2013-05-23, 23:11
Medlem
Jag har svrt fr groggar. Ju stsliskigare desto ckligare!

Men, det finns ngra drinkar som faktiskt r OK.

Mrk rom och ananasjuice. Skulle kunna tnka mig att en skvtt kokoslikr i skulle funka, men jag har faktiskt aldrig testat. Romsmaken och ananas funker vldigt bra ihop. Har den nt namn?

Vodka och frskpressad apelsin. Inte juice, eller kp tminstone juice som inte ar gjord p koncentrat fr det blir bara ckligt. Screwdriver?

Gin och tonic funkar. Tonic, inte grapetonic.

Bloody Mary, jo faktiskt. Vodka och tomatjuice, en skvtt tabasco, is, en nypa salt.
Fr grna vara rejlt med vodka i.
2013-05-23, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangart[B
Bloody Mary[/b], jo faktiskt. Vodka och tomatjuice, en skvtt tabasco, is, en nypa salt.
Fr grna vara rejlt med vodka i.

Bloody Mary lter frjvla ckligt, har aldrig vgat prova p den. Hur r den? konstig frga kanske, men smak? konsistens?
2013-05-23, 23:19
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Nt hemmabygge till drink jag brukade kra p ett tag i min ungdom..

1 del vodka
1 del vermouth
1 del flderblomssaft
2 delar trocadero.
Massa is.
2013-05-23, 23:20
Medlem
HugSeals avatar
cuba libre chilli r jag rejlt glad i. generst med rom(jag gillar havana club anejo especial i den), coca cola zero(inte lika stt), rejlt med lime och 2-3 droppar 500 000 SHU chilliextrakt. Rejlt med bett, fantastiskt gott och s fr man ha sin grogg i fred
2013-05-23, 23:22
Medlem
Inte ett dugg st, smakar lite som tomatjuice fast med sprit i. Tomatjuice r ju lite syrlig (finns en svag stma i trots allt). Tabasco kan man skippa om man inte vill,problemet med tabsco r att det frutom att det r starkt (jag gillar) s r det duktigt surt ocks. Tror det r rdpeppar i ttika.
2013-05-23, 23:26
Medlem
Perfekt med lite tips! Kom grna med fler om ni har. Jag tnkte nmligen damma av Jelzin boxen och kliva ut p kren i helgen.
2013-05-23, 23:37
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Hll upp lika delar Kahla och vaniljvodka i ett glas ver is. Toppa med iskall mjlk.
Men drick inte fr mycket, fr spritsmaken r helt borta...

Norrlndsk kaffekask
Lgg en sockerbit i en mugg, hll p kaffe tills den frsvinner. Hll drefter p hemkrt tills du ser sockerbiten igen. Drick och njut.
2013-05-23, 23:38
Medlem
Brukar inte grogga s ver sig mycket, men det senaste har jag blandat brnnet med cider. Allts vanlig jkla Herrljunga proncider. En nve isbitar i glaset med s knns den somrig och frisk. Inte s sliskig som vanlig lskegrogg.

Fr ett knippe r sen krde vi igng direkt p morgonen efter en batalj. Starkvaror fanns det men vrre var det med sldrickat. D upptckte jag att gin och apelsinjuice var nt som passade mig. Det kanske r en gammal etablerad drink, gin&juice, vad vet jag. I vart fall upptckte jag den av en slump. Gott.
2013-05-24, 00:00
Medlem
3cl fireball
3cl apple sourz
Krossad is
Sprite
Toppa med limeklyfta alt ingefrsinlagda pplen

Fantastiskt god drink
2013-05-24, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warbrain
3cl fireball
3cl apple sourz
Krossad is
Sprite

Fantastiskt god drink

Drink? Hr snackar vi om groggar och testosteron!
2013-05-24, 00:12
Medlem
le-chefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warbrain
3cl fireball
3cl apple sourz
Krossad is
Sprite

Fantastiskt god drink

Det har jag alltid hemma
2013-05-24, 01:13
Medlem
graffdatshits avatar
2/3 swcheppes (stavning?) pron. 1/3 vodka och istllet fr is s kan man lgga i piggelin lin glass vilket smakar mumma

En annan drink/grogg/bl? som man kan gra om man vill impa lite extra infr ngon/ngra brudar r denna, man behver fljande:
1 en vattenmelon.
2 fruktsoda(funkar lika bra med sprite)
3 bacardi grand melon (vodka kan funka, har inte testat)
4 is eller piggelin funkar lika bra vilket som.
5 en soppslev kan vara bra tillhands men om du inte har tillgng till det s kan du ta upp med en mugg eller liknande.

Skr av toppen p vattenmelonen och grp ur s hr: http://www.youtube.com/watch?v=_lhTb9TQqZg
Nr du har gjort detta s hller du i 1/3 med bacardi grand melon. Efter det s hller du i 2/3 med sodan. Nu kan du blanda runt detta lite ltt samt lgga i kub formade melon bitar.
Slng i ngra isbitar i glaset, och fyll upp med den alkoholhaltiga drycken som jag precis beskrev hur du skulle gra.

Sorry om det r lite felstavat eller svrlsligt r trtt som faen atm.

Lycka till Mvh graffdatshit!

Edit: terkom med ett tack nr du har ftt doppa gssen med hjlp utav mina goda drinkar
Senast redigerad av graffdatshit 2013-05-24 kl. 01:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in