2013-05-24, 19:52
Medlem
DoubleDes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Talamod, hade inte hunnit se videon an och ja han ar muslim. Vilket inte förvanar da det statt i media att han förelast pa moske mm. Punkt 2 motbevisad. 1 och 3 kvar.

Vad är det att motbevisa på fråga 1 och 3?? Fråga 1 om du inte förstår varför tanten går förbi på ena videon och inte på andra så får du ta och tänka lite extra.. Fråga 3 Om det är din video du tittar på så ser du ju att hans händer är ju för fan röda kanske lite mer orangea, säkert för att videon är redigerad.. jag menar jämför hans hud färg på hans händer med hans huve, inte samma eller hur?
Citera
2013-05-24, 19:57
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
jag tror ju i och för sig inte att nån stod och glodde på händerna på dom.

Nähä?
Citat:
A man who asked not to be identified told ITN that he was on his way to a job interview when he came up on the scene and started filming it. Then, a man with a cleaver and knife in his bloody hands "came straight to me (and) said, 'No, no, no, it's cool. I just want to talk to you.'"
http://edition.cnn.com/2013/05/22/world/europe/uk-london-attack

Citat:
Syftet med flashback ar diskussion. Tyvarr ar det inte bara din asikt som ar giltig i den har traden, gillar du det inte kan du byta till familjeliv, dar kan ni dunka varandras ryggar.

För min del får du diskutera hur mycket som helst, bara du gör det på avsedd plats.
Citera
2013-05-24, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleDe
Vad är det att motbevisa på fråga 1 och 3?? Fråga 1 om du inte förstår varför tanten går förbi på ena videon och inte på andra så får du ta och tänka lite extra.. Fråga 3 Om det är din video du tittar på så ser du ju att hans händer är ju för fan röda kanske lite mer orangea, säkert för att videon är redigerad.. jag menar jämför hans hud färg på hans händer med hans huve, inte samma eller hur?
Det dar bemötte jag redan i inlagget, alla jamförelser och "debunks" jag hittar ar fran 2 olika delar i videon, med olika kvalitet, i olika vinklar och ljussattning. Givetvis ar hudfargen annorlunda.

Daremot förandras inte hudfargen till den grad att man kan tanka sig att nagon har fifflat med videon. Hex koden för en brun nyans ar #904000 = mest röd enligt (RGB), ta bort det röda och det gröna ar kvar. Hans hudfarg ser normal ut.

Och blodet pa jackan da? Med sa blodiga hander borde minst en droppe hittas pa armarna. Man blöder nog brutalt nar man blir stabbad och choppad med yxa och kniv. Rent omöjligt att inte en droppe hamnar pa klader, hade de ombyte med sig i bilen? Hitta en missfargning pa hans jacka, ta en bild ringa in den och visa mig. För jag hittar inget.
Senast redigerad av hustlerinc 2013-05-24 kl. 20:08.
Citera
2013-05-24, 20:17
Medlem
mrbananbrallans avatar
bestialiskt brott kräver bestialiska motåtgärder, hade 2 vita kristna män gått på en muslimsk "mujahedin" på gatan och slaktat så hade 3e världskriget brutit ut.

de muslimska radikala företrädarna fattar inte att för varje terrorbrott i islams namn så föds det 10
hatande icke muslimer, inklusive mig, jag hatar inte alla muslimer men det räcker nu och jag börjar tröttna på koranens ord, vill inte ha er i ett civiliserat samhälle då ni tolkar en bok så hårt, före livet självt, vedervärdigt.
Citera
2013-05-24, 20:19
Medlem
Ser att vissa bråkar ovan. Varför då? Detta är en klassisk negerattack, anledingen till att apertheid instiftades. Dvs, nte för att förtrycka någon, utan för att skydda kvinnor och barn.

Det kommer mera...

Vem tror ni blir nästa offer?
Citera
2013-05-24, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jiwozejy-213
Ser att vissa bråkar ovan. Varför då? Detta är en klassisk negerattack, anledingen till att apertheid instiftades. Dvs, nte för att förtrycka någon, utan för att skydda kvinnor och barn.

Det kommer mera...

Vem tror ni blir nästa offer?
Jag har större respekt för en neger som har bollarna att springa mot bevapnade poliser med bara en köttyxa i handen an en vit militar som sitter tryggt i sin container och bombar barn fran andra sidan jorden med drönare.

De riktiga terroristerna ar vi i vast (sager jag som ar kritvit).
Citera
2013-05-24, 20:48
Medlem
HarryKentuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slavicbrother
Boko haram är organisationen som driver islamism i Nigeria

http://sv.wikipedia.org/wiki/Boko_Haram

Halva landet verkar leva under Sharia

Befolkning 153 miljoner! vi får nog räkna med Boko i framtiden.

Om jag minns rätt är det snarare 170 miljoner. Har för mig att Nigeria är det kan i världen som ökar snabbat i befolkning, procentuellt. Snabbare än exempelvis Kina och Indien. Tittar man på muslimer kontra kristna skulle jag tippa på 55-60% muslimer och 40-45% kristna. och går man tillbaka 20-30 år var det garanterat åt andra hållet. Så ja, tyvärr kommer vi troligen att få se betydligt mer av Boko Haram som enligt mig är minst lika skrämmande som AQ. Mycket för att de har/fått vara verksamma i en mediaskugga under 10 år.
Islams frammarsch i Nigeria är en aning skrämmande (inte att jag har något emot gemene muslim) utan snarare för att den är så pass radikaliserad och extrem i Nigeria.
Jag har själv träffat vänner till han nigerianen som försökte spränga ett amerikanskt flygplan julen 2009...
Citera
2013-05-24, 22:20
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronautti
Precis.

