• 2
  • 3
2013-05-31, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBoi
Fast smre n San Marino kan de vl knappast vara. San Marino brukar ju g igenom kvalen utan att ha gjort ett ml och ha slppt in runt fem per match...

San Marino fick stryk av Italien med 0-4 i dag. Jag tycker nd det var bra gjort av dem att inte frlora med s mycket...
Citera
2013-06-01, 02:28
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Spanien har tydligen protesterat s mycket t detta att UEFA bestmt att Gibraltar och Spanien inte fr mtas i kvalet till EM i Frankrike 2016.

Varfr..egentligen? Gibraltar har varit brittiskt hur lnge som helst..och inte med Spanien att gra...frutom det geografiska lget. Knns lite Falklandsarvarning p dom som Argentina dr.

Spanien har stora egna problem att brottas med..Vnta bara till landet styckas...Katalonien, Baskien och Galicien....Dom kan inte mycket gra t det nr det vl kommer till kritan..

Ang. Storbritannien s tror jag att det p sikt blir s att Skottland r kvar som det r (dom kan ju faktiskt vara en sjlvstndig nation snart ven i teorin)..men att att d vriga landet gr ihop..Wales r redan ttt sammankopplat med England p ett helt annat stt n Skottland..och deras strsta klubbar spelar i engelska ligasystemet(t.o.m. PL. Swansea och Cardiff). D kan Nord-irland knappast vara kvar heller. Mycket av detta tror jag har handlat om skottarna som r mest mna om sin srart gentemot engelsmnnen...Dom andra har mer "hngt p".
Senast redigerad av Steff83 2013-06-01 kl. 02:37.
Citera
2013-06-01, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Varfr..egentligen? Gibraltar har varit brittiskt hur lnge som helst..och inte med Spanien att gra...frutom det geografiska lget. Knns lite Falklandsarvarning p dom som Argentina dr.

Spanien har stora egna problem att brottas med..Vnta bara till landet styckas...Katalonien, Baskien och Galicien....Dom kan inte mycket gra t det nr det vl kommer till kritan..

Ang. Storbritannien s tror jag att det p sikt blir s att Skottland r kvar som det r (dom kan ju faktiskt vara en sjlvstndig nation snart ven i teorin)..men att att d vriga landet gr ihop..Wales r redan ttt sammankopplat med England p ett helt annat stt n Skottland..och deras strsta klubbar spelar i engelska ligasystemet(t.o.m. PL. Swansea och Cardiff). D kan Nord-irland knappast vara kvar heller. Mycket av detta tror jag har handlat om skottarna som r mest mna om sin srart gentemot engelsmnnen...Dom andra har mer "hngt p".

Ett annat argument fr ett gemensamt brittiskt landslag r att det inte gr speciellt bra fr engelsk, skotsk, nordirlndsk eller walesisk landslagsfotboll just nu. OK att England oftast deltar i turneringarna, men de har ju lite hgre ml n att torska p straffar i slutspelet var och varannan gng.

Fast andra sidan gick det inte s bra fr det brittiska olympiska laget i London 2012 heller...
Citera
2013-06-01, 12:55
Medlem
Citat:

Hller med dig. Skottarna som historiskt sett ofta har kriget med engelsmnnen har bara varit en del av Storbritannien sedan 1700-talet medan Wales har varit i unionen i ver 800 r om jag kan min historia rtt.

Frgan r bara nr Celtic och Rangers tar det frbjudna steget ver till det engelska ligasystemet d det skottska suger balle. Men det r en annan trdstart det.
Citera
2013-06-01, 14:28
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackperson
Ett annat argument fr ett gemensamt brittiskt landslag r att det inte gr speciellt bra fr engelsk, skotsk, nordirlndsk eller walesisk landslagsfotboll just nu. OK att England oftast deltar i turneringarna, men de har ju lite hgre ml n att torska p straffar i slutspelet var och varannan gng.

Fast andra sidan gick det inte s bra fr det brittiska olympiska laget i London 2012 heller...

Det r ju ingen tvekan om att dom hade varit bra mycket starkare om GB varit enad fotbollsnation..nu..och genom historien...Inom svl landslags- som klubbfotboll.

Tnk engelska landslaget...men plus spelare som tex Bale....Eller Giggs frr...eller George Best fr nnu lngre tillbaks. Och skert finns mnga bra skottar genom ren med.

Inom klubbfotbollen s hade ju framfrallt Celtic och Rangers tillfrt mycket..som alla parter tjnat p.
Citera
2013-06-01, 16:45
Medlem
Citat:
Celtic och Rangers.

De hade frtjnat att lira i Premier League. Nu r Rangers FC i stllet tvngsnedflyttade...
Citera
2013-11-19, 21:21
Medlem
0-0 i frsta landskampen nnsin. Trevligt
Citera
2013-11-19, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
0-0 i frsta landskampen nnsin. Trevligt

Frsta officiella landskampen om man ska vara petig. Ska bli spnnande att se dem i EM kvalet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in