• 1
  • 2
2013-05-21, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Hur mycket får han se? Han kan inte gå någonstans utan att bli påhoppad av miljoner skrikande tjejer. Alla som vill bli fotograferade med honom eller en autograf. Varför inte ta en lock från hans hår? Eller riva av honom tröjan? (Du fattar?)

Tror du livet blir bättre med korta impulsiva köp och resor? Tror du det botar ditt deprimerande beteende?
Jag var precis som dig innan tills jag brydde mig om vad JAG ville.
Jag blev trädgårds-fantast och slutade bry mig vad andra gjorde, utan levde i mitt egna tempo.

Livet är inte över bara för man blir äldre. Likt ett träd blir du tåligare och visare.

Tror att Bieber har det riktigt bra, ser okej ut har många miljoner som gör att han kan sluta sjunga och ägna sig åt vad som helst men leva i överflöd av allt. Typ köpa alla kläder som finns i barcelona på sommaren be dem skicka hem kläderna medan han har kul med tjejer i en pool som är snyggare än någon som man knappt sett. Men visst det kanske inte alls är det som man strävar efter :P

Det låter iaf som att du har en bra idé om vad som är kul för dig, jag har en helt egen plan men jag gillar också mitt liv även om jag är helt besatt av alla kändisar jag med nästan. Saken är den att man inte inser det förrän man hör någon säga att de tycker man är grym på något att wow jag är faktiskt bra på att t.ex. sparka högt eller läsa högt ur en text. Allting som man gör är ju en gåva. Kolla på alla band som spelar in covers och blir rika på det sättet, undra hur kul det är egentligen liksom.

Nej livet är till för att njutas av och om jag hade velat bli lika rik som Wiz Khalifa, om han nu är så rik så hade jag helt enkelt försökt jobba mig till det på ena eller andra sättet. Att röka weed och umgås med massa pack som åker in och ut ur fängelset så fort farbror blå får syn på än är väl inget liv. De är ju knappt välkomna i Sverige så mycket de röker, hur kul kan det vara. Glöm sånt fåneri och njut av musiken istället
Citera
2013-05-21, 23:32
Medlem
Blommandagens avatar
Du är iallfall inte ensam om känslan. Tyskarna kallar det "Weltschmertz".

http://en.wikipedia.org/wiki/Weltschmerz
Citera
2013-10-16, 00:04
Medlem
Tja, är ungefär i samma sits som du. Jag har alltid haft sjukt höga ambitioner på mig själv, tjejer har det dock gått bra med. Men, jag hamnade i riktiga downperioder där jag dumpade brudar till höger och vänster, så i slutändan fann jag ingen lycka även om det var en riktigt bra/skit snygg brud.

Det som hjälpte mig en bra bit på vägen var att fundera ut vad som gav mig "GRATIS" glädje i mitt liv. Allt jag gjorde som faktiskt gav riktigt mycket men som samtidigt var helt gratis, de saker jag kunde göra precis likadant som alla kändisar osv. Tex som när du lyssnar på musik, eller om man tränar, träffar riktigt bra vänner och bara snackar.

När jag tagit reda på de saker jag faktiskt njöt av som gav mig gratis glädje i tillvaron, slutade jag elda pengar på skit saker också.

Det viktigaste under den första tiden var dock att jag stängde ner min Instagram och facebook, för att fullkomligt skita i vad som hände. För det var för mycket för min hjärna att ta in, jag började köra på det gammla viset. Det som jag var uppvuxen med, att man valde den polare men verkligen ville snacka med och ringde för att hitta på något. Jag la inte in Facebook och Instagram poäng i det jag skulle göra och all den där jävla hetsen att man ska vara med på de fetaste bilderna osv.

Det var riktigt skönt, då kändes världen inte så stor helt plötsligt, man träffade de man träffade. Jag såg inte vad en polares, polares, polare skulle göra på lördag och vad hennes syrra skulle äta för fantastisk middag. Vad killen man träffat en gång på fest skulle köra för set på gymmet.

