2005-08-24, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phettnajs
http://www.nike.com/wearyellow/index_f.html
http://www.nike.com/standupspeakup/index.jsp

båda e nike :)
Faktiskt inte. Nike rider med på vågen.

Kollar du på menyalternativet "The 10//2 collection" så ser du att Nike donerar en dollar till Lance Armstrong Foundation för varje 10//2-produkt de säljer.

Lance Armstrong Foundation är en egen stiftelse och det var de som började med armbanden och Livestrong är deras. Nike försöker få det se ut som att de har något med saken att göra men de är bara "corporate sponsors" (se LAF / About us / Partners).

"The Lance Armstrong Foundation is a registered 501(c)(3) nonprofit organization located in Austin, Texas." Länk
Citera
2005-08-24, 23:06
Medlem
onits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onit
Gör ett själv!

Pilgrim

Pilgrim:

http://mens.pilgrim.dk/Shop/ProductList.aspx?categoryID=2

HM, Ur&Penn, vanliga guldsmedsaffärer..festivaler, marknader...
Citera
2006-02-21, 09:54
Medlem
Cockstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
åh fan? Har "män" helt plötsligt blivit synonymt med "tjocka håriga greker i färgglada skjortor"? Man lär sig något nytt varje dag...

AAA ha ha ha!!! :smart:
Citera
2006-02-21, 10:17
Medlem
Snövits avatar
Killar ska inte ha smycken lämna det till oss tjejer. Eller jo en klocka som spegar ungefär en månads inkomst före skatt.

Men å andra sidan lät surfsnubben som Memnok beskrev rätt het. Var stil har sina accessoarer kanske man kan sammanfatta det med.
Citera
2006-02-21, 11:40
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Killar ska inte ha smycken lämna det till oss tjejer. Eller jo en klocka som spegar ungefär en månads inkomst före skatt.

Men å andra sidan lät surfsnubben som Memnok beskrev rätt het. Var stil har sina accessoarer kanske man kan sammanfatta det med.
Jaså det är därför vi killar skall ha klockor? Så att man ser hur mycket man tjänar per månad... då får jag nog ta och byta upp mig.

Surfsnubben är rätt så het, tyvärr förstör han det hela med att prata bräkig australiensiska med dig: "Come over, join the päääääääärdy" och det säger sig själv att stilen inte funkar i Sverige va?

Nej, en klocka, möjligtvis vigselring och kanske manchettknappar, annars inget (om inte ladder i silver med monogram räknas som smycken, gör de det?).
Citera
2006-02-21, 14:03
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Jaså det är därför vi killar skall ha klockor? Så att man ser hur mycket man tjänar per månad... då får jag nog ta och byta upp mig.
Precis så vi vet. Men på riktigt så tycker jag att tjejer kan komma undan med billigare krimskrams klockor för att de gillar färgen medans killar ska ha kvalite. De har ju inte mycket andra smycken.

Citat:
Surfsnubben är rätt så het, tyvärr förstör han det hela med att prata bräkig australiensiska med dig: "Come over, join the päääääääärdy" och det säger sig själv att stilen inte funkar i Sverige va?.

Nej men jag är hellre vid Manley beach just nu.
Citera
2006-02-21, 14:14
Bannlyst
Citat:

Silversmycken dårå? Armband, eller ringar?
Citera
2006-02-21, 14:14
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Precis så vi vet. Men på riktigt så tycker jag att tjejer kan komma undan med billigare krimskrams klockor för att de gillar färgen medans killar ska ha kvalite. De har ju inte mycket andra smycken.
Håller med, själv har jag en lite tunnare och finare kostymklocka och ett dykarur för vardagsbruk (och dykning naturligtvis). Det känns som om det räcker i smyckesväg. En polare till mig är guldsmed och har utvecklat en helt pervers smak för vad som är acceptabelt på en kille...när jag fyller år får jag alltid någon länk eller något som åker direkt i byrålådan. Nu har han iofs börjat ge mig sedelklämmor, visitkortsetuin och liknande så jag antar att han är delvis förlåten.
Citera
2006-02-21, 14:15
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlow
Det beror som sagt var på din övriga stil, det passar säkert jättebra på en hells-angelsmedlem eller en snubbe i dreads och illaluktande armejacka.
Citera
2006-02-21, 14:26
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlow

Jag måste hålla med Memnok här också. Man måste se det till stilen i helhet.

Den stilen som jag föredrar på killar passar inte smycken speciellt bra. Den stilen är ganska klassisk med "vanliga" fritidskläder så som jeans och sen snyggare tex kostym vid tillfällen. För att generaliser och göra en mycket grov bild.

Jag menar en hårdrockare med svart långt hår passar nog i sina smycken men jag föredrar det inte.

Är du vanlig kille i vanlig stil så skippa smykena. Och skippa framförallt smyckena om du inte är extremt stilmedveten och har en känsla för vad som är snyggt till vad.
Citera
2006-02-21, 15:27
Medlem
Kharmas avatar
Jag tycker det är bättre att satsa mer på de få accessoarerna (smycken känns som fel ord) vi män är berättigade men problemet ligger i att manschettknappar, reservoarpennor och tändare (typ St. Dupont och inte Zippo) inte tillhör alla samhällsklasser och åldrar. Det är lungt för en 17-åring att ha ett surf-armband men förhoppningsvis tar han av det till 25-årsdagen.
Citera
2006-02-21, 16:38
Medlem
xallos avatar
Man köper inte armband till killar, basta!

Precis som föregående talare så vill jag med bestämdhet hävda att de "smycken" som får anses acceptabla för en man är följande: Klocka, manchettknappar, vigselring och tändare.
I vissa fall kan en signetring med släktvapen och dylikt vara accepterat (läs släktfunktioner och dylikt).
Resterande, dvs armband halskedjor och liknande har ingen som helst plats i ett kultiverat umgänge utan bärs av förortsdrägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in