2013-05-20, 17:08
Medlem
Aprilbarnet1991s avatar
Lite snabbt så ni får en liten bild av mig och mitt mående;

Jag har mått dåligt under många år, himla upp och ner i mitt mående.
Kan vara ute med kompisar en hel dag, ha skit roligt och känna mig glad till att komma hem, börja grina och inte vill prata med någon och känns som jag ska dö.

Jag har fått diagnos depression för några årsen,
och nu i Januari började jag redas ut för ADD (Har inte gjort en sån stor utredning då det tar tid så börjat med medicin och ser om det hjälper). Medicinen verkar hjälpa, så chansen är stor att det är ADD och det var de första hon tänkte på när hon träffade mig innan julen.

Till ett av mina största problem nu, som jag vill få hjälp med;

Mina helger är katastrof! Veckodagarna är helt okej, mår inte så bra men det flyter på och jag lever liksom.
Helgerna är skit. Jag ligger hemma, gråter, känns som jag ska dö, äter inte så mycket, vill inte ha kontakt med någon.
Sen blir det måndag-tisdag och allt blir okej igen. Sen fredag kväll är jag tillbaka till då det inte finns någon utväg.

Vissa helger har jag tagit rätt mycket tabletter, 30-50 Imovane (tror det räknas som rätt mycket, inte säker men betydligt mer än jag ska ta, annars en när jag ska sova.)
Senast jag gjorde detta spydde jag den helgen, alltså hade jag inte varit vid medvetandet kanske jag hade gjort det i sömnen och dött. När jag tänker på det skrämmer de mig..
Jag har inte mycket minne från dessa helger, bara små små bilder av vad jag gjort. Förlorat vänner för jag smsat eller ringt dom och sagt dumma grejer. Men minns inte vad och vissa vill inte prata med mig igen så jag får inte reda på det.

Hur ska jag ta mig ifrån dessa helger?
Varför blir det bara såhär på helgerna?
Jag vill verkligen komma ifrån det.. Det tar för mycket på mig och min familj som får se det här.
Vet bara inte vad jag ska göra.
Folk säger jag ska hålla mig sysselsatt, men med vad? Jag har inget direkt intresse, när helgen kommer är det ju skönt att man äntligen får ligga och sova och glo på tv bara.

Behöver verkligen hjälp med detta.. Pratar med min psykolog, har kontaktpersoner.
Har ni någon idé till mig..? Vill få ett slut på dessa helger.
Citera
2013-05-20, 22:29
Medlem
Jag har add och känner igen mig i det du säger om att helger är jobbiga... även om jag inte använder mediciner (förutom concerta som jag tar enligt recept). Jag försöker planera att hitta på något lör kväll eller på söndagen. Då har jag hela fredag kväll och lördag för och eftermiddag på mig att göra ingenting. Jag mår rätt dåligt när jag inte gör något men på något sätt så tror jag att jag behöver den tiden för att må och fungera under veckorna.

Om du känner att du inte orka göra så mycket så skulle du kunna planera in att hitta på nått på söndagen... typ ta en kaffe på stan eller nått..

Om det fungerar i veckorna så kanske det är värt att må skit under helgerna... Du kanske behöver kolla på tv eller nått... Men om du är som jag så behöver du nog försöka planera in att hitta på något i alla fall...
Citera
2013-05-20, 23:10
Medlem
lithionits avatar
Du kanske borde be om remiss till någon beroendemottagning, så de kan stödja dig i att inte ta så mycket imovane (sköna effekter) men tråkiga konsekvenser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in