Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2017-01-09, 20:58
  #109
Medlem
_killahs avatar
Tjena!

Första gången på Gran Canaria, ska bo i Taurito.

Vad behöver man inte missa på hela ön, ska hyra bil minst 1 dag.

Utkiksplatser? Badplatser? Bra lunch / middagsresutranger? Andra events av olika slag?
Kanske hyra fyrhjuling, hyra vattenskoter osv osv?

Hit me.
Citera
2021-09-16, 16:15
  #110
Medlem
Väcker liv i en gammal tråd.

Någon med lite mer uppdaterad information om PDL?

Tänkte åka själv ner över Jul och Nyår. Har de kommit ogång igen efter pandemin och vad kan man vänta sig när det kommer till tempratur i luft och vatten (kan ju läsa själv vad det ligger på i genomsnitt men 20 C i vattenet kan kännas både som -10 och +25)?

Pratar Spanska flytande så klarar mig på den punkten men tips om bra svenskbarer skadar inte.

EDIT: Priser på BRA röka? Ligger de samma lika som "hemma" i Madrid eller tar de turistskatt?

Väl bekommet!
__________________
Senast redigerad av terrece 2021-09-16 kl. 16:21.
Citera
2021-09-16, 17:01
  #111
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrece
Väcker liv i en gammal tråd.

Någon med lite mer uppdaterad information om PDL?

Tänkte åka själv ner över Jul och Nyår. Har de kommit ogång igen efter pandemin och vad kan man vänta sig när det kommer till tempratur i luft och vatten (kan ju läsa själv vad det ligger på i genomsnitt men 20 C i vattenet kan kännas både som -10 och +25)?

Pratar Spanska flytande så klarar mig på den punkten men tips om bra svenskbarer skadar inte.

EDIT: Priser på BRA röka? Ligger de samma lika som "hemma" i Madrid eller tar de turistskatt?

Väl bekommet!

Ofta där när jag var yngre - senaste vistelse julfirande 2013. Varmt i vattnet, badvänligt - kan var 25 trots 22 i luften. Lite varning för kalla kvällar. Är du yngre är väl "Grabbarna grus" ett hak med bra röj, ligger centralt i shoppingcentrat Kasbah. Både röka och vaket ok men inte speciellt billigt, något billigare än här, gå via gatufnasken, de vet vilka som säljer (alltså inte bara sina egna kroppar... ) - dricksa dock för bra tips s a s.

San Agustin lite av "svensktillhåll" - ligger på gångavstånd (iofs är taxi fördjävla billigt, fattar inte hur det ens kan pröjsa soppan...) - finns svenska julbord och dyl. Justa lugna place om man vill ta ett järn och lira lite biljard, typ så.

Nåväl - detta var läget ivf så sent som -13.

Fan vad avis jag blir!!! Glöm inte att lägga bort "läspandet" i spanskan, eftersom det är inget man själva gör, och fastlandsspanjorer (som du kan misstänkas för att vara) inte spec poppis, ung som man här ute på landsbygden inte gillar 08;or. Trevlig vistelse!
Citera
2021-09-16, 18:21
  #112
Medlem
NickeNicknames avatar
Var faktiskt lite inne på samma ,om man inte kommer i väg till längre breddgrader för värme och avkoppling i vinter, men kollade priser På AirBnB PÅ Kanarieholmarna ,var ju sjuka priser typ 15000-20000:-/mån för en liten enkel studio ?
,WTF?
Citera
2021-09-17, 02:40
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrece
Väcker liv i en gammal tråd.

Någon med lite mer uppdaterad information om PDL?

Tänkte åka själv ner över Jul och Nyår. Har de kommit ogång igen efter pandemin och vad kan man vänta sig när det kommer till tempratur i luft och vatten (kan ju läsa själv vad det ligger på i genomsnitt men 20 C i vattenet kan kännas både som -10 och +25)?

Pratar Spanska flytande så klarar mig på den punkten men tips om bra svenskbarer skadar inte.

EDIT: Priser på BRA röka? Ligger de samma lika som "hemma" i Madrid eller tar de turistskatt?

Väl bekommet!

Åk till Las Palmas istället. Bättre på allt förutom att det kan vara lite kallare och inte lika turistigt om man gillar det.
Citera
2021-09-19, 00:27
  #114
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dangerousdanger
Jag och min pojkvän (vi är snart 20 år) hade tänkt att resa till Gran Canaria i sommar. Vi hittade ett hotell på Playa del Ingles som vi fastnade för och bestämde oss för att det ska vi boka inom några dagar. Men nu har folk omkring oss förklarat för oss att Gran Canaria inte är en ö värd att lägga pengar på, att det inte är fint alls där och att Playa del Ingles inte är något bra område då det är för "turistigt" och mycket fest osv.

