barcelona och Real på samma vis nästa säsong, man har blivit mer och mer hotande för varje säsong som har gått och man fick verkligen upp vittring förra året i Cupfinalen.

Koke skrev väl på ett kontrakt nyligen?
Jag vet faktiskt inte om Atleticos lag kommer att vara bättre nästa säsong, jag tycker inte skillnaden var överdrivet stor redan denna, och nästa säsong har man bara för andra gången sedan sist Mou var här samma tränare efter sommaren. Chelsea kommer att köpa ett par spelare, och även om Costa möjligtvis är det bästa alternativet så är han inte det enda.

Vad gäller Courtois så är han och Lukaku extremt irriterande nyhetskällor. Hela tiden prat om var de spelar nästa säsong etc. Fråga dig själv varför Chelsea skulle sälja Courtois, det finns ingen bättre målvakt man kan få för pengarna man kan sälja honom för. Detsamma är inte sant för Lukaku, men Chelsea har fortfarande inte visat någon intention av att sälja. Om det är någon som försöker sälja något så är det tidningarna.

LuaLua, du har rätt angående att journalisterna spelar en stor roll, dock så brukar tidningar ofta ha en ribba lagd för vad de publicerar. The Guardian rankades högst i en undersökning över fotbollsrykten (jag tror de hade rätt ca 35% av gångerna) medan exempelvis Telegraph låg 10% efter.
2014-05-02, 16:24
Medlem
Citat:

Ptja, kanske för att man kan få fem gånger högre lön i en annan klubb, men jag kanske är korkad som tror att pengar påverkar spelarnas klubbval. Varför lämnade Götze till exempel? Dortmund var ju mer eller mindre i exakt samma sits som Atletico nu. Inga liknelser i övrigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in