2013-05-29, 05:07
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan
Hur mycket tjänade CP-mongot då?
Ska det ta jävla 5sidor innan nån ställer den självklara frågan? Jag vill också veta..
Citera
2013-05-29, 08:40
Medlem
-snW-s avatar
Enligt Icas hemsida kostar det

~500 000 kr för sitt varumärke i reklamfilmen på en vardag

Med tanke på att dom har cirka 5-10 varumärke per reklamfilm (2.5-5 miljoner) så har dom nog råd att betala ut schyssta löner.

Tror definitivt Stig får 100k per avsnitt.
Citera
2013-05-29, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Vilka tjänar bäst av dem tror ni?

Jag tror

1: Stig
2: Cindy
3: Ulf
4: Sebastian

Stig är "stjärnan" men Cindy och Ulf är oftast de roligaste medans Sebastian mest känns som en statist med någon enstaka replik.

Stig lär få svårt att få ett annat stort skådespelarjobb efter det här. Tänker på Rederiet joker som fick kämpa i många år för att få någon annan större roll.

Cindy har ju dock en annan karriär vid sidan av.

Stig var ju med i Andra Avenyn om jag inte minns fel!
Citera
2013-05-29, 21:49
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -snW-
Enligt Icas hemsida kostar det

~500 000 kr för sitt varumärke i reklamfilmen på en vardag

Med tanke på att dom har cirka 5-10 varumärke per reklamfilm (2.5-5 miljoner) så har dom nog råd att betala ut schyssta löner.

Tror definitivt Stig får 100k per avsnitt.

100k/avsnitt? Du är inte i närheten

Detta har pågått i åratal och personerna har blivit kultfigurer. De är extremt viktiga för detta svinrika Ica. Stig får inte under 300k/avsnitt.
Citera
2013-05-29, 22:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
100k/avsnitt? Du är inte i närheten

Detta har pågått i åratal och personerna har blivit kultfigurer. De är extremt viktiga för detta svinrika Ica. Stig får inte under 300k/avsnitt.

Med tanke på hur mycket ICA och andra kommersiella verksamheter lägger på reklam så är arvoden av den storleksordningen ändå blygsamma. Om han har 300 Tkr ska jag låta vara osagt, men det är alla gånger över 100 Tkr. Det produceras cirka 25 avsnitt per år och jag tror att Hans Mosesson har en årslön på 4 Mkr för detta, vilket ger 160 Tkr.
Citera
2013-05-29, 23:53
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D1891
Stig var ju med i Andra Avenyn om jag inte minns fel!

Dude andra avenyn gick innan ica reklamen började sändas eller gick åtminstone när ica reklamen fortfarande var ung. Jag skrev ju efteråt. Förövrigt var andra avenyn en riktig b-serie, sämre än skilda världar t o m.
Citera
2013-05-30, 00:08
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KuKluxKlan
Hur mycket tjänade CP-mongot då?

Jag gissar på en flaska ketchup samt valfri godispåse. Mera begärde han nog inte heller!
Citera
2013-05-30, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Dude andra avenyn gick innan ica reklamen började sändas eller gick åtminstone när ica reklamen fortfarande var ung. Jag skrev ju efteråt. Förövrigt var andra avenyn en riktig b-serie, sämre än skilda världar t o m.

ICA-reklamen hade pågått i 6 år innan Andra Avenyn började, så det där stämmer inte.
Citera
2013-05-30, 20:31
Medlem
Många idioter här som tror att ICA betalar arvodet för skådespelarna och dessutom per visad reklamfilm. Någon riktig idiot drog en parallell till ICAs intäkt och ICA-Stigs arvode.

Som skådespelare får man betalt av produktionsbolaget, ett fast arvode (per film, eller för ett antal filmer) oavsett hur mycket en reklamfilm visas.

ICA betalar dock produktionsbolaget/reklambyrån för produktionen av filmen.
ICA köper sedan sändning av reklamfilmerna i kanaler.

Från Wikipedia:
Enligt källor till Resumé kostar produktionen av en Ica-reklamfilm ungefär 400 000 kronor.Tack vare den stora volym reklamfilmer som produceras kan man teckna långsiktiga avtal med skådespelare och andra inblandade vilket håller nere kostnaderna.

Inspelningen sker i Gustavsberg och man spelar in fem gånger varje år. Under varje år produceras omkring 35 filmer och varje film tar två dagar att spela in.[2] Det har i september 2011 visats 362 reklamfilmer.

Räkna lite och återkom.
Senast redigerad av hustak 2013-05-30 kl. 20:37.
Citera
2013-05-30, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselhoff
Ser ICA-Stig i den lokala mataffären ett par gånger i veckan.
Han är betydligt kortare och rynkigare än i TV, men verkar vara en social kille.

Vad han tjänar på reklamfilmerna?

Inte en aning, men säkert rätt bra...?!

Är du från hovås? :)

OnTopic: ICA-Stig har iallafall ett relativt stort hus i ett av Sveriges dyraste områden, så det går nog ingen nöd på honom.
Citera
2013-05-31, 03:02
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustak
Många idioter här som tror att ICA betalar arvodet för skådespelarna och dessutom per visad reklamfilm. Någon riktig idiot drog en parallell till ICAs intäkt och ICA-Stigs arvode.

Som skådespelare får man betalt av produktionsbolaget, ett fast arvode (per film, eller för ett antal filmer) oavsett hur mycket en reklamfilm visas.

ICA betalar dock produktionsbolaget/reklambyrån för produktionen av filmen.
ICA köper sedan sändning av reklamfilmerna i kanaler.

Från Wikipedia:
Enligt källor till Resumé kostar produktionen av en Ica-reklamfilm ungefär 400 000 kronor.Tack vare den stora volym reklamfilmer som produceras kan man teckna långsiktiga avtal med skådespelare och andra inblandade vilket håller nere kostnaderna.

Inspelningen sker i Gustavsberg och man spelar in fem gånger varje år. Under varje år produceras omkring 35 filmer och varje film tar två dagar att spela in.[2] Det har i september 2011 visats 362 reklamfilmer.

Räkna lite och återkom.

okey...så vad tror du att de tjänar?
Citera
2013-05-31, 03:02
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejköket
ICA-reklamen hade pågått i 6 år innan Andra Avenyn började, så det där stämmer inte.

ICA stig fick inte vara med i på spåret för att de inte ansåg att han hade en tillrckligt stark karriär som skådespelare utan att de mer ansåg honom vara just "ICA stig".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in