2013-05-21, 20:19
Medlem
Zoxxys avatar
Tja!
Ska imorgon dra till landet för att äntligen sätta mina damer i jorden!
Problemet är att jag bor i korridor och för att få dem ur mitt rum diskret bör jag ta ut dem till bilen i natt...
Imorgon har jag tenta o grejer så kan inte åka innan typ 19.00, 2h körning.

Planen är att ta ut plantorna i natt, låta natten och dagen gå, och seda köra iväg imorgon.
Kommer plantorna klara detta?
Får kanske ha rutorna på bilen lite lätt nedvevade? (föredrar att inte ha det så eftersom,,, campus...)
Kommer få stå i bagaget så ingen sol under denna tid.
Blommorna är 20 dagar gamla, ca 3dm höga.
Vad tror ni? Förslag på annan lösning?
Citera
2013-05-21, 20:39
Medlem
molmols avatar
24h i en bil är inga problem så länge det inte är för varmt i bilen. Så allt beror på väder.
Citera
2013-05-21, 20:41
Medlem
Jag tror att ditt största problem kommer bli temperaturen.
Dom kan ju givetvis få en chock då de inte får något ljus, men det borde åandrasidan inte vara så stor chans för det.

Kör lugnt och ha de bakre fönstren öppna knappa 5mm på varje sida så tempen hålls nere något.

Om de ska stå hela dagen i en varm bil så borde du lägga flaskor med fryst vatten i bilen alt "isblock" har jag för mig att dom heter? Dom dära vatten-flaskorna som är gjorda för nerkylning oftast blå/ljusblå.
Du får nog kolla dina damer då och då även om du har nedkylningshjälp i bilen om den har stått i solen.
Alternativt flytta bilen så fort du har möjlighet/ser att den står i sol.
Citera
2013-05-21, 23:42
Medlem
Kungkrans avatar
ställ såna frågor i denna tråd: https://www.flashback.org/t550072

Mvh
Citera
2013-05-27, 21:15
Medlem
Så länge du inte får allt för varmt i bilen så är det inga problem, gäller att inte parkera i solen så är det lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in