När då gjorde något kände jag mig betydligt mycket duktigare när jag åstakommit något, istället för att komma hem från tex en fet löprunda för att se någon jävla random som precis lagt upp årets bild där han skryter om sina abs "Pisshuven".

Kör ditt race, det är de racet du kommer få ta del av.. Låt andras skit vara och bry dig inte om det. De som vill verka så satans fantastiska har oftast en riktigt dålig självbild/självförtroende att fylla ut med egocentriska dassbilder.

Det funkade bra för mig, backa ett par steg och göra sitt eget liv till huvudrollen.
Citera
2013-10-17, 19:10
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bempabempa

Det som hjälpte mig en bra bit på vägen var att fundera ut vad som gav mig "GRATIS" glädje i mitt liv. Allt jag gjorde som faktiskt gav riktigt mycket men som samtidigt var helt gratis, de saker jag kunde göra precis likadant som alla kändisar osv. Tex som när du lyssnar på musik, eller om man tränar, träffar riktigt bra vänner och bara snackar.

Det viktigaste under den första tiden var dock att jag stängde ner min Instagram och facebook, för att fullkomligt skita i vad som hände. För det var för mycket för min hjärna att ta in, jag började köra på det gammla viset. Det som jag var uppvuxen med, att man valde den polare men verkligen ville snacka med och ringde för att hitta på något. Jag la inte in Facebook och Instagram poäng i det jag skulle göra och all den där jävla hetsen att man ska vara med på de fetaste bilderna osv.

När då gjorde något kände jag mig betydligt mycket duktigare när jag åstakommit något, istället för att komma hem från tex en fet löprunda för att se någon jävla random som precis lagt upp årets bild där han skryter om sina abs "Pisshuven".

Kör ditt race, det är de racet du kommer få ta del av.. Låt andras skit vara och bry dig inte om det. De som vill verka så satans fantastiska har oftast en riktigt dålig självbild/självförtroende att fylla ut med egocentriska dassbilder.

Det funkade bra för mig, backa ett par steg och göra sitt eget liv till huvudrollen.

Tack, väldigt kloka ord....blir uppriktigt deppad av alla på facebook, skulle helst vilja radera varenda en, och bara hitta nya omtänksamma mysiga vänner, men inte så lätt alla gånger hah

Men känner igen mig....väldigt mycket, tusen tack, väldigt bra tips!
sjukt trött på folks sarkasm, och skryt i social media, men det är förmodligen som du säger ....dåligt självförtroende
Ska försöka slita mig ifrån det på något vis, och börja träna och äta igen

Tack, tack,tack

till tråd startaren, detta var bästa rådet ! sluta titta på instagram och facebook
sluta jämför, du e skit bra!
Senast redigerad av Rebellion79 2013-10-17 kl. 19:42.
Citera
2013-10-17, 19:37
Medlem
Skull-Kids avatar
Du måste acceptera att var och en har sin plats, du lever i en drömvärld.

Bieber och de andra du rabblade upp är nog de som minst använder sina twitters/facebooks till att få uppmärksamhet, eftersom de redan får denna irl. Däremot helt vanliga människor gör detta, och min personliga åsikt är att dessa bör radas upp på rad och ges ett nackskott. Svaga människor.
Citera
2013-10-19, 17:12
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skull-Kid
Du måste acceptera att var och en har sin plats, du lever i en drömvärld.

Bieber och de andra du rabblade upp är nog de som minst använder sina twitters/facebooks till att få uppmärksamhet, eftersom de redan får denna irl. Däremot helt vanliga människor gör detta, och min personliga åsikt är att dessa bör radas upp på rad och ges ett nackskott. Svaga människor.

Vanliga människor som söker uppmärksamhet på facebook bör få ett nackskott?

Viktigt för personer i TS situation att inse är nog att "normala" personer som skriver om sina fester och gymbesök på facebook lever helt normala liv och trivs ganska bra. Att intala sig själv att majoriteten av människorna är ytliga bekräftelsehoror bara för att dom ler på en bild är bara en meningslös trötsetanke. Det är helt enkelt inte sant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in