2013-05-21, 23:57
Medlem
(Lite osäker på vart jag ska placera denna tråden, flytta gärna annars)
Ja, jag har tänk börja affischera lite i mitt närområde för ett parti som jag sympatiserar med. Men jag vet inte riktigt hur de olika reglerna och lagarna ser ut och har inte hittat något konkret.
Jag är inte medlem i partiet. Kan jag ändå trycka upp egna affischer i partiets namn eller måste jag ansöka om tillstånd från partiet och använda deras affischer?
Var från man sätta upp affischer? Måste man ansöka om tillstånd, för i min stad så sätts det upp affischer lite hejvilt här och där och ingen verkar ta ner dem. På privata ägor sätter man såklart inte upp utan tillstånd men på typ soptunnor, elskåp, gatulyktor och annat?
Citera
2013-05-22, 00:12
Medlem
Presentpappers avatar
Angående lagen går det ju under olaga affischering att sätta upp dem på elskåp, lyktor osv. Men det är bara att dra upp dem när ingen ser, åtminstone inte polisen.
Citera
2013-05-22, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Angående lagen går det ju under olaga affischering att sätta upp dem på elskåp, lyktor osv. Men det är bara att dra upp dem när ingen ser, åtminstone inte polisen.
Haha det är ju bra. Men råkar inte partiet illa ut ifall det sätts upp affischer i deras namn?
Citera
2013-05-23, 01:18
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruktsllad
Haha det är ju bra. Men råkar inte partiet illa ut ifall det sätts upp affischer i deras namn?

Det tror jag inte direkt, så länge det inte är några helt spektakulära platser du sätter upp affischerna på.

Är det ett större etablerat parti detta handlar om eller något mindre?
Citera
2013-05-23, 19:52
Medlem
Citat:
Det tror jag inte direkt, så länge det inte är några helt spektakulära platser du sätter upp affischerna på.

Är det ett större etablerat parti detta handlar om eller något mindre?
Tänkte sätta upp affischerna på de vanliga ställena. Elskåp och soptunnor osv

Det är ett riksdagsparti
Citera
2013-05-23, 20:45
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Tänkte sätta upp affischerna på de vanliga ställena. Elskåp och soptunnor osv

Det är ett riksdagsparti

Du kan nog köra på utan problem, men som sagt, håll ögonen öppna efter lagens långa arm.

Tänkte du sätta upp dem med tejp? I sådant fall rekommenderar jag istället att du blandar till eget tapetklister och sätter upp dem med hjälp av en roller, målarpensel eller liknande.
Bara googla upp hur man blandar till klistret på ett lätt och snabbt sätt.
Citera
2013-05-23, 22:06
Medlem
Citat:
Du kan nog köra på utan problem, men som sagt, håll ögonen öppna efter lagens långa arm.

Tänkte du sätta upp dem med tejp? I sådant fall rekommenderar jag istället att du blandar till eget tapetklister och sätter upp dem med hjälp av en roller, målarpensel eller liknande.
Bara googla upp hur man blandar till klistret på ett lätt och snabbt sätt.
Tack så mycket för hjälpen! Finns det något annat jag borde veta får du gärna skriva det
Citera
2013-05-23, 22:19
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Tack så mycket för hjälpen! Finns det något annat jag borde veta får du gärna skriva det

Finns väl inte så mycket mer jag kan komma på. Om jag vore du skulle jag ge mig ut nattetid, mest för att kunna köra på med hjälp av nattens mörker utan att svenssons ska komma fram och leka vardagspolis.

Lycka till med klistrandet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in