2013-08-30, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sniffran
Ni som snackar om Draxler till Arsenal är bra roliga.

Efter att tackat nej till sjuka summor från Real Madrid och Manchester City känns övergången Schalke till Arsenal ganska långt borta. Grabben är endast 19 år och bar laget till CL, han har själv sagt att han stannar minst ett år innan han lämnar och då lär han gå till en storklubb och inte byta ned sig till det mediokra laget i London.

Intressant med KPB till Schalke, men borde inte ny målvakt och en stark defensiv pjäs prioriteras? Hur går det med Kyriakos Papadopoulos? Blir han kvar eller lämnar han för PL?

Schalke har nu under en längre tid förhandlat med Basel om Valentin Stocker, en övergång som idag känns ganska långt bort i och med att båda klubbarna lottades mot varandra i CL. Det lär väl bli just Schalke och Basel som slåss om platsen bakom Chelsea.
Schalke har lånat mittacken Dennis Aogo från Hamburg, som har spelat 11 landskamper för Tyskland, så det borde hjälpa defensiven en del.
2013-08-30, 14:45
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoxzZ
Schalke har lånat mittacken Dennis Aogo från Hamburg, som har spelat 11 landskamper för Tyskland, så det borde hjälpa defensiven en del.

Tänkte du skriva mittbacken så kan jag informera att Aogo är vänster back/mittfältare. Schalke behöver inte förstärka sig där framme ut som flera påpekat där bak. Ny målvakt bör vara prio ett iaf. Men sedan när Papadopoulos kommer tillbaka har dem rätt bra mittlås tillsammans med Höwedes . För Santana tycker jag passa endast som avbytare.

Hildebrand

Aogo/Fuchs - Höwedes - Papa - Uchida

Såhär lär det se ut, som sagt ny målvakt sedan ser det ändå rätt bra ut! Uchida såg inte så bra ut senaste matcherna men högerback tror jag inte dem lyckas hitta som kan konkurrera ut honom.
Senast redigerad av dippsi 2013-08-30 kl. 14:48.
2013-08-30, 15:01
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Tänkte du skriva mittbacken så kan jag informera att Aogo är vänster back/mittfältare. Schalke behöver inte förstärka sig där framme ut som flera påpekat där bak. Ny målvakt bör vara prio ett iaf. Men sedan när Papadopoulos kommer tillbaka har dem rätt bra mittlås tillsammans med Höwedes . För Santana tycker jag passa endast som avbytare.

Hildebrand

Aogo/Fuchs - Höwedes - Papa - Uchida

Såhär lär det se ut, som sagt ny målvakt sedan ser det ändå rätt bra ut! Uchida såg inte så bra ut senaste matcherna men högerback tror jag inte dem lyckas hitta som kan konkurrera ut honom.

Fast Aogo/Fuchs och Uchida byter väl plats.

Schalkes största svaghet är väl målvakt + att de har en rätt medioker tränare.
Annars så är det ett bra lag på de flesta positioner.
2013-08-30, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Då var allt klart med Boateng.

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1208792_10151673331604037_394810342_n.jpg
2013-08-30, 15:05
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Haha tänkte fel där, ja det stämmer! Håller med, men många är eniga att troligen Keller kommer vara nästa tränare att ryka. Ny målvakt ser nog inte Schalke före nästa säsong, det ryktades ju om Düsseldorfs Giefer i början av sommaren men det ryktet verkar ha lagt sig!
2013-08-30, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Kaka lär ju dock sitta på en sanslöst hög jävla lön i förhållande till vad han bidrar med på planen. Ingen kommer vilja matcha den om han byter klubb, och det vet han ju så klart. Den enda klubben jag kan tänka mig att han skulle gå ned i lön för är Milan, och det är ju en trequartista Milan behöver nu. Hade varit oerhört vackert om Kaka gick till Milan igen, men högst osannolikt.
Skrev detta häromdagen, verkar som att något kan vara i görningen?
2013-08-30, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Haha tänkte fel där, ja det stämmer! Håller med, men många är eniga att troligen Keller kommer vara nästa tränare att ryka. Ny målvakt ser nog inte Schalke före nästa säsong, det ryktades ju om Düsseldorfs Giefer i början av sommaren men det ryktet verkar ha lagt sig!

Kan Källaren ryka redan efter en hemmaförlust mot Bayer? Jag hoppas på det, men jag har ännu inte sett några kandidater till jobbet vid sidan av Babbel som det ryktas om.
2013-08-30, 16:08
Medlem
preben12s avatar
Lamela officiellt klar för Tottenham nu.
2013-08-30, 16:19
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Lamela officiellt klar för Tottenham nu.

Något nytt angående Eriksen?

Ser ju väldigt bra och intressant ut med Tottenham just nu faktiskt.
2013-08-30, 16:24
Medlem
Wiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Eriksen är klar eller nära, kan presenteras redan idag. Jag svävar som på moln just nu, fatta när detta lag har spelat ihop sig ojojoj! COYS!
2013-08-30, 16:39
Medlem
eribabsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Ser ju väldigt bra och intressant ut med Tottenham just nu faktiskt.
Faktiskt intressant som fan. Båda Lamela och Eriksen blir kul att se.
2013-08-30, 16:49
Medlem
Neroxxs avatar
Spurs har ett riktigt slagkraftigt lag.
Hur kommer det sig att det har så jävla mycket pengar att spenderar egentligen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in