2013-05-15, 13:30
Medlem
Om man har checkat in sig på flygbolagets hemsidan dagen innan avgång som jag har gjort. Plus att man då också skrivit ut sitt " boarding pass " - Måste man då stå och fippla med maskinerna på flygplatsen eller räcker det med att man går fram till receptionen där man lämnar sitt bagage och visar sitt boarding pass så är allt redan ordnat?
Citera
2013-05-15, 13:44
Medlem
usb3s avatar
Har du bagage att checka in så måste du göra det. Finns dock oftast bagage drop nu för tiden. Annars är det bara att gå förbi securityn och visa upp ditt boarding pass när du ska på planet.
Citera
2013-05-15, 15:29
Medlem
FatCharlies avatar
Beror på vilket bolag du flyger med. T.ex Ryanair så räcker det med att du skrivit ut dom och sedan bara lämnar in ditt bagage som vanligt, medan om du flyger med BMI så måste du likförbannat skriva ut boarding passen på plats och sedan lämna in bagaget fastän du skrivit ut dom hemma.
Citera
2013-05-15, 18:05
Medlem
Okej. Ja, bagage har jag med mig. Hoppas att det räcker att lämna bagaget vid receptionen samtidigt som man visar sitt boarding pass. Jag reser med KLM.
Citera
2013-05-15, 18:24
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettelasson
Okej. Ja, bagage har jag med mig. Hoppas att det räcker att lämna bagaget vid receptionen samtidigt som man visar sitt boarding pass. Jag reser med KLM.

I ditt fall så traskar du till disken och dumpar väskorna samt visar boardingkortet. Inget fippel med automater. Finns det både diskar för "check-in" och "bagage drop" så går du till den senare. Ja, eller den som har kortast kö
Citera
2013-05-15, 19:15
Medlem
Discobands avatar
När jag flög med Finnair så fick jag ett boarding pass när jag checkade in mitt bagage, räckte med att visa passet.
Citera
2013-05-15, 19:31
Medlem
Fan vad gött, detta underlättade eftersom jag inte brukar flyga! tack för svar gubbar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in