• 1
  • 2
2013-05-17, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammaknullare1337
Tack för era orelevanta svar. Lås tråden tack.

jag kan allt om buddha, meditation och jag tycker att han för det mesta verkar ha rätt. Har följt lifeflow programmet varje vecka i 2-3 år och mediterar inte alltför lite iallafall. Jag bryr mig dock inte om sådant skräp nu längre. Tiden har fortfarande försvunnit och det är alldeles över min gräns för vad som är okej. Jag dör hellre. Nu är jag är arg och olycklig, precis så kommer det fortsätta en lång tid framöver. Jag dör hellre. Struntsamma min plan är genial för mig vet jag nu. Behöver inga fler "svar"

Lås tråden

Tiden?

Vet inte varför du ska ta livet av dig om du vet allt om meditation.
Syftet med meditation är ju att uppnå det du skrev om. Att inte existera men ändå göra det. Allt är perfekt. Dharmakaya, antar jag.
Citera
2013-05-17, 12:30
Medlem
cecvosus avatar
Du låter snurrig tycker jag, pröva samtalsterapi.
Citera
2013-05-17, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Kahuna
Tiden?

Vet inte varför du ska ta livet av dig om du vet allt om meditation.
Syftet med meditation är ju att uppnå det du skrev om. Att inte existera men ändå göra det. Allt är perfekt. Dharmakaya, antar jag.
Ledsen att bryta det till dig men du som är insatt i meditation och buddism borde ju veta att tid är ett slöseri då. Precis, lyssna på Dharmakaya men förstå att istället för att försöka leva in i tidens tomhet med meditation hela ditt liv så se till att göra någonting med vad som faktiskt är ditt ego istället och skaffa en bra attityd till saker som betyder någonting för bara dig istället, din egna lilla värld om du förstår vad jag menar? Alltså ingen meditation, ingen religion... Jag bryr mig inte om dig nu eftersom du troligen är helt försvunnen och bortom räddning men till er andra. Tro inte på den här skiten, visst är det mycket mer harmlös än religioner men i slutet bygger det ändå på precis samma sak: Att tolka en illusion med ett fänglsande tankesätt, precis som det vidriga med religion. Underskatta inte buddhism även ifall den är det bästa av sitt slag.
Citera
2013-05-17, 13:36
Medlem
Vet inte vad du svamlar om men du bör läsa på om vad meditation är.
Det är inget annat än koncentration. Koncentrerar du dig tillräckligt mycket så är det omöjligt att må dåligt. Tillslut når man det yogan kallar Samadhi. Du har alltså inte upptäckt det än trots att du vet allt om meditation mm? Trolla...

Citat:
Ursprungligen postat av mammaknullare1337
Ledsen att bryta det till dig men du som är insatt i meditation och buddism borde ju veta att tid är ett slöseri då. Precis, lyssna på Dharmakaya men förstå att istället för att försöka leva in i tidens tomhet med meditation hela ditt liv så se till att göra någonting med vad som faktiskt är ditt ego istället och skaffa en bra attityd till saker som betyder någonting för bara dig istället, din egna lilla värld om du förstår vad jag menar? Alltså ingen meditation, ingen religion... Jag bryr mig inte om dig nu eftersom du troligen är helt försvunnen och bortom räddning men till er andra. Tro inte på den här skiten, visst är det mycket mer harmlös än religioner men i slutet bygger det ändå på precis samma sak: Att tolka en illusion med ett fänglsande tankesätt, precis som det vidriga med religion. Underskatta inte buddhism även ifall den är det bästa av sitt slag.
Citera
2013-05-17, 16:45
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Jag blev också överbeskyddad, jag är precis som du konflikträdd även blyg, nervös och har de senaste åren inte haft något rikt socialt liv direkt. Jag har också funderat en del på att ta livet av mig men låter bli mest pga att jag älskar min familj och inte vill såra dem.

Jag vet inte vad jag ska skriva riktigt förutom att de flesta någon gång funderar på att ta livet av sig men att mycket färre faktiskt gör det. Jag tycker synd om dig och det vore synd om du inte kunde leva ett liv värt att leva för det är du värd min vän.
Senast redigerad av NotAGirlCalledBrian 2013-05-17 kl. 17:21.
Citera
2013-05-19, 15:31
Medlem
Sjograss avatar
Om du ändå tänkt ta självmord, testa en riktigt jävla överdriven heroisk dos av någon psykedelia istället. Om det inte funkar, köp heroin för alla dina pengar och ruttna bort i eufori.
Citera
2013-05-19, 16:57
Bannlyst
Skärp till dig för helvete, du lever bara en gång. inga hinder är för stora, du kan övervinna allt med vilja och förändringar.

Ändra om allt i ditt liv om det är så dåligt, flytta, skaffa ny umgängeskrets eller vad fan som helst. Skaffa barn om du har förhållande, då tänker du inte på samma sätt.
Citera
2013-05-19, 18:02
Medlem
Ils avatar
Det vore synd och skam om du väljer att slösa bort livet som dina förfäder har kämpat för att upprätthålla under miljontals år.

Döden är precis som det du upplevt innan födseln, alltså precis ingenting.
Det är inte något som härligt att sträva efter, det är bara förskönande fantasier du har.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in