2013-05-14, 18:50
Medlem
PontiakJohanzons avatar
Hej, jag var lite osäker vart jag skulle lägga denna tråd, men om den hamnat fel får mod gärna flytta på den. Jag ska åka till Island om ett tag och jag tänkte ta med mig en påse spice, kallat "Aura eve". Vilket är väldigt nytt och troligtvis inte hunnit bli klassat någonstans ännu. Hur förhåller sig island och dess lagar kring nätdroger och sådant ifall dom skulle hitta det i tullen? och vad finns det för risker? Samt hur smugglar jag det på bästa sätt, bