• 1
  • 2
2013-05-26, 15:05
Medlem
Blommandagens avatar
Stek lax. Koka linser. Koka ägg. Hacka upp och eventuellt koka någon grönsak (broccoli/ärter/blomkål/vadsomhällst). Olivolja på linserna. Ät.
Citera
2013-05-26, 15:20
Medlem
Highsounds avatar
Jag hade bara gjort en röra på tonfisk, keso och lite grönsaker (deff ).
Citera
2013-05-27, 09:29
Medlem
PWMWDs avatar
1 burk tonfisk, pasta, majonäs, 0, 5l mjölk

Ca 50g protein sen både fett och kolhydrater.

Min specialare är keso blandat med tonfisk och makrill i tomatsås. Ren protein och smaskigt värre xD
Citera
2013-05-27, 14:59
Medlem
Tonfisk, rakt ur burken (dock en nödlösning...) eller med lite pasta och creme fraiche. Ibland tar jag grillad kyckling, steker med lite svamp och sen frossar. Då jag tränar sent blir det rester. Chicken Royale eller vad den heter på BK, 25kr varje fredag.
Citera
2013-05-27, 15:16
Medlem
Brukar finnas fryst tillagad kycklingfile som man sedan värmer i stekpanna i någon minut i de flesta affärer. Snabbnudlar är en bra kolhydratkälla. Kanske tonfisk med makaroner eller något.
Citera
2013-05-27, 15:19
Medlem
Går motiverat in på närmsta affär köper 1L mjölk, 500g keso och 1 påse alhgrens bilar sen svänger förbi och hämtar en kebab. Win.
Citera
2013-05-27, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMeta
Tonfisk, rakt ur burken (dock en nödlösning...) eller med lite pasta och creme fraiche. Ibland tar jag grillad kyckling, steker med lite svamp och sen frossar. Då jag tränar sent blir det rester. Chicken Royale eller vad den heter på BK, 25kr varje fredag.

Hur mkt kyckling innehåller en Chicken Royale då? Har du någon koll på det?
Citera
2013-05-27, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chookdee
Hur mkt kyckling innehåller en Chicken Royale då? Har du någon koll på det?

Enligt deras hemsida ligger den på ca 700 kcal. Kanske inte det mest optimala, men efter ett boxningspass får det duga på vägen. Kanske ska be om utan majonnäs, dryga hälften av energiinnehållet, och det är den biten jag inte är så förtjust i, haha. Enligt hemsidan kan man få den med yogurtdressing istället, ska testa den. Enligt hemsidan innehåller kycklingen 194 kcal, så eftersom den är panerad och skit så antar jag att det är kanske 80g?
Citera
2013-05-27, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoodooThings
Mjölk? Massvis med protein, kolhydrater och kalorier.
Röd mjölk; 1,5L= 900kcal, cirka 50 g protein och 50 g kolhydrater.
Grön mjölk har lite mindre cals, 45kcal/DL istället för 60kcal!

Kan du svepa 1,5 liter vätska ?
Citera
2013-05-27, 19:16
Medlem
Tonfisk, kvarg, sweet chili, salt, peppar å bara blanda runt. Win win!
Citera
2013-05-28, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoodooThings
Mjölk? Massvis med protein, kolhydrater och kalorier.
Röd mjölk; 1,5L= 900kcal, cirka 50 g protein och 50 g kolhydrater.
Grön mjölk har lite mindre cals, 45kcal/DL istället för 60kcal!

Färgen på mjölkpaketen skiftar i landet så det vore förmodligen bättre om du skrev lätt/mellan/fet
Citera
2013-05-29, 11:12
Medlem
No_fears avatar
Ägg, bacon, vita bönor och kokt eller stekt potatis till.

Går snabbt, billigt, är proteinrikt, rätt så mycket fett men är man inte på nån jobbig diet så funkar det fint.

Brukar koka potatis, värma bönorna i kastrull, knaperstek bacon och lägg sen åt sidan, vändstek äggen så dom ännu är lite lösa i gulan.

Lägg upp på en tallrik med allt utom bacon och skär och blanda, lägg sen på baconen på toppen, strö över en rejäl nypa svartpeppar. Ser förjävligt ut och är inget man bjuder damen på men smakar underbart.

Annars omelett går också snabbt, går att variera i på så många sätt och är bra då man inte behöver ta fram nån köttbit eller liknande från frysen för att styra en middag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in