Det framkommer inte att det är någon "hämnd åt det muslimska folket" Det är vad media vill att naiva personer som du ska tro och för att skapa ännu mer hat!

Och här har vi exakt vad GM / Michael sa till kameran (igen), för du tycks ha missat det. Eller så valde du att misstolka honom helt åt helvete, och det är ju inte vidare schysst nu när han gjort sig besväret att försöka stycka soldater på gatan i London bara för att göra sin röst hörd. Taskigt att du inte lyssnar ordentligt då, tycker jag. Notera den fetade första raden där han förklarar varför han gjort detta.

Citat:
The reason we have killed this man today is because Muslims are dying daily by British soldiers.
And this British soldier is one. It is an eye for an eye and a tooth for a tooth. By Allah, we swear by the almighty Allah we will never stop fighting until you leave us alone.
So what if we want to live by the Sharia in Muslim lands? Why does that means you must follow us and chase us and call us extremists and kill us.
Rather you lot are extreme. You are the ones that when you drop a bomb you think it hits one person?
Or rather your bomb wipes out a whole family?
That is the reality. By Allah if I saw your mother today with a buggy I would help her up their stairs. This is my nature.
We are forced by (inaudible Arabic) through many passages in the Koran we must fight them as they fight us.
An eye for an eye and a tooth for a tooth.
I apologise that women had to witness this today but in our lands women have to see the same.
You people will never be safe. Remove your governments, they don’t care about you.
You think David Cameron is going to get caught in the street when we start busting our gun, you think politicians are going to die? No it’s going to be the average guy, like you and your children.
So get rid of them. Tell them to bring our troops back so we can all live in peace.
So leave our lands and we can all live in peace, that’s all I have to say.
Allah’s peace and blessings be upon you.”
Citera
2013-05-24, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Och här har vi exakt vad GM / Michael sa till kameran (igen), för du tycks ha missat det. Eller så valde du att misstolka honom helt åt helvete, och det är ju inte vidare schysst nu när han gjort sig besväret att försöka stycka soldater på gatan i London bara för att göra sin röst hörd. Taskigt att du inte lyssnar ordentligt då, tycker jag. Notera den fetade första raden där han förklarar varför han gjort detta.
Nu var det inte mig du citerade, men las ocksa det har han sager fran din text:

Citat:
"Tell them to bring [y]our troops back so we can all live in peace.
So leave our lands and we can all live in peace, that’s all I have to say.
Allah’s peace and blessings be upon you.”
Om en militar med 100 ganger dina resurser dödar barn kvinnor och andra civila i ditt hemland, skulle du inte göra vad som kravs för att försvara din familj? Det ar hamnd för morden pa muslimer ja, men ar det riktat mot kristna specifikt? Nej, det ar riktat mot regeringen som dödar hans folk.

Varför allt hyckleri? Vadfan ar en (1) död militar i jamförelse med allt vi i vast orsakar pa andra sidan medelhavet? Safort det hander i ens egen tradgard sa har det gatt för langt, manniskor ar fan efterblivna.
Senast redigerad av hustlerinc 2013-05-24 kl. 22:32.
Citera
2013-05-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken

ja , men med den kan han ju lika gärna mena att han är emot engelska militären , det finns ju engelsmän som inte gillar att dom krigar i muslimska länder också vet du , men dom är nog ändå lindrigare än amerikanerna som skickar hård kritik mot sin militär.
Citera
2013-05-24, 23:10
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Nu var det inte mig du citerade, men las ocksa det har han sager fran din text:

Om en militar med 100 ganger dina resurser dödar barn kvinnor och andra civila i ditt hemland, skulle du inte göra vad som kravs för att försvara din familj? Det ar hamnd för morden pa muslimer ja, men ar det riktat mot kristna specifikt? Nej, det ar riktat mot regeringen som dödar hans folk.

Varför allt hyckleri? Vadfan ar en (1) död militar i jamförelse med allt vi i vast orsakar pa andra sidan medelhavet? Safort det hander i ens egen tradgard sa har det gatt för langt, manniskor ar fan efterblivna.

Citat:
Ursprungligen postat av pederN
ja , men med den kan han ju lika gärna mena att han är emot engelska militären , det finns ju engelsmän som inte gillar att dom krigar i muslimska länder också vet du , men dom är nog ändå lindrigare än amerikanerna som skickar hård kritik mot sin militär.

Men vänta nu, hävdar ni BÅDE att det kan vara en false flag samt att denna då är motiverad utifrån vad skådespelarna sa? Vad argumenterar ni egentligen för?
Senast redigerad av bernad_law 2013-05-24 kl. 23:15.
Citera
2013-05-24, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Men vänta nu, hävdar ni BÅDE att det kan vara en false flag samt att denna då är motiverad utifrån vad skådespelarna sa? Vad argumenterar ni egentligen för?

nej det sa jag inte , jag sa att man måste ionte va muslim för att man är emot englands krig i muslimska länder , tror faktiskt inte många amerikaner eller engälsmän stöder ländernas dödande av 100 tals oskyldiga i drönar attacker ,dock lär just dom här va muslimer , men det är många inhemska som inte stöder militären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in