2013-06-17, 10:23
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elefantbajs2100
Hur kommer det sig att inte fler klubbar är "keen" på att signa Higuain? Chelsea? City? Spurs? Milan osv...

Vad har jag missat?

Han kostar ju skjortan, inte många klubbar som degar upp €30 miljoner cash i dagens läge.
2013-06-17, 10:30
Medlem
cyberkalles avatar
Då är allt snack om Lewandowski över för denna gång om man får tro Dortmunds Hans-Joachim Watzke.
Han blir kvar i klubben: http://www.transfermarkt.de/de/watzke-lewandowski-bleibt--auch-kein-wechsel-ins-ausland/news/anzeigen_125970.html

Skönt att han inte kom till Bayern i år.

4522@ Du som är insatt i språket vad betyder detta?

Un aggiornamento che vi spetta ..altrimenti alla fine mi venite a cercare sotto casa....il sig Mario Gomez ha terminato le visite mediche di rito da Fanfani.....e vi saluta con tanto affetto...penso che possa bastare...una dolce domenica a tutti..

Postat på Facebook av denna herre: https://www.facebook.com/Bvb1967?hc_location=timeline
2013-06-17, 10:48
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Italiensk media skriver att Juventus gett upp och att Arsenals bud på €30 miljoner kommer accepteras av Real.

Ja det är väl Arsenals stora fördel: att man kan dega upp pengarna i cash med en gång, eftersom man har så stora reserver. Juve ville väl betala små summor under en längre period vad jag förstår.

Det är ju egentligen mest ett cashflow-trick snarare än att det skulle vara omöjligt dyrt.
2013-06-17, 10:52
Medlem
Angående Higuain, förutom priset så tror jag att många är lite oroliga över hans målform i CL. 8 mål på 48 matcher är inte godkänt för en striker i ett lag som Real, de målen har dessutom inte varit avgörande i ett viktigt skedde.

Jag gillar Higuain, det måste man göra som madridista imo, men jag tror inte att han är en spelare som man vinner CL med.
2013-06-17, 11:00
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capuT
Angående Higuain, förutom priset så tror jag att många är lite oroliga över hans målform i CL. 8 mål på 48 matcher är inte godkänt för en striker i ett lag som Real, de målen har dessutom inte varit avgörande i ett viktigt skedde.

Jag gillar Higuain, det måste man göra som madridista imo, men jag tror inte att han är en spelare som man vinner CL med.

Det är sant, men samtidigt är Higuain bara 25, vilket man lätt glömmer bort när han varit med så länge. Det är möjligt att ett klubbyte och en ny liga är precis vad han behöver. Wenger har ju trots allt ett mycket fint facit med spelare precis som Higuain - som kanske inte kommer riktigt till sin rätt i sin gamla klubb men som är kvalktet rakt igenom - halva invinciblelaget var ju sådana värvningar.

Sedan hade jag personligen nog hellre sett Rooney spm har ungefär noll chans att floppa medan Man får känslan att Higuain i allra värsta fall skulle kunna riskera att bli lite av en Torres eller Arshavin.
Senast redigerad av zizacon 2013-06-17 kl. 11:03.
2013-06-17, 13:03
Moderator
zanteras avatar
Enligt Sky Sports så har Southampton lagt bud på Banega. Nu vet jag inte om Valencia säljer eller om det är en tänkbar transfer, men Southampton hade ett spännande lag förra säsongen och har redan värvat Lovren, som är en intressant värvning, och det känns spännande att se vad de kan hitta på till nästa säsong.
2013-06-17, 13:07
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Enligt Sky Sports så har Southampton lagt bud på Banega. Nu vet jag inte om Valencia säljer eller om det är en tänkbar transfer, men Southampton hade ett spännande lag förra säsongen och har redan värvat Lovren, som är en intressant värvning, och det känns spännande att se vad de kan hitta på till nästa säsong.
Det vore ju bara så jävla deprimerande om den transfern blev verklighet. En bild så god som någon av de skeva finansiella förhållandena i fotbollseuropa.
2013-06-17, 13:14
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Maynor Figueroa har skrivit på ett tvåårskontrakt med Hull. En bra värvning känner jag spontant.
2013-06-17, 13:39
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Det vore ju bara så jävla deprimerande om den transfern blev verklighet. En bild så god som någon av de skeva finansiella förhållandena i fotbollseuropa.

Såg vi ju förra säsongen hur det blev med Gaston Ramiréz, en spelare som många storklubbar i Italien ryckte i. Men han gick till nykomligen i PL för att dom kunde erbjuda det mest lukrativa kontraktet.

Kan mycket väl bli så även med Banega.
2013-06-17, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Villon

Trollet som härjar i tråden för åtminstone lite vatten på sin kvarn...

Småklubbarna i PL glider med på en räkmacka när storklubbarna drar in en massa deg till tv-avtalet pga det enorma tittarintresset.

Sen får förstås en klubb som Valencia skylla sig själva när man misskött sin ekonomi.
2013-06-17, 14:25
Medlem
Aftonbladet skriver att Lewandowski och Bayern är överens om ett avtal för att säkra en övergång nästa sommar när Lewandowskis kontrakt går ut.

Kan detta verkligen stämma? Jag trodde att klubbar inte fick kontakta spelare förrän det var 6 månader kvar av kontraktet? Gör inte Bayern sig skyldiga till något brott här?
2013-06-17, 14:29
Moderator
zanteras avatar
Vad är egentligen meningen med att klänga sig fast vid Lewandowski om han ändå går gratis nästa år? Är det att Dortmund känner att det blir "för mycket" att ersätta både Götze och Lewandowski i samma fönster, eller något komplex mot Bayern och att de tar toppspelarna? Den logiska lösningen hade väl ändå varit att få ut lite pengar för Lewandowski (än att han går gratis nästa år), och försöka få in en bra ersättare så snabbt som möjligt som kan anpassa sig i klubben.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in