2013-05-15, 16:25
Bannlyst
Nu har jag ingen aning om det heter besteman, Men tror det heter något i den stilen!! En tjejkompis till mig har iallafall en besteman som har hand om hennes ekonomi och ger henne "veckopeng" Eller vad man ska kalla det. Hon är 22 år gammal och hon tjänar 9500 kronor i månaden. Som den här personen ska ta hand om och ge ut till henne!

Hon fick lön den 25/4 och bestemannen betalade då hennes hyra på

3500 ca ink el/internet alltså 6000 kvar att leva för

Efter detta har hon endast fått 500 kronor till mat sen 700 till frisören. Sen inte en krona mer.
Nu har vi ju kvar 4800 kronor kvar att leva för! Det är 10 dagar kvar till nästa lön. Och hon frågade om hon kunde få lite pengar för hon var hungrig. Men det fick hon inte!

Nu till min fråga har denna personen rätt till det här? Nu vet jag inte riktigt tjejens alla problem men hon är en vuxen människa, Visst hon kanske har dålig koll på sin ekonomi men vafan? inte ens 100 kronor till mat! Kan hon kräva att få ut alla sina pengar om hon nu vill detta?
Citera
2013-05-15, 16:33
Medlem
Är kompisen hennes förmyndare? Eller god man?
Citera
2013-05-15, 16:34
Medlem
förmyndare, fullmäktige? Står det avtalat, muntligt eller skriftligt, ja. annars Nej
Citera
2013-05-15, 16:42
Bannlyst
nej bara god man!
Citera
2013-05-15, 16:43
Medlem
BaldiNs avatar
Det kan ju fan inte stämma att hon har fått 500kr för en månads matkostnader. Jag hade fan inte klarat en vecka på den budgeten.
Citera
2013-05-15, 17:01
Medlem
Ostkroks avatar
Du får ju fan utveckla det hela lite mera fattar du väl?

Jag tar för givet nu att detta är en äldre man som utnyttjar henne för sex och pengar, som hon träffat på spraydate för ett x antal år sedan. Avtalet är muntligt.

Polisanmäl.
Citera
2013-05-15, 19:20
Medlem
Jan2013s avatar
Är det 500 i veckan till mat låter det ju vettigt. Fuffens i deras relation eller frågetecken i den gode mannens godhet eller bara hon som är fuffens, ja det är en annan femma.
Gode män är genom kommunen tror jag så fråga om det är så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in