• 1
  • 2
2013-05-15, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idealist
Skitsnack om att man vi se om nån har tattoo lr inte. Det handlar om omar sharif har bytt namn till stefan larsson lr om den adopterade indiern lars inge är vit. Allt annat ni säger är skit utan sanning.

Det finns nog folk som inte tycker om tatueringar i ansiktet, ifall en av dessa ska anställa någon lär sannolikt personer med tatueringar i ansiktet gå bort. Oavsett om det är kalle eller mohammed som är tatuerad.
Citera
2013-05-15, 18:45
Medlem
Theefs avatar
Skulle vilja påstå att en bildbegäran från arbetsgivarens sida står för en viss oseriositet. Skulle personligen aldrig skicka med bild för det tyder på att jag är lika oseriös och tror mig kunna få jobbet på grund av mitt utseende... De jobb som kräver ett vårdat yttre kommer sålla bort orepresentabla människor vid intervjutillfället.
Citera
2013-05-15, 18:58
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theef
Skulle vilja påstå att en bildbegäran från arbetsgivarens sida står för en viss oseriositet. Skulle personligen aldrig skicka med bild för det tyder på att jag är lika oseriös och tror mig kunna få jobbet på grund av mitt utseende... De jobb som kräver ett vårdat yttre kommer sålla bort orepresentabla människor vid intervjutillfället.

Jag vet inte riktigt om jag håller med dig här. Jag är ganska ung (21 år) och har inte direkt någon betydande arbetslivserfarenhet förutom diverse kommunala sommarjobb och ett lärarvikariat. Utöver det har jag även pluggat en del på universitet, men inget som gör att jag kan söka kvalificerade jobb. Att inkludera en bild i mitt CV och sikta på en snygg layout tror jag kan hjälpa mig en del med att sticka ut i högen av arbetslösa 21-åringar. Dock är tror jag inte att mitt utseende kommer ge mig jobb men däremot att en bild kan komplettera lite av ett svagare CV eftersom att jag inte bara blir en i mängden.
Citera
2013-05-15, 20:51
Medlem
Theefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Jag vet inte riktigt om jag håller med dig här. Jag är ganska ung (21 år) och har inte direkt någon betydande arbetslivserfarenhet förutom diverse kommunala sommarjobb och ett lärarvikariat. Utöver det har jag även pluggat en del på universitet, men inget som gör att jag kan söka kvalificerade jobb. Att inkludera en bild i mitt CV och sikta på en snygg layout tror jag kan hjälpa mig en del med att sticka ut i högen av arbetslösa 21-åringar. Dock är tror jag inte att mitt utseende kommer ge mig jobb men däremot att en bild kan komplettera lite av ett svagare CV eftersom att jag inte bara blir en i mängden.

Tror det är större risk att du förstör för dig själv än att det hjälper. Du vet inte om den som rekryterar har något emot någon med kort hår, långt hår, inget hår, ljus, mörk, stora ögonbryn, konstig frisyr överlag, listan fortsätter i oändlighet. Jag resonerar så att om jag åtminstone får komma på intervju innan ger hela bilden av mig själv så kan jag bättre påverka utfallet. Det är lättare för någon som rekryterar, speciellt okvalificerade jobb, att sålla bort personer som ser mindre bra ut exempelvis när inga andra faktorer spelar roll. Stick då istället ut genom att skriva "Vill ni se hur jag ser ut får ni bjuda in mig på en intervju"...
Citera
2013-05-15, 23:39
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theef
Tror det är större risk att du förstör för dig själv än att det hjälper. Du vet inte om den som rekryterar har något emot någon med kort hår, långt hår, inget hår, ljus, mörk, stora ögonbryn, konstig frisyr överlag, listan fortsätter i oändlighet. Jag resonerar så att om jag åtminstone får komma på intervju innan ger hela bilden av mig själv så kan jag bättre påverka utfallet. Det är lättare för någon som rekryterar, speciellt okvalificerade jobb, att sålla bort personer som ser mindre bra ut exempelvis när inga andra faktorer spelar roll. Stick då istället ut genom att skriva "Vill ni se hur jag ser ut får ni bjuda in mig på en intervju"...

Jag är nog lite åt disagree här. När jag skrev mitt CV gjorde jag en del efterforskningar och det verkar som att man antingen hatar eller älskar CV:n med bild. Eftersom att jag i första hand söker jobb som cafébiträde, butiksmedarbetare, kundtjänst och ekonomiassistent tror jag att en bild underlättar eftersom att den visar att jag är representativ. Det är inte så att jag står i en sunkig t-shirt på stranden utan istället har jag skjorta och uddakavaj. Just det talar för att jag kan presentera mig själv på ett bra sätt och att jag tror på mig själv.

Skulle jag däremot söka mer kvalificerade jobb, som exempelvis civilingenjör, läkare, jurist eller dylikt så hade jag aldrig haft bild. Då är det kvalifikationerna som de är det viktiga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in