hej jag har länge undrar hur man kan minimera riskerna med tcap efters de är så extremt oberäkeneligt och kan bete sig "stabilt" väldigt ofta. men också gå igång på ingenting, jag har läst på många ställen även här att om man blandar med vax/vaselin så blir de mycke mindre känsligt men ändå känsligt, men så att de inte smäller så fort de vill av sig sj eller gå igång av minsta friktion mm.
är de nån me som har olycksrapperter om just "säkrade" tcap blandningar som stabiliserats med olja/vax/vaselin ex, hur mycke stabilare blir de. jag håller inte på med tcap men har gjort men var väldigt försiktig på den tiden, fruktansvärd respekt för de.

denna tråden kan ju vara bra för folk som läser den så de inte springer ut och knackar i nytorkad tcap i massa metall/plaströr mm då oftast olyckor inträffar.
jag är inte säker men gissar minst hälften så känsligt om man blandat ut me massa vax ex. då kan man ju kanske packa de till högre densitet me så man når dess 5400 m/ s utan att oroa sig för massa friktion på samma sätt.