2013-12-27, 23:17
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Nainggolan är väl en högst respektabel spelare, men vad ska Milan med honom till, egentligen?

Vad som är ännu märkligare är att det nu även ryktas om Roma. Det begriper jag inte alls. Vi har fem utmärkta mittfältare i Bradley, De Rossi, Strootman, Florenzi och Pjanic. Nainggolan blir ett namn för mycket i mina ögon.

Men samtidigt... ett mittfält bestående av Nainggolan - De Rossi - Strootman hade kunnat stå upp emot vilket mittfält som helst. Jag tror inte många förstår hur ofattbart bra DDR är. I mina ögon en av världens bästa defensiva mittfältare, ingen tvekan.
Senast redigerad av snillet_1 2013-12-27 kl. 23:20.
2013-12-27, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad som är ännu märkligare är att det nu även ryktas om Roma. Det begriper jag inte alls. Vi har fem utmärkta mittfältare i Bradley, De Rossi, Strootman, Florenzi och Pjanic. Nainggolan blir ett namn för mycket i mina ögon.

Men samtidigt... ett mittfält bestående av Nainggolan - De Rossi - Strootman hade kunnat stå upp emot vilket mittfält som helst.

Samtidigt är jag osäker på var Roma behöver förstärkning? Har sett riktigt bra ut. En "reserv-Totti"? Var fan hittar man det?
2013-12-27, 23:22
Medlem
Citat:

Men samtidigt... ett mittfält bestående av Nainggolan - De Rossi - Strootman hade kunnat stå upp emot vilket mittfält som helst. Jag tror inte många förstår hur ofattbart bra DDR är. I mina ögon en av världens bästa defensiva mittfältare, ingen tvekan.
Gissningsvis skulle Nainggolan in medföra någon annan out?
2013-12-27, 23:25
Medlem
4522s avatar
Citat:

I Milans fall - Allegrisyndromet att stapla innermittfältare på hög. Kanske är det för att säkra upp bakom Honda men ja, känns inte som någon prioritet.

I Romas fall - Nainggolan lär i så fall plockas in som ersättare till någon som kommer lämna. För annars hade det varit för bra för att vara sant.
2013-12-27, 23:25
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Samtidigt är jag osäker på var Roma behöver förstärkning? Har sett riktigt bra ut. En "reserv-Totti"? Var fan hittar man det?

Samma. Vet inte heller riktigt var det behövs förstärkning. Alla lagdelar är starka. Det är som du är inne på ifall man plockar in en stjärnforward. Vucinic comeback från Juventus bänk? Dock slutade väl inte hans tid särskilt bra i Rom...

Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Gissningsvis skulle Nainggolan in medföra någon annan out?

I så fall skulle det stå mellan Bradley och Pjanic. Den senare har ett 'skill-set' som är unikt i Roma så han bör man inte flytta på. Amerikanen ut...?
2013-12-27, 23:28
Medlem
Citat:
Samma. Vet inte heller riktigt var det behövs förstärkning. Alla lagdelar är starka. Det är som du är inne på ifall man plockar in en stjärnforward. Vucinic comeback från Juventus bänk? Dock slutade väl inte hans tid särskilt bra i Rom...
...
De senaste årens förstärkningar har skapat ett bra lag. Eventuella inköp bör höja kvaliteten och det blir dyrt...

Om ett par år handlar det sedan dessutom om att föryngra truppen, men det känns inte som att Roma är där. Förutom Totti... som ändå inte kan ersättas.
2013-12-27, 23:32
Medlem
Citat:

I så fall skulle det stå mellan Bradley och Pjanic. Den senare har ett 'skill-set' som är unikt i Roma så han bör man inte flytta på. Amerikanen ut...?
Om jänken blir belgarens offer sitter Roma på ett makalöst mittfält. Vilka matcher det hade kunnat bli mot Juventus när Roma ställer upp med ett kompakt fyrmannamittfält i form av DDR-Strootman-Nainggolan-Pjanic, skördetröske-taktiken är ett faktum.

Annars skulle det kunna vara possibelt att Roma nu använder sig av Pjanic som bete i jakten på Pastore.
2013-12-27, 23:34
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
De senaste årens förstärkningar har skapat ett bra lag. Eventuella inköp bör höja kvaliteten och det blir dyrt...

Om ett par år handlar det sedan dessutom om att föryngra truppen, men det känns inte som att Roma är där. Förutom Totti... som ändå inte kan ersättas.

Ja, det blir dyrt. Strootman var ett riktigt kvalitetsköp och han är väl dyrast sen Cassano om jag inte är helt ute och seglar? Jag var inte helt övertygad om honom eftersom det trots allt blev Roma till slut efter alla rykten om United osv. Idag kan jag med självförtroende säga att han är betydligt bättre än Fellaini. Om vi skall göra den jämförelsen.
2013-12-27, 23:36
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Om jänken blir belgarens offer sitter Roma på ett makalöst mittfält. Vilka matcher det hade kunnat bli mot Juventus när Roma ställer upp med ett kompakt fyrmannamittfält i form av DDR-Strootman-Nainggolan-Pjanic, skördetröske-taktiken är ett faktum.

Annars skulle det kunna vara possibelt att Roma nu använder sig av Pjanic som bete i jakten på Pastore.

Jag gillar inte Pastore och har alltid tyckt att han är överskattad. Han har alldeles för hög felprocent. Om vi skall prata spelare i den vägen ser jag mycket hellre geniet Jovetic...
2013-12-27, 23:38
Medlem
Citat:
Jag gillar inte Pastore och har alltid tyckt att han är överskattad. Han har alldeles för hög felprocent. Om vi skall prata spelare i den vägen ser jag mycket hellre geniet Jovetic...

Eller så kommer Lamela tillbaka... ?
2013-12-27, 23:43
Medlem
Citat:
Pastore i Palermo = chef. Nu är det andra bullar, en värvning skulle vara en rejäl chansning. Jovetic kanske bättre då. Har han ens fått starta någon match i ligan för Manchester City?

Sedan kommer det antagligen behövas ytterligare offensiv förstärkning, Kaka flörtar nämligen med Ljajic. https://pbs.twimg.com/media/BcdTIU1CAAAqldt.jpg

Även Lamela som Brille nämner är intressant, verkar lida av samma problem som JoJo i City?
2013-12-28, 18:09
Medlem
Calogeros avatar
Pastore är den enda jag kan se som ersättare till Totti.

Fast nej, vill inte ens tänka i de banorna.

Nainggolan är ju bra, såklart. Tycker nog att han är lite bra för att ha som reserv dock, och jag vill absolut inte se honom ersätta någon av spelarna som startar i dagsläget.

Kan det vara så att Manchester United förberett ett megabud på Strootman?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in