Är det någon som har varit där just på Playa del Ingles som har andra uppfattningar? Min egen uppfattning var att det är väldigt fint där och att det är ett stort utbud. Sedan vad folk menar med "turistigt" och vad det egentligen negativa med det är undrar jag också. Att man säger att det tar bort känslan av att vara utomlands låter ju himla överdrivet. Kan det verkligen vara så himla turistanpassat så att man nästan känner sig som hemma i Sverige?

Ge mig allt ni har om Playa del Ingles!

År 2002 såldes det brass öppet vid Kashbah torget!
Citera
2021-09-19, 00:29
  #115
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrece
Väcker liv i en gammal tråd.


EDIT: Priser på BRA röka? Ligger de samma lika som "hemma" i Madrid eller tar de turistskatt?

Väl bekommet!


I Spanien kan du få bra brass för €3


Lite turistpris, kanske €5 p/g

Ge absolut inte mer än det iaf
Citera
2021-09-24, 17:14
  #116
Medlem
Tack för all input. Ja jag vet inte. Blir inte riktigt klok på hur jag ska göra. Såg en video på hur det var och tvekar på om jag pallar med play de inglés. Det ser riktigt plastigt ut.

Snacka med en polare här som vart där och han menar på att man får vad man betalar för och det ligger ju något i det. Jag söker och ser att en två veckor runt jul och nyår går att få för flyg 4.000 för en okej tid in och ut. AirBnb en studio eller etta för lite under tio. säg tretton där tillsammans.. Ex. SEK att göra av med där. Tjugo blir det. Lätt..

Jag tänker då. Vad får man för tjugo? Phuket typ. :-)) Mer...Tjugo. Buenos Aires. Kan hållas runt tjugo. Eller Play de Inglés. som blir tjugo. Tack för smoke info. Apropå Phuket. Jag vet en bar som säljer bra gräs norr om Patong. Polischefen satt där så det var ju ganska lugnt. Tjugo...Mmm..
__________________
Senast redigerad av terrece 2021-09-24 kl. 17:22.
Citera
2021-09-24, 18:26
  #117
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrece
Tack för all input. Ja jag vet inte. Blir inte riktigt klok på hur jag ska göra. Såg en video på hur det var och tvekar på om jag pallar med play de inglés. Det ser riktigt plastigt ut.

Snacka med en polare här som vart där och han menar på att man får vad man betalar för och det ligger ju något i det. Jag söker och ser att en två veckor runt jul och nyår går att få för flyg 4.000 för en okej tid in och ut. AirBnb en studio eller etta för lite under tio. säg tretton där tillsammans.. Ex. SEK att göra av med där. Tjugo blir det. Lätt..

Jag tänker då. Vad får man för tjugo? Phuket typ. :-)) Mer...Tjugo. Buenos Aires. Kan hållas runt tjugo. Eller Play de Inglés. som blir tjugo. Tack för smoke info. Apropå Phuket. Jag vet en bar som säljer bra gräs norr om Patong. Polischefen satt där så det var ju ganska lugnt. Tjugo...Mmm..

Annars finns det ju la palma, varmt samt det borde vara mindre turistigt.
Citera
2021-09-25, 05:11
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrece
Tack för all input. Ja jag vet inte. Blir inte riktigt klok på hur jag ska göra. Såg en video på hur det var och tvekar på om jag pallar med play de inglés. Det ser riktigt plastigt ut.

Snacka med en polare här som vart där och han menar på att man får vad man betalar för och det ligger ju något i det. Jag söker och ser att en två veckor runt jul och nyår går att få för flyg 4.000 för en okej tid in och ut. AirBnb en studio eller etta för lite under tio. säg tretton där tillsammans.. Ex. SEK att göra av med där. Tjugo blir det. Lätt..

Jag tänker då. Vad får man för tjugo? Phuket typ. :-)) Mer...Tjugo. Buenos Aires. Kan hållas runt tjugo. Eller Play de Inglés. som blir tjugo. Tack för smoke info. Apropå Phuket. Jag vet en bar som säljer bra gräs norr om Patong. Polischefen satt där så det var ju ganska lugnt. Tjugo...Mmm..

Åk till huvudstaden LAS Palmas istället, betydligt billigare eller varför inte till Marocko. Mycket gott där 👍
Citera
  • 9
  • 10
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2145356

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback