2013-05-19, 00:04
Bannlyst
Det är väl inte bara jag som tycker det är något jävligt kusligt med katter? Sättet de agerar på och är allmänt märkliga. Dem känns helt enkelt inte som något djur, såsom jag ser på hundar och kaniner till exempel.

Vad har ni varit med om för sjuka saker med era katter, eller även andras katter för den delen. Allt ifrån vad de släpat in, förföljt er eller helt enkelt bara agerat sjukt. Ös på bara!
Citera
2013-05-19, 00:08
Medlem
neqers avatar
Min katt kan sitta och titta på mig i en halvtimme. Det kan inte vara normalt va?
Citera
2013-05-19, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av neqer
Min katt kan sitta och titta på mig i en halvtimme. Det kan inte vara normalt va?
Just sådana ting som ger undertecknad kalla kårar.
Citera
2013-05-19, 00:20
Medlem
Bajsnegers avatar
Min katt brukar ibland se helt livrädd ut och kolla rakt in i väggen, mer komiskt än sjukt menmen
Citera
2013-05-19, 00:27
Medlem
neqers avatar
Ibland kan den få konstiga dampryck så det ser ut som den jagar råttor i mattan eller nåt.
Citera
2013-05-19, 00:40
Medlem
Snoddlans avatar
Jag får inte skita ifred då skrapar hon på dörren och jamar..
Citera
2013-05-19, 01:04
Medlem
H8erfisternators avatar
Min brukar bygga monument av gamla strumpor framför matskålen när den är hungrig, det har blivit en rutin för oss båda. Brukar ge honom mat vid 18:00 och då har han redan byggt sitt monument och förväntar sig färsk mat.
Citera
2013-05-19, 01:09
Medlem
Min katt brukade göra konstiga läten när hon såg fåglar. Ska tydligen vara rätt vanligt.

Låter typ: "Ekh-ekh-ekh-ekh".
Citera
2013-05-19, 01:15
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Min katt brukade göra konstiga läten när hon såg fåglar. Ska tydligen vara rätt vanligt.

Låter typ: "Ekh-ekh-ekh-ekh".

Så gör mina katter också, undrar varför.
Citera
2013-05-19, 01:16
Medlem
psykoshippiens avatar
Låg i sängen hos en vän och hade det mysigt med nämnda, ett levande ljus på bordet några meter ifrån sängens ände, brevid sitter katten, vi kollar på varandra och så slår den iskallt med tassen på veken som bokstavligen slås av, all eld upphör och katten har på egen kraft släckt ett ljus. Det positiva med det hela var att jag och hon inte behövde bryta kedjan i det tillfälligt kollektiva lugn vi infann oss i.
Senast redigerad av psykoshippien 2013-05-19 kl. 01:19.
Citera
2013-05-19, 01:24
Medlem
Flus avatar
Under en cykeltur på landet för några år sedan såg jag en katt som höll på att äta upp en orm levande. Det var en riktigt obehaglig syn. Ungefär tjugo cm av ormens bakdel stack ut ur kattens mun och slängde desperat fram och tillbaka.
Citera
2013-05-19, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Så gör mina katter också, undrar varför.

Googlade lite och tydligen är detta ett återkommande beteende bland innekatter. Det kan vara så att de är upphetsade av att se ett byte, eller frustrerade för att de inte kommer åt det - men vad de gör är iallafall att öppna munnen något, dra bak läpparna, och öppna och stänga munnen i högt tempo; ibland ackompanjerat till jamande. Dessa ljud ska vara väldigt lika de som uppstår när de biter ett byte i nacken, med sitt, tydligen speciella, bett!

De har mord i tankarna med andra ord.

EDIT: Nu var jag överambitiös - jag hittade även ett klipp på fenomenet, åt de som inte sett det tidigare: Frigjord bjuder på denna!
Senast redigerad av Frigjord 2013-05-19 kl. 04:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in