• 1
  • 2
2013-05-22, 19:54
Medlem
Predatorzs avatar
Tja!

Såhär ligger det till: Jag installerade Norton på datorn. Den genomförde några tester på datorn för att se om den fungerade fint. När det var något den skulle ta bort - och det är det jag tror men jag kollade inte riktigt vad det var - så godkände jag det och datorn startades om. Det har nu pågått i över 20h och det står fortfarande "startar om" på skärmen. Musen går i alla fall att röra, så det är inte bilden som har frusit sig.

Ska jag stänga av datorn, och i såna fall vad händer då? Vad skulle ni gjort.

Tack i förhand.
Citera
2013-05-22, 19:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag hade provat med en avinstallation som avser Norton. Se om problemet ligger där.

Om du nu utför detta så använd gärna ett vettigt program, te.x Revo Uninstaller.
Citera
2013-05-22, 19:58
Medlem
Mossilurs avatar
Jag skulle utan tvekan ha startat om den manuellt, jag lämnar dock inga garantier men det borde gå bra.
Citera
2013-05-22, 20:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag glömde tillägga. Gör detta under felsäkert läge om du nu kommer åt detta.
Citera
2013-05-22, 20:06
Medlem
Predatorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jag hade provat med en avinstallation som avser Norton. Se om problemet ligger där.

Om du nu utför detta så använd gärna ett vettigt program, te.x Revo Uninstaller.

Varför skulle set ha något med Norton att göra?
Citera
2013-05-22, 20:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Predatorz
Varför skulle set ha något med Norton att göra?

Hade du problem innan med datorn och innan Norton lades in? Fastställ problemet med avinstallationen, om det inte detta fungerar så kan du bortse Norton. Då har du något annat problem med datorn.

Vilket operativsystem använder du?
Citera
2013-05-22, 20:20
Medlem
AutofyllarNs avatar
Jag tror inte det är Norton.

Jag använder mig av samma operativsystem och jag kan heller inte Starta Om utan det händer samma sak med mig som det gjorde för dig.
Det jag brukar göra är att tvångsavsluta datorn, och sedan starta upp den normalt. Ibland så brukar det komma upp att Systemet Uppdateras eller något liknande. Det kan ta upp till en timme sedan så fungerar datorn. Dock så händer det bara när det uppdateras

Är Norton kvar när du har startat om datorn?
Citera
2013-05-22, 20:24
Medlem
Predatorzs avatar
Citat:
Hade du problem innan med datorn och innan Norton lades in? Fastställ problemet med avinstallationen, om det inte detta fungerar så kan du bortse Norton. Då har du något annat problem med datorn.

Vilket operativsystem använder du?

Windows 8
Citera
2013-05-22, 20:28
Medlem
Predatorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutofyllarN
Jag tror inte det är Norton.

Jag använder mig av samma operativsystem och jag kan heller inte Starta Om utan det händer samma sak med mig som det gjorde för dig.
Det jag brukar göra är att tvångsavsluta datorn, och sedan starta upp den normalt. Ibland så brukar det komma upp att Systemet Uppdateras eller något liknande. Det kan ta upp till en timme sedan så fungerar datorn. Dock så händer det bara när det uppdateras

Är Norton kvar när du har startat om datorn?

Ok. Tack för tipset. Jag ska ta ditt tips i beaktande men vänta på lite fler svar för att få lite bättre underlag.
Citera
2013-05-22, 20:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutofyllarN
Det jag brukar göra är att tvångsavsluta datorn, och sedan starta upp den normalt.

Men det anses väl inte en normal åtgärd att man måste tvångsavsluta program/processer, eller hur?
Citera
2013-05-22, 20:49
Medlem
Predatorzs avatar
Citat:
Men det anses väl inte en normal åtgärd att man måste tvångsavsluta program/processer, eller hur?

Ja, ny har datorn i över - jag slog fel tidsangivelse tidigare märkte jag - 22 timmar "startats om", så frågan är väl om huruvida jag ska vänta ytterligare om det är nån viktig uppdatering som måste göras, eller om jag ska stänga av datorn. Eller finns fet nån annan lösning?
Citera
2013-05-22, 20:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Predatorz
Ja, ny har datorn i över - jag slog fel tidsangivelse tidigare märkte jag - 22 timmar "startats om", så frågan är väl om huruvida jag ska vänta ytterligare om det är nån viktig uppdatering som måste göras, eller om jag ska stänga av datorn. Eller finns fet nån annan lösning?

Detta är inte något normalt beteende även om det kan strula med Windows.

Stäng av datorn och avvakta en stund. Slå på datorn så får du kanske upp något meddelande som man går efter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in