2013-05-21, 19:25
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Har sett på twitter, på hashtaggen #Husby att många "blattar" skriver att dom tänker åka till Husby..
Inte så smart att skriva det. Men bra för en kommande polisutredning. Kanske skulle ta lite skärmdumpar. .
Citera
2013-05-21, 19:27
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Har sett på twitter, på hashtaggen #Husby att många "blattar" skriver att dom tänker åka till Husby..
Hade de varit smartare så hade de spridit ut sig i omkringliggande orter, för att förvirra polisen.
Citera
2013-05-21, 19:28
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w33dz
Tack för länken , tyvärr inte den video jag söker.
Jag söker alltså videon som EJ är redigerad och där man kan höra den som filmar säga: Allahu Ackbar
Någon länkade den på en norsk sida igår

Varför är det så intressant att hitta klippet du påstår se dem säga allahu akbar? Varför är just DET så jävla intressant för dig fattar jag inte.. visst, kan tänka mig att du är en i raden av islamofober som endast vill belysa religionen, men det är nog inte det som prioriteras i denna händelse.. det är snarare 2 saker som är viktiga, grundorsaken och utspelet. capish?
Citera
Medlem
nothingnessers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av souvlaki6
Hade de varit smartare så hade de spridit ut sig i omkringliggande orter, för att förvirra polisen.

Ja det är ju bra att du skriver det så att dom kan läsa, fan alltså.
Citera
Medlem
han solos avatar
Förstår frustrationen som infinner sig när man ser polisväsendets tillvägagångssätt. Men hur vill ni egentligen att de ska agera? Skjuta skarpt på snorungar som kastar sten?

Vill många våldsromantiker ha detta?: http://www.youtube.com/watch?v=7K_cqGAoxks#

Angående de boende i Husby som anklagar polisen för rasism och övervåld så kan jag bara meddela att man kanske bör tänka sig för innan man spenderar natten utomhus under pågående kravaller och sammandrabbningar mellan ligister och polis. Fel plats - Fel tillfälle. Sunt förnuft bör råda och ingen sympati bör ges till de som fårr utstå "övervåld".

Situationen är mycket mer komplex än VI och DOM. Integrationen har misslyckats, av många anledningar, och detta är frukterna som skördas just i Husby.

Det kommer ske bra mycket värre upplopp under många år framöver. Den politiska korrektheten och den naiva välviljan hos många av sveriges röstberättigade har stor skuld i detta.
Citera
2013-05-21, 19:30
Bannlyst
Länk om moped-branden i Rinkeby: http://www.expressen.se/nyheter/moped-satt-i-brand-i-rinkeby-pa-tisdagen/
Citera
2013-05-21, 19:32
Medlem
goelens avatar
Jag har egentligen bara en sak att säga efter att ha följt händelseförloppet i tystnad ett tag:
Det är dags för polisen att börja skjuta skarpt. Det handlar inte om ras eller något. Hade det varit vita grabbar med kotlett-frillor i Danderyd som gjort likadant hade jag sagt samma sak. Det räcker med idiotin.
Någon gång får polisen fan säga ifrån!
Senast redigerad av goelen 2013-05-21 kl. 19:34.
Citera
2013-05-21, 19:34
Medlem
Spreztozcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av souvlaki6
Om de hade tänkt sig att gå loss igen så begår de ett stort misstag. Det är inte många som kan sympatisera med dem längre. Detta kommer få långtgående negativa konsekvenser.

Har du länkar?

Du har rätt i att de begår ett stort misstag om det bryter loss inatt igen, helt klart. Jag har för tillfället tyvärr inga länkar till där jag läst om att det kommer fler från andra kommuner inatt igen, utan grundar det endast på vad jag läst på exempelvis Facebook osv. Jag har sett ett antal gamla vänner, bekanta och även nära vänner försöka samla kraft och fler bråkmakare till Husby ikväll med utsatt tid vid 23:30..

Vi får helt enkelt se hur det blir ikväll, men jag tror att det kommer fler från relativt närliggande kommuner. (Norrort).
Citera
2013-05-21, 19:34
Medlem
Hoppas polisen skickar räkningen till kommunen, som i fotbollen.

Det ska vara rättvist!
Citera
2013-05-21, 19:40
Medlem
Spreztozcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goelen
Jag har egentligen bara en sak att säga efter att ha följt händelseförloppet i tystnad ett tag:
Det är dags för polisen att börja skjuta skarpt. Det handlar inte om ras eller något. Hade det varit vita grabbar med kotlett-frillor i Danderyd som gjort likadant hade jag sagt samma sak. Det räcker med idiotin.
Någon gång får polisen fan säga ifrån!

Kunde inte sagt det bättre själv. Oavsett etnicitet så bör man gå hårt mot hårt, och inte vika sig mer. Fram med puffrorna och visa vem som bestämmer.
Citera
2013-05-21, 19:46
Medlem
Tilteds avatar
Förstår inte varför man inte utlyser undantagstillstånd. Utegångsförbud efter kl 22 vore väl utmärkt. Polisen ges rätt att arrestera alla som är ute efter denna tid.

De som har giltig anledning (på väg till/från arbete) ska kunna visa intyg ifrån arbetsgivare och legitimera sig. Efter nån vecka med dessa regler har nog de flesta våldsverkare tröttnat på att sitta inomhus.

Regeringen borde ingripa och ge polisen rätt att stävja detta så att skötsamma invånare kan känna sig trygga igen.
Citera
2013-05-21, 19:50
Medlem
Ahvenmaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Varför är det så intressant att hitta klippet du påstår se dem säga allahu akbar? Varför är just DET så jävla intressant för dig fattar jag inte.. visst, kan tänka mig att du är en i raden av islamofober som endast vill belysa religionen, men det är nog inte det som prioriteras i denna händelse.. det är snarare 2 saker som är viktiga, grundorsaken och utspelet. capish?

Jag förstår att h*n vill se just det klippet. Tycker att det är jävligt kusligt med en liten fjortis som garvar när busar slår och sparkar på en polis. Hennes föräldrar borde ta mig fan låsas in. Fullkomligt misslyckad uppfostran, till ett fullkomligt misslyckat liv. Har träffat massor med muslimer i arbetslivet som är framgångsrika. Det här är något helt annat. Människor som hade blivit fiaskon i sina gamla hemländer också.
Senast redigerad av Ahvenmaa 2013-05-21 kl. 19:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in