2013-05-22, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av souvlaki6
Attacken mot polishuset i Jakobsberg känns lite för fokuserad och politisk. Kan det röra sig om högerextremister som försöker förstärka invandrarnas dåliga rykte?

Nej, det är helt logiskt. Polisen är en utvald måltavla och hela aktionen är startad på grund av den här dödsskjutningen för en vecka sen i husby.
Citera
Medlem
xcvs avatar
[quote=MrChrisBlack]
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Var är det som det brinner eller händer grejer?

Vad jag hört hittills:

Jakobsberg - polisstation attackerad, bilar brinner
Norsborg - bilar brinner, stenkastning mot poliser
Spånga - brinner vad?
Vårberg - skola brinner?
Kista - bilar brinner
Husby - byggnad brinner
Skärholmen- Bilar brinner

Satsar på oddset alby lägger 50 spänn
Häftigt .. men har du inget mer att komma med. Som t.ex att riksdagshuset eller Slottet brinner. I övrigt tycker jag att det är mycket intressant att invandrarbarnen protesterar på sitt sätt, och tackar det land som tagit emot deras familjer genom att ställa till kravaller.
Citera
Medlem
han solos avatar
http://www.husbygard.nu/

Hemsida för byggnaden i Husby som står i brand. Verkar vara ett bra ställe, varför eldar dom ner det?
Citera
2013-05-22, 00:08
Medlem
jeensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltSatansGalen
Varken jag eller någon av mina vänner(svenska) hade gjort det.

Nej du är väl kanske uppväxt i finare områden, men hade du växt upp i dessa områden som svensk så hade du förmodligen hängt med folk därifrån, och om du hade vart 13-17 år och visste att ingen satte emot så hade du hängt på tro mig. ungdomar gör det som erbjuds så länge det är enkelt och man inte har något annat för sig.

Edit: låt mig lägga till att jag är så svensk man kan bli. detta handlar INTE om religion eller ras. detta handlar om ett område som spårat och media har förstorat det hela, vilket har gjort att dom uttråkade kidsen fått något att göra och ingen som säger ifrån.
Citera
Medlem
DieWeiseKatzes avatar
Kommer kyrkor bli utsatta tro?
Citera
Medlem
Verkar väl rätt så organiserat vilket får mig att börja undra om det inte var en kriminell ledare av något slag som blev ihjälskjuten?
Citera
Medlem
Mollgans avatar
Expressen-TV: "det har hörts smällare i Kista"

Wow, det är nu det händer! Breaking news.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iqaros
Tror det blir för svårt att hålla koll på 1-3 miljoner telefoner.

Det behövs inte...bara att singla ut de förorter och därtill hörande telemaster och sedan lyssna av... FRA, you know?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeroX90
OnT: Jag trodde tidigare att kvällen skulle förbli lugn. Istället börjar en drös olika bilar brinna på helt olika platser, samtliga fordon finns dock i förorter till Stockholm. Händelseförloppet ser annorlunda ut, om man jämför med de två dagarnas senaste händelser, i och med det faktum att Polis och räddningstjänst ej blir attackerad då de kommer för att släcka de olika bränderna.

Jag tror du fångar upp något viktigt här. Som killen som blev intervjuad på Aftonbladet, eller om det var Expressen, uttryckte det: Bilarna tänds på för att locka dit polisen, att kasta sten på.

Nu när det brinner på åtminstone 5-10 platser så har polisen helt enkelt inte möjlighet att skicka ut piképoliser till varje enskild brand, och konfrontationen med polisen riskerar att utebli. Polisens förlorade kontroll kan alltså leda till att det hela lugnar ned sig.
Citera
2013-05-22, 00:09
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av souvlaki6
Attacken mot polishuset i Jakobsberg känns lite för fokuserad och politisk. Kan det röra sig om högerextremister som försöker förstärka invandrarnas dåliga rykte?

Och så påstår du och dina gelikar att nazister är konspirationsteoretiker. Detta är invandrares verk, möjligtvis med hjälp av AFA.
Citera
Medlem
Kenty-59s avatar
I Tensta ska ett flertal bilar och lastbilar stå i brand..

Hörde nyss en hög polischef på Expressen som sa dom hade bra kontroll över läget, han verkar inte ha så bra koll tror jag..
Citera
Medlem
var bara ute på cigg här området det först man stöter på är en minst 3 polisbilar men det är mycket föräldrar i området som går runt här i kista
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in