• 1
  • 2
2013-05-24, 12:26
Medlem
morkfromorks avatar
finns ju drinkar typ ubåt, ett litet glas sprit sänkt i ett ölglas
Citera
2013-05-24, 12:58
Medlem
3rds avatar
Vet ej vad för sorts sprit du pratar om men jag har svårt att tro att det blir gott. Nu kanske det inte är smaken du är ute efter iofs men jag hade hellre köpt nåt trevligt att blanda spriten med och kört fegisarna bredvid. Iskalla naturligtvis, annars går de inte ner.
Citera
2013-05-24, 13:40
Avstängd
kurt-sunes avatar
Sprit blandar man absolut inte i öl. Vill man spexa till det kan man blanda i grenadin. Då får ölet en helt annan karaktär och påminner mer om en läskande drink.
Citera
2013-05-24, 13:57
Medlem
graffdatshits avatar
Tack för alla svaren! Det ser ut som att det är värt att prova iaf.

Men jag köper nog med något extra groggvirke utifall att det skulle smaka rävpiss

Kom på att en polare som skulle djävlas lite på nyår hällde i sprite-grogg i min sliskiga falcon export, så givetvis gjorde jag samma tillbaks och så var vi ju tvungna att provsmaka i alla fall, och resultatet var oväntat gott faktiskt Så något liknande skall jag nog prova utifall att jag känner för det

Mvh graffdatshit!
Citera
2013-05-24, 15:41
Medlem
trallexs avatar
Yep, du kan göra en improviserad shandy. (vanligtvis starköl + läsk)
men istället blir det ju läsk+sprit+öl
Citera
2013-05-24, 17:01
Medlem
Som andra har sagt så lär det nog funka så länge som det inte blir för mycket sprit per öl, utslaget på 50cl folköl så blir ju inte spritsmaken från 2-3cl vodka allt för påtaglig (dom flesta drinkar man gör hemma innehåller ju en sexa sprit och kanske 20-30cl groggvirke, ingen blandar väl drinkar på 50cl).
Citera
2013-05-25, 18:28
Medlem
Germanofils avatar
Testade detta en gång när jag var i tonåren. Ölen jag då hade till hands var Falcon Bayersk 3.5 % som jag spetsade med en alltför stor mängd Tequila. Smakade vedervärdigt och kvällen slutade med att jag spydde bakom en julgran.

Those were the days...
Senast redigerad av Germanofil 2013-05-25 kl. 18:35.
Citera
2013-05-25, 18:35
Medlem
zepofans avatar
En hyfsad ale med ett par cl lätt rökig whisky kan bli rätt skapligt, men vodka i en ljuslager? Aldrig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in