2013-09-24, 22:04
Medlem
Dr.LincoNs avatar
Vet ni när man kommer att kunna använda fifa points i spelet?
När man har köpt det?
Citera
2013-09-24, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.LincoN
Vet ni när man kommer att kunna använda fifa points i spelet?
När man har köpt det?
Stämmer.
Citera
2013-09-24, 22:11
Bannlyst
Äntligen köpt ihop HELA mitt lag, vad tycks?

http://www.easports.com/uk/fifa/football-club/ultimate-team/show-off?showoffId=jpSVFMVgnJ5nZs3

Har tom 10k över också. 2 dagar innan spelet har släppts, känns bra
Citera
2013-09-24, 22:12
Medlem
EySanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruunken
Jag tycker det fortfarande är så sjukt svårt. Vet inte om jag älskar eller hatar det, just nu hatar jag det dock på grund av åtskilliga förluster i rad. Tur att man har GTA så man kan få ut aggressionerna där.

Klart det ska vara en utmaning, tycker bara det är tråkigt att inlägg och hörnor är OP i år. Finesskotten kan jag köpa, då krävs ju lite skicklighet i arbetet fram till läget, att slå ett inlägg eller hörna och spamma B/ring är bara hjärndött. 90e-minuten-mål är för övrigt värre än någonsin, har tom. börjat överväga timewasting på slutet av matcher. Senast gjorde en kille 2 hörnmål i 80+ minuten så jag ställde mig som en smutsig hund utan moral nere vid hörnflaggan med Pogba och täckte bollen tills domaren blåste av matchen. 14 har svettat ner mig </3
Citera
2013-09-24, 22:13
Medlem
Salamancas avatar
Någon som testat Quagliarella ännu? Är hans skott så bra som det verkar?
Citera
2013-09-24, 22:13
Medlem
LinzLuss avatar
Ni som har spelat. hur står sig backar som Hummels, Subotic, Pique?
Alltså lite slöare backar men sjukt bra defending. Och hur går det med backar som är snabba men kanske bara 75 i styrka?
Annars så hur är gameplayen? Är det som förra fifa där de sa att "snabba spelare skulle inte vara lika bra längre"
Citera
2013-09-24, 22:14
Medlem
Salamancas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinzLus
Alltså lite slöare backar men sjukt bra defending. Och hur går det med backar som är snabba men kanske bara 75 i styrka?
Annars så hur är gameplayen? Är det som förra fifa där de sa att "snabba spelare skulle inte vara lika bra längre"

Kan bara tala utifrån demoerfarenheter men "långsamma" backar står sig ändå rätt så bra, om de har styrka och bra stats alltså. Med pace kommer man ändå alltid kunna försvara.
Citera
2013-09-24, 22:19
Medlem
då är jag äntligen helt klar med all trejding fram till release

http://www.easports.com/fifa/football-club/ultimate-team/show-off?showoffId=kTCaEaJCbcXI:360

hoppas att inte taarabt gör mig besviken på grund av pacen bara
Senast redigerad av Guap 2013-09-24 kl. 22:21.
Citera
2013-09-24, 22:22
Medlem
Bruunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EySanchez
Klart det ska vara en utmaning, tycker bara det är tråkigt att inlägg och hörnor är OP i år. Finesskotten kan jag köpa, då krävs ju lite skicklighet i arbetet fram till läget, att slå ett inlägg eller hörna och spamma B/ring är bara hjärndött. 90e-minuten-mål är för övrigt värre än någonsin, har tom. börjat överväga timewasting på slutet av matcher. Senast gjorde en kille 2 hörnmål i 80+ minuten så jag ställde mig som en smutsig hund utan moral nere vid hörnflaggan med Pogba och täckte bollen tills domaren blåste av matchen. 14 har svettat ner mig </3
Hörnor och inlägg kan jag hålla med om, hemskt OP är det. Man börjar bli skeptisk när Mertens vinner en nickduell mot Barzagli. (Ja, det hände mig)

För tidigt att säga om det blir samma öde med Fut14 som det blev med fut13 för mig, det vill säga att jag slutar spela efter bara någon månad. Ska dock ge det en ärlig chans, förhoppningsvis växer det med tidens gång.
Citera
2013-09-24, 22:23
Medlem
Citat:
Alltså lite slöare backar men sjukt bra defending. Och hur går det med backar som är snabba men kanske bara 75 i styrka? Annars så hur är gameplayen? Är det som förra fifa där de sa att "snabba spelare skulle inte vara lika bra längre"

Jag har kört en hel del med Ferdinand och motståndarna rastar honom utan problem. I nuläget skulle jag valt mittbackar med hög pace och styrka som enkelt kan flytta anfallaren. Mötte någon med 75-rated afrikansktklingande namn och dessa flyttade bl.a. Macheda och Welbeck utan problem. Överväger t.o.m. att strunta i heading då det ändå inte verkar spela så stor roll. Åsikten kommer förhoppningsvis ändras allt eftersom jag kommer in mer i spelet.

Drogba och Lukaku är två spelare man absolut inte vill möta.
Citera
2013-09-24, 22:32
Medlem
PinkVelours avatar
Citat:

Dom står sig sjukt bra. Hummels är en beast, Pique likaså. Vidic kan vara en av dom bästa backarna på spelet till exempel. Silva däremot är inte jättelyckad i en 2 CB-formation då han känns lite kort mot alla 36 inlägg som slås varje match. Kör honom i 3-backsformationer och där är han väldigt lyckad.

Storlek, styrka, overall rating och sen pace skulle jag vilja säga i någon sorts rangordning.

Gameplay är lite av en besvikelse. Ser bättre ut, känns sämre. Anfallarna gör sjukt smarta löpningar i boxen så dom kommer ofta till rena nicklägen och inläggen är som målsökande missiler till deras huvuden.

Finesskott är skrattretande OP. Att göra snabba svängar osv känns skitskumt, som om dom står på en hal yta och inte alls på en gräsplätt med dobbar.

Snabba spelare är ju självklart bra fortfarande. Men om dom inte har bra dribbling osv så klantar dom sig otroligt mycket. Bästa jag testat är Lewandowski och han har ju bara 82 pace. Han gör minst ett mål varje match och då möter man ju ändå i genomsnitt hardcore gamers som pröjsat extra för några dagars spelande.
Citera
2013-09-24, 22:39
Medlem
Salamancas avatar
Köpte just Josip Ilicic som CAM (Vanligtvis CF) för 1k, hiss eller diss?
Bara en annan på marknaden, för 4k BIN.

http://www.futhead.com/14/players/8389/josip-ilicic/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in