Citat:
Ursprungligen postat av
Kaffenarkomanen
Har fått diagnosen antisocial personlighetstörning psykopatisk avvikande som dom så fint utryckte det.
Och att inte älska kan jag faktiskt inte svara på. Det enda jag vet är att det faktiskt finns en person jag tycker om väldigt mycket och jag önskar bara henne allt gott i världen. ¨Men om jag älskar henne kan jag inte riktigt förhålla mig till. Har fungerat många gånger om hu det egentligen känns att älska någon men man står bara som ett frågetecken. Gäller åt andra hållet med. Har aldrig känt mig älskad heller. Konstigt det där. Jag vet att min mor älskar mig av hela sitt hjärta men kan inte relatera till det överhuvudtaget.
Kan en antisocial person ha en så söt avatar? Berätta vilka antisociala beteenden du har.
Psykopaten är en kallhamrad, benägen sadist och/eller narcissist utan empati för andra levande varelser. Impulsiviteten, de skoningslösa affektstormarna, aggressiviteten, skadeglädjen, avtrubbningen, bristen på uthållighet och planering, utnyttjandet osv. Antisocialitet ska innehålla de antisociala (kriminella eller åtminstone oetiska, från normen starkt negativt avvikande) beteendena. En psykopat tenderar att vara antisocial, medan en antisocial inte behöver vara psykopat. Psykopaterna är de antisocialt personlighetsstörda "fullbloden".