2013-05-17, 03:03
Medlem
Tjena!

Ska åka till New York för första gången med ett byte i Heathrow.

Hur funkar det när man ska byta, hämtar man sitt bagage som vanligt och måste checka in det igen på flygplatsen man landat på, eller skickas det vidare till sitt nästa flyg?
Hur lång tid borde man ha på sig när man mellanlandar för att hinna med allt?

Något speciellt man ska tänka på eller måste veta när man flyger till USA?
Hörde att man måste ha nedskrivet vart man stannar i landet?

Cheers
Citera
2013-05-17, 03:12
Medlem
Temporarias avatar
Svar på första frågan, bagaget kommer att förflyttas till det andra planet automatiskt. Det står på "kvittot" var den ska, så det finns inget att oroa sig för.
Citera
2013-05-17, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporaria
Svar på första frågan, bagaget kommer att förflyttas till det andra planet automatiskt. Det står på "kvittot" var den ska, så det finns inget att oroa sig för.

Perfekt! Tackar för svar
Btw,när säkerhetskontrollen till andra planet öppnar så är det bara att gå dit?
Citera
2013-05-17, 04:04
Medlem
Temporarias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverlightz
Perfekt! Tackar för svar
Btw,när säkerhetskontrollen till andra planet öppnar så är det bara att gå dit?

Förstår inte riktigt frågan, men ja, när du går igenom terminalen mot din gate så kommer du troligtvis att behöva att passera en säkerhetskontroll, efter det går du till ditt plan.
Citera
2013-05-17, 04:08
Medlem
Citat:
Förstår inte riktigt frågan, men ja, när du går igenom terminalen mot din gate så kommer du troligtvis att behöva att passera en säkerhetskontroll, efter det går du till ditt plan.

Ska försöka förklara bättre, när jag landar på flygplatsen, så behöver jag inte gå till disken och registrera
mitt bagage eller något sådant utan väntar bara tills gaten öppnar till nästa flyg?
Citera
2013-05-17, 04:18
Medlem
Temporarias avatar
Citat:
Ska försöka förklara bättre, när jag landar på flygplatsen, så behöver jag inte gå till disken och registrera
mitt bagage eller något sådant utan väntar bara tills gaten öppnar till nästa flyg?
Nej, du kommer inte att behöva registrera dig eller något. Du kommer att få din båda dina biljetter när du checkar in i flygplatsen här i Sverige. Så har det varit för mig.
Citera
2013-05-17, 04:20
Medlem
Citat:
Nej, du kommer inte att behöva registrera dig eller något. Du kommer att få din båda dina biljetter när du checkar in i flygplatsen här i Sverige. Så har det varit för mig.

Alright, tack för hjälpen!
Citera
2013-05-17, 05:49
Medlem
Citat:
Tjena!

Ska åka till New York för första gången med ett byte i Heathrow.

Hur funkar det när man ska byta, hämtar man sitt bagage som vanligt och måste checka in det igen på flygplatsen man landat på, eller skickas det vidare till sitt nästa flyg?
Hur lång tid borde man ha på sig när man mellanlandar för att hinna med allt?

Något speciellt man ska tänka på eller måste veta när man flyger till USA?
Hörde att man måste ha nedskrivet vart man stannar i landet?

Cheers

Var i New York förra sommaren!
Bagaget behöver du inte bry dig om, men du måste gå till en speciell disk på Heathrow där Gaterna för USA-flygen utgår och förnya ditt boardingpass! Det som du får på flygplatsen i Sverige gäller inte, men måste uppvisas för att få ett nytt gällande!
Likadant på hemresan!
Kön till denna disken kan vara jättelång!
Vi hade tre timmars stopp på Heathrow på hemresan och hann bara precis ta oss igenom flygplatsen och förnya våra boardingpass!

Ha det kul i New York då! Och lycka till!

P.S. Det tog oss fyra timmar att komma ut från flygplatsen i New York p.g.a. ansträngd security check. Värt att veta kanske?
Citera
2013-05-17, 08:04
Medlem
Temporarias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jocke74
Text
Bra att du skrev det där, då jag har aldrig mellanlandat för att komma till Usa, något jag borde ha nämnt på mina föregående inlägg.
Senast redigerad av Temporaria 2013-05-17 kl. 08:07. Anledning: .
Citera
2013-05-17, 23:15
Medlem
Citat:
Vi hade tre timmars stopp på Heathrow på hemresan och hann bara precis ta oss igenom flygplatsen och förnya våra boardingpass!

Trollar du eller?. har du köpt en biljet från till exempel Arlanda - New York får du naturligtvis båda boarding passen utskrivna när du checkar in (om det nu är ett stop på vägen). Är du dum nog att köpa två separata biljetter gäller naturligtvis något annat.

saxat från http://www.heathrowairport.com/ Flight Connections FAQs

"Where do I get my boarding card?

Your airline should give you all the boarding cards you need, including those for any connecting flights, when you first check in. If you don't have yours, please contact your airline."
Citera
2013-05-18, 00:02
Medlem
Citat:
Var i New York förra sommaren!
Bagaget behöver du inte bry dig om, men du måste gå till en speciell disk på Heathrow där Gaterna för USA-flygen utgår och förnya ditt boardingpass! Det som du får på flygplatsen i Sverige gäller inte, men måste uppvisas för att få ett nytt gällande!
Likadant på hemresan!
Kön till denna disken kan vara jättelång!

P.S. Det tog oss fyra timmar att komma ut från flygplatsen i New York p.g.a. ansträngd security check. Värt att veta kanske?

Jag har också 3 timmar där, tar det alltså den tiden att hinna genom alla kontroller osv?
Citera
2013-05-18, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Trollar du eller?. har du köpt en biljet från till exempel Arlanda - New York får du naturligtvis båda boarding passen utskrivna när du checkar in (om det nu är ett stop på vägen). Är du dum nog att köpa två separata biljetter gäller naturligtvis något annat.

saxat från http://www.heathrowairport.com/ Flight Connections FAQs

"Where do I get my boarding card?

Your airline should give you all the boarding cards you need, including those for any connecting flights, when you first check in. If you don't have yours, please contact your airline."

Damn förvirrande här, vilket gäller? Antar att det du klistra från deras hemsida är det rätta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in