2013-07-22, 18:18
Medlem
Bigmassys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Barcelona have rejected Manchester United's second formal bid, of reportedly 35-40M, for Barcelona midfielder Cesc Fabregas (26). [sport]

Skönt då är det slut på bud från United nu då.

Källan är densamma som skrev ut Thiago som Unitedspelare så saltskålen borde användas i detta läge.
Sky Sports verkar relativ säker på att Fabregas kommer till United, och verkar ju faktiskt troligt även om jag varit skeptiskt innan.

Barcelona har ju inte officiellt gått ut och nekat Uniteds bud. Att United och Moyes går ut officiellt med att de vill ha Fabregas och har lagt inte mindre än två bud måste ju också tyda på att Barcelona vill göra affär?
2013-07-22, 18:20
Medlem
zizacons avatar
Intressanta nyheter, enligt L'equipe idag så har Arsenal köpt Bernard. Jag orkar inte köra den i translate, men enligt min någorlunda franska så är han väntad i London på fredag för att göra medical, och ska få runt 3 miljoner euro per år.

http://www.lequipe.fr/Football/Actualites/Bernard-vendredi-a-arsenal/387580

Samtidigt har Wenger förnekat det påstås det på sina håll, vilket dock entligen inte betyder någonting, om man ser till tidigare affärer. Någon tog också tidigare upp Bernards lite komplicerade ägande och jag är fortfarande lite skeptisk, men det börjar bli lite väl mycket Bernard i pressen för att det skulle vara helt taget ur luften. Känns som precis en sådan spelare som Wenger skulle kunna lägga pengar på, om man nu tänker använda en massa stålar - Gervinho går då givetvis med all sannolikhet till Roma som det ryktats mycket om, vilket skulle finansiera kanske 30-40% av Bernardövergången.
2013-07-22, 18:32
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Intressanta nyheter, enligt L'equipe idag så har Arsenal köpt Bernard. Jag orkar inte köra den i translate, men enligt min någorlunda franska så är han väntad i London på fredag för att göra medical, och ska få runt 3 miljoner euro per år.

http://www.lequipe.fr/Football/Actualites/Bernard-vendredi-a-arsenal/387580

Samtidigt har Wenger förnekat det påstås det på sina håll, vilket dock entligen inte betyder någonting, om man ser till tidigare affärer. Någon tog också tidigare upp Bernards lite komplicerade ägande och jag är fortfarande lite skeptisk, men det börjar bli lite väl mycket Bernard i pressen för att det skulle vara helt taget ur luften. Känns som precis en sådan spelare som Wenger skulle kunna lägga pengar på, om man nu tänker använda en massa stålar - Gervinho går då givetvis med all sannolikhet till Roma som det ryktats mycket om, vilket skulle finansiera kanske 30-40% av Bernardövergången.

Har känts ganska givet hela våren att något skulle bli klart först efter Copa Libertadores, så det låter väl inte helt otroligt. Man måste ju dock höja ett varningens finger för hans skadebekymmer. Frågan är hur väl det passar sig i Premier League.
2013-07-22, 18:53
Medlem
DAGGER-5s avatar
Från Spanien rapporteras det att Liverpool är på väg att vinn kampen om Valencias vänsterback Aly Cissokho. Liverpool kommer låna vänsterbacken för £900 000 för hela kommande säsong, och har säkrat sig en köpoption värt £3.5 miljoner vid slutet av säsongen.
2013-07-22, 19:57
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon

Är detta den enda källan? Står inget om det på deras Facebook sida eller deras hemsida
2013-07-22, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Är detta den enda källan? Står inget om det på deras Facebook sida eller deras hemsida

ESPN Brazil skriver också att han är nära Arsenal, vet inte hur mycket sanning det finns i det.

http://www.espn.com.br/noticia/343942_jornal-bernard-chega-a-londres-na-sexta-feira-para-assinar-contrato-com-arsenal
2013-07-22, 20:46
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
ESPN Brazil skriver också att han är nära Arsenal, vet inte hur mycket sanning det finns i det.

http://www.espn.com.br/noticia/343942_jornal-bernard-chega-a-londres-na-sexta-feira-para-assinar-contrato-com-arsenal

Dom hänvisar ju till samma källa - nämligen L'Equipe.
2013-07-22, 20:48
Medlem
dippsis avatar
Nikica Jelavic ryktas mot HSV, någon som kan berätta hur denna spelaren är?
2013-07-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Dom hänvisar ju till samma källa - nämligen L'Equipe.

Märkte det nu, fel av mig.
2013-07-22, 20:58
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmassy
Källan är densamma som skrev ut Thiago som Unitedspelare så saltskålen borde användas i detta läge.
Sky Sports verkar relativ säker på att Fabregas kommer till United, och verkar ju faktiskt troligt även om jag varit skeptiskt innan.

Barcelona har ju inte officiellt gått ut och nekat Uniteds bud. Att United och Moyes går ut officiellt med att de vill ha Fabregas och har lagt inte mindre än två bud måste ju också tyda på att Barcelona vill göra affär?

Sport brukar vara rätt träffsäkra när det gäller silly. Ett misstag ska inte få smutsa ner dem totalt. Annars är det rätt komiskt att ni United-fans får upp hoppet och "nästan är säkra" (med vissa omformuleringar) så fort det ryktas lite om en spelare.

Tycker du själv inte det är lite komiskt? En klubb behöver väl inte gå ut och dementera varje transfer som ryktas utåt? Det räcker väl med att Fabregas i egen hög person har gått ut två gånger på Twitter och nekat alla rykten?

Här är en till: Barcelona source: "Fabregas is not for sale. The president has been very clear with Man United." [bbc]
2013-07-22, 21:18
Medlem
BirkaBagarens avatar
Det ryktades om att Toivonen skulle till Norwich, vad hände med det? Hade Ola för stort ego för att gå till en mittenklubb?
2013-07-22, 21:36
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Nikica Jelavic ryktas mot HSV, någon som kan berätta hur denna spelaren är?

Typisk måltjuv. Deltar inte jättemycket i spelet men är alltid där och hugger när läget dyker upp. hyfsat snabb och bra avslutare. Djupledsforward. Hade en riktigt lyckad första säsong i Everton, fick det inte att stämma sist och blev bänkad en del.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in