Flashback bygger pepparkakshus!
2013-05-15, 20:27
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Hej! Jag skulle vilja sluta röka, jag har även kollat på andras trådar utan att hitta nått, jag har såna där tuggummin, men jag börjar bara hicka av det och det känns som om det inte hjälper nått.. Jag har rökt i 3-4 år och hela min familj röker, nu fick dock min syster en unge som bor här i mitt barndomshem vilket även jg gör. Och ingen röker numera inne. Vilket är ett stort pluss bara där.

Jag har snus som jag kan ta om dte skulle bli för jobbigt, och även ett paket cigg.

Fick höra av en gammal WoW polare att hans kompis hade slutat röka med hans lärares hjälp. Han hade då fått ett tips om att fylla ett glas. och fimpa och aska i det och sen dricka när ciggen var slut.

Tänkte prova detta även om dte är äckligt

Men ska man då dricka fimparna med? :S Eller enbart ''vattnet''?

Jag sitter väldigt mycket vid datorn, eller är ute och mekar, så alltså. Vad finns det för tips förutom tuggimit? Börjar alltid hicka och få ont i magen av dte nämligen..

Skulle uppskatta all tips som helst!

Jag har även försökt sluta med det har alltid blivit att man fuskat iallafall.. Allt detta började med att min mormor gick bort i cancer som jag verkligen börjat tänka om.. Aldrig brytt mig om alla bilder på folk med cancer och allt annat innan dock. Även dessa thai-paket som ser förfärliga ut!
Citera
2013-05-15, 20:30
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Sen så har jag redan trappat ner på cigg eftersom jag tycker det är jobbigt att gå ut och röka hela tiden så.. en cigg varranan timme minst?
Citera
2013-05-15, 21:08
Medlem
Scraps avatar
Det är bara att sluta. Inte svårt alls bara man gett sig fan på det. Släng alla cigaretter du har i huset nu genast.
Citera
2013-05-15, 21:13
Medlem
IMVHOOQs avatar
Har du verkligen kollat?
Denna tråden är tillochmed klistrad:
https://www.flashback.org/t250485
Citera
2013-05-15, 22:04
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMVHOOQ
Har du verkligen kollat?
Denna tråden är tillochmed klistrad:
https://www.flashback.org/t250485

Missade denna helt! Tackar!
Citera
2013-05-15, 22:25
Medlem
qwertyyyyyys avatar
Det finna bara ett ända sett. Och det är att helt enkelt bestämma sig för att sluta och aldrig röka igen.. Släng dina cigaretter, ingen "sista cigg". Bara gör det. Sedan finns det massa hjälpmedel som tuggumin, nikotinplåster osv.

Lycka till! Tycker verkligen att du ska satsa på att bli rökfri och få ett längre och hälsosammare liv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in