2013-05-22, 14:15
Medlem
Jag talar förstås om Handelsvapen och cannabis industri. Som skulle kunna utöka Sveriges export industri i att tillverka kanske världens säkraste handelsvapen. Som skulle kunna bli en stor export vara. Även tillåta cannabis tillverkning och försäljning skulle kunna öka välfärden. Genom att minska kriminalitet och skadegörelse.

Detta är två förslag jag har som skulle kunna minska arbetslösheten i Sverige.

Kom gärna med förslag och synpunkter angående dessa ämnen.
Citera
2013-05-22, 14:43
Medlem
toLowerCases avatar
Inte vapen iallafall, ibland får man ha lite moral.
Citera
2013-05-22, 14:47
Medlem
Sverige tillverkar redan massiva stridsvapen till flyg och båt sektorn. Att med den kunskap Sverige har så borde man satsa på handelsvapen. Då Sverige skulle kunna bli en stor export nation på just handelsvapen.

10.000-30.000 Nya jobb och en omsättning på 1mdkr.

Går även jämnföra med cannabis industrin som skulle kunna omsätta

1000-10.000 nya jobb och en minskad kriminalitet och ökad välfärd för Sveriges samhällen.
Citera
2013-05-22, 14:58
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftondagen
Sverige tillverkar redan massiva stridsvapen till flyg och båt sektorn. Att med den kunskap Sverige har så borde man satsa på handelsvapen. Då Sverige skulle kunna bli en stor export nation på just handelsvapen.

10.000-30.000 Nya jobb och en omsättning på 1mdkr.

Går även jämnföra med cannabis industrin som skulle kunna omsätta

1000-10.000 nya jobb och en minskad kriminalitet och ökad välfärd för Sveriges samhällen.

Det syns redan på ditt skrivande att du inte är så gammal. Bara yngre och "Svenska freds" använder termen stridsvapen.

Jag orkar inte gå in alltför mycket i detalj men det är en JÄVLA skillnad på de vapensystem som Sverige är med och tillverkar och handeldvapen. Det finns redan länder som ligger långt lägre fram i utvecklandet av sådana.

Cannabis vill jag inte ens kommentera.

EDIT: usch då. Jag var så inne på att du stavade fel så jag läste handeldvapen. Vad är ett HANDELSvapen och vad skiljer dessa från de vapensystem som Sverige redan är med och tillverkar?
Senast redigerad av Conception 2013-05-22 kl. 15:03.
Citera
2013-05-22, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det syns redan på ditt skrivande att du inte är så gammal. Bara yngre och "Svenska freds" använder termen stridsvapen.

Jag orkar inte gå in alltför mycket i detalj men det är en JÄVLA skillnad på de vapensystem som Sverige är med och tillverkar och handeldvapen. Det finns redan länder som ligger långt lägre fram i utvecklandet av sådana.

Cannabis vill jag inte ens kommentera.

EDIT: usch då. Jag var så inne på att du stavade fel så jag läste handeldvapen. Vad är ett HANDELSvapen och vad skiljer dessa från de vapensystem som Sverige redan är med och tillverkar?

Tillåt Sverige ta fram olika former av stridsvapen i form av pistoler, semi automatiska handelsvapen etc.

Längre fram kanske tom tillåta lagregleringar angående dessa för egen säkerhet osv.
Citera
2013-05-22, 15:24
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftondagen
Tillåt Sverige ta fram olika former av stridsvapen i form av pistoler, semi automatiska handelsvapen etc.

Längre fram kanske tom tillåta lagregleringar angående dessa för egen säkerhet osv.

Menar du handelsvapen eller handeldvapen?

Jag får nog hoppa ur diskussionen. Jag fattar ingenting här.

Brukar du cannabis?
Citera
2013-05-22, 16:12
Awaiting Email Confirmation
Pondeyooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Menar du handelsvapen eller handeldvapen?

Jag får nog hoppa ur diskussionen. Jag fattar ingenting här.

Brukar du cannabis?
Varför frågar du om han brukar cannabis? Du låter som en jävla moralkärring, "dödsknarks"-motståndare och konservativ fjant. Gå hem och drick ditt sprit du bara, helst dödlig dos så skulle du göra alla en tjänst.

(nej, röker inte själv men står för avkriminalisering av droger)
Citera
2013-05-22, 16:17
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pondeyooo
Varför frågar du om han brukar cannabis? Du låter som en jävla moralkärring, "dödsknarks"-motståndare och konservativ fjant. Gå hem och drick ditt sprit du bara, helst dödlig dos så skulle du göra alla en tjänst.

(nej, röker inte själv men står för avkriminalisering av droger)

Komiskt. Jag visste detta skulle komma. Tragiskt dock att du förmodligen mår bättre själv av detta. Önska någon annan död. *suck*

Jag antydde bara att TS var lite förvirrad.

Dock är jag en moralkärring. Lite mer moral i samhället skulle definitivt inte skada. Se bara vad som händer i vår förvirrade huvudstad.

Att du saknar moral är lika tragiskt som att du önskar att jag söp ihjäl mig.

EDIT: Nu forskade jag lite om dig och ser ditt intresse. Steroider much?
Senast redigerad av Conception 2013-05-22 kl. 16:33.
Citera
2013-05-22, 16:19
Medlem
Så ett fåtal tiotusental jobb för att exportera miljontals vapen och stora mängder cannabis? *lol*
Citera
2013-05-22, 16:41
Medlem
Ställer mig tveksam till att det går att göra någon stor exportindustri av handeldvapen ( om det var hand-eld-vapen det gällde). Vem ska köpa? Usa vill bara ha grejor "made in usa", ryssland har egen väl utvecklad vapenindustri och kina vetetusan men de skulle antagligen inte köpa från sverige. Återstår Afrika, men att sälja gevär till barnsoldater i ett gerillakrig ser jag som svårt att motivera för omvärlden... Dessutom finns det gott om billigare vapen än de vi producerar här. Jämför en priset på en ny Ak5C mot en gammal men fullt fungerande ak47'a från kalla kriget.

Går vi över till större vapensystem är vi redan exportör av dessa, så den industrin finns redan. Det är här pengarna finns, men som sagt så är det inget nytt att sälja missiler.
Citera
2013-05-22, 16:46
Medlem
Vi kan utöka välfärdsindustrin genom att sponsra privata aktörer som bygger nya vårdinrättningar.

Vi kan utöka invandringsindustrin genom att sponsra privata aktörer som bygger flyktingboenden.

Alla vet att större befolkning leder till större välfärd = kraftig expansion i välfärdsindustrin = pengar till invandringsindustrin. Det enda som sätter stopp är befolkningsproblematiken, men det kan lösas med bebisfabriker i utlandet.
Citera
2013-05-22, 16:59
Medlem
Biomasss avatar
Den mänskliga tragedi som just i detta nu pågår i Stockholms förorter hade drastiskt kunnat bekämpats och kuvats om Sverige hade de militärband som jag förespråkat i årtioenden. De kriminella element som för tillfället ser sin chans att bränna och förstöra vad andra byggt upp hade mått bra av att göra militärtjänst och lärt sig veta hut. Livskunskaper får man inte bakom lås och bom vad än folk må säga.

Cannabis är en olaglig drog, och som all annan narkotikum skulle det se oerhört märkligt ut om Sverige tillät detta att bli en industri. EU vill ju att vi knappt ska få snusa för bövelen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in