2014-12-05, 08:35
Bannlyst
är inga pumpar som går sönder efter 1 km på glykol , att tömma tanken och byta bränslefilter ska inte kosta mer än 1500kr max , sedan är det bara att tuta och köra
Citera
2014-12-05, 11:57
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racedog
hur fan kan man hälla 1 lit glykol i tanken av misstag ???
Tja. Om man väljer det utan att det är ett misstag kan jag förstå dina smilysar. Men du kanske är den där felfria modellen?
Citera
2014-12-05, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Tja. Om man väljer det utan att det är ett misstag kan jag förstå dina smilysar. Men du kanske är den där felfria modellen?
nej ingen är felfri , men man måste väl läsa på flaskan så att det är k-skydd tex man häller i tanken före det hälls i ....... annars får man lära sej den dyra vägen
Citera
2014-12-05, 17:47
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racedog
nej ingen är felfri , men man måste väl läsa på flaskan så att det är k-skydd tex man häller i tanken före det hälls i ....... annars får man lära sej den dyra vägen
Finns flera möjligheter.
Jag tex köper glykol i lösvikt super billigt.
Då tar man med sig en egen dunke för att slippa köpa en ny.
Den kan då vara märkt med något annan.
Borde givetvis märkas upp direkt men det där
Citat:
det gör jag sen
blir sällan av
Citera
2014-12-05, 18:05
Medlem
Twinturns avatar
Hjälpte inte att byta tempgivare så ÄcLiGA bilia måste tömma tanken samt byta pump och filter. Jag är inte glad just nu. Trevlig helg flashback!
Citera
2014-12-05, 20:18
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twinturn
Hjälpte inte att byta tempgivare så ÄcLiGA bilia måste tömma tanken samt byta pump och filter. Jag är inte glad just nu. Trevlig helg flashback!
Filter köper man på Biltema. Pumpen OM man inte kan rengöra köper man på skroten. Delarna i sig sitter löst o är pissenkelt att göra själv.
Förstår inte att du låter Bilia pumpa dig på pengar på den bilen.
Citera
2014-12-08, 21:22
Medlem
Stonecakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecilwindahl
Kan varvning ha någonting med jordfel att göra, som sagt.. Kan ingenting om saker med motor.

Well,Volvos 1,8i motorn (är egentligen en Mitsubishi) är en notorisk problemmotor.Varvningen beror med största sannolikhet på trasig luftflödesmätare. (LMM) Tokvanligt fel på dom motorerna!

Ett tips är att gå in på jagrullar.se och där fråga runt i rätt forum!
Citera
2014-12-09, 14:35
Medlem
Grattis, du har köpt världshistoriens sämsta motor som även sitter i Mitsubishi Carisma 1.8 GDI.
Du har med största sannolikhet problem med sot. Tokvarvningen beror troligtvis på att gasspjället kärvar är min gissning.
Jag gjorde en total rengöring på en Carisma jag ägde en gång i tiden. gasspjäll, luftmassemätare och insug. Jag var förvånad att bilen ens gick innan, på vissa ställen var det centimetertjocka lager med svart hårt gegg. Mysigt Finns många långa trådar på http://www.mitsubishiclubsweden.se/forum i ämnet.

Det brukar också bli sot på insugsventiler och lyftare. Lyssna nästa gång en S40/V40 eller Carisma 1.8 åker förbi. Tick tick tick tick tick

När det blir för sotigt på lyftarna går HC upp i taket och bilen går inte genom besiktningen. Sista besiktningen hade min 96(gränsvärde 100). Då var det dags att sälja! Det kostar nämligen en slant att byta lyftare..
Senast redigerad av tdeimos 2014-12-09 kl. 14:40.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in