2013-05-21, 23:28
Medlem
Kontextuss avatar
Det har ju skämtats friskt om att man inte ska böja sig efter tvålen i en fängelsedusch och man har halvt om halvt på allvar snackat om att en ny och oerfaren intern lär bli rövknullad av äldre och tuffare fångar. Så hur mycket sanning ligger det bakom det där? Hur stor är risken för att bli utsatt för sexuella övergrepp på t ex Kumla och Hall?
Citera
2013-05-21, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kontextus
Det har ju skämtats friskt om att man inte ska böja sig efter tvålen i en fängelsedusch och man har halvt om halvt på allvar snackat om att en ny och oerfaren intern lär bli rövknullad av äldre och tuffare fångar. Så hur mycket sanning ligger det bakom det där? Hur stor är risken för att bli utsatt för sexuella övergrepp på t ex Kumla och Hall?

Samma risk som att bli våldtagen ute i det fria!
Citera
2013-05-21, 23:38
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HakkorsISexor
Samma risk som att bli våldtagen ute i det fria!
Men på ett fängelse finns det ju vakter här och där och de lär väl även ha ett slags övervakningssystem som gör det svårt att hålla något sådant dolt?
Citera
2013-05-21, 23:41
Medlem
tensectoruns avatar
de ingriper aldrig, de låter det bara ske. Nej jag skojar bara, jag vet faktiskt inte. du får väl testa själv
Citera
2013-05-21, 23:42
Medlem
Är själv väktare på kumla anhalten och vi får in ungefär i snitt 2 rapporter i veckan om sexuella övergrepp. Oftast är de nya internerna som blir utsatta som sagt, mesta dels dom lite mindre personerna och detta händer på olika ställen, att det hänt i duschen har jag dock aldrig varit med om.
Citera
2013-05-21, 23:43
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Men på ett fängelse finns det ju vakter här och där och de lär väl även ha ett slags övervakningssystem som gör det svårt att hålla något sådant dolt?

Då blir det ju till och med ännu svårare att bli våldtagen i finkan än ute i det fria.
Citera
2013-05-21, 23:43
Medlem
tensectoruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalloc
Är själv väktare på kumla anhalten och vi får in ungefär i snitt 2 rapporter i veckan om sexuella övergrepp. Oftast är de nya internerna som blir utsatta som sagt, mesta dels dom lite mindre personerna och detta händer på olika ställen, att det hänt i duschen har jag dock aldrig varit med om.
Låt de våldtar varandra, det är precis vad de förtjäna
Citera
2013-05-21, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tensectorun
Låt de våldtar varandra, det är precis vad de förtjäna

Ungdomar som har hamnat snett i samhället förtjänar inte att bli våldtagna enligt mig iallafall, de är ju oftast dom äldre grabbarna som vi har dessa problemen med på astalten.
Citera
2013-05-22, 00:19
Medlem
Citat:

Minns att jag läste om korrupta vakter (tror att det var i Iran) som gav kondomer till större fångar och låste in dem med tilltänkta offer. Tror dock inte att sådant förekommer i Sverige...
Citera
2013-05-22, 00:27
Medlem
Citat:
Detta måste vara en av dom dummaste myter som finns.Varför skulle merparten av dom intagna vara homosexuella för? Detta är väll betydligt större risk för isåfall.
https://www.flashback.org/t1039403
Citera
2013-05-22, 21:54
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Vad brukar det handla om för typ av övergrepp då och var i fängelset brukar de förekomma?
Citera
2013-05-22, 22:55
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Risken är noll och intet.

Citat:
Din lögnare. Du har aldrig arbetat på något fängelse och några "rapporter om sexuella övergrepp" två gånger i veckan...bahahaha, din lögnare.

Homosexualitet är något som är extremt tabu i en machovärld som svenska fängelser är. Såvitt jag vet finns inte ett enda anmält fall av homosexuell våldtäkt i svenska fängelser (däremot har det hänt någon gång på rättpsyk, bland annat fick en våldtäktsneger själv smaka stake).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in