Citat:
Ursprungligen postat av Big Kahuna
Tiden?
Vet inte varför du ska ta livet av dig om du vet allt om meditation.
Syftet med meditation är ju att uppnå det du skrev om. Att inte existera men ändå göra det. Allt är perfekt. Dharmakaya, antar jag.
Ledsen att bryta det till dig men du som är insatt i meditation och buddism borde ju veta att tid är ett slöseri då. Precis, lyssna på Dharmakaya men förstå att istället för att försöka leva in i tidens tomhet med meditation hela ditt liv så se till att göra någonting med vad som faktiskt är ditt ego istället och skaffa en bra attityd till saker som betyder någonting för bara dig istället, din egna lilla värld om du förstår vad jag menar? Alltså ingen meditation, ingen religion... Jag bryr mig inte om dig nu eftersom du troligen är helt försvunnen och bortom räddning men till er andra. Tro inte på den här skiten, visst är det mycket mer harmlös än religioner men i slutet bygger det ändå på precis samma sak: Att tolka en illusion med ett fänglsande tankesätt, precis som det vidriga med religion. Underskatta inte buddhism även ifall den är det bästa av sitt slag.