• 1
  • 2
2013-05-27, 18:05
Medlem
godboys avatar
Det kan gå lite olika fort, precis som omnämns här i tråden. Det beror dels på postgången, om det infaller röda dagar, då jobbar ju inte FK, och hur mycket de har att göra. Det kan ta allt från 10-18 arbetsdagar mig veterligen.
Citera
2013-05-28, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samhall
Det är dom inte! Skickar jag in blanketten säg den 31:e Maj, så har dom blanketten den 3:e Juni för att det är Lördag-Söndag den 1-2 Juni. Dom börjar räkna dagarna från och med att blanketten har blivit inscannad. Vilket den blir den 3:e.
Vilket den blir samma dag/dagen efter om man lämnar in den på sitt lokala kontor (de skickar den internt, ingen snigelpost ivägen och bättre för miljön)
Citera
2013-05-29, 19:13
Medlem
Utbetalning blir alltid 14 dagar efter att de har tagit emot din blankett. Det kan endast bli tidigare i samband med storhelg eller att handläggaren räknar fel på utbetalningsdag. Senare kan det bli om du lämnar fel uppgifter på blanketten eller om de inte hinner med.

Skickar du din blankett med posten en fredag har de din blankett tidigast måndagen veckan därpå. Lämnar du däremot in din blankett till ditt lokala kontor så har du alltid pengarna 14 dagar senare.
Citera
2013-05-30, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xingu
Utbetalning blir alltid 14 dagar efter att de har tagit emot din blankett. Det kan endast bli tidigare i samband med storhelg eller att handläggaren räknar fel på utbetalningsdag. Senare kan det bli om du lämnar fel uppgifter på blanketten eller om de inte hinner med.

Skickar du din blankett med posten en fredag har de din blankett tidigast måndagen veckan därpå. Lämnar du däremot in din blankett till ditt lokala kontor så har du alltid pengarna 14 dagar senare.
Det har hänt mig flera gånger att pengar kommit in både tidigare och senare än 14 dagar, trots avsaknad av helger eller fel på pappret och jag lämnar alltid in det på mitt lokala kontor. När trycket är högt och handläggarna få kan det bli förseningar, även om de jobbar hårt för att detta inte ska ske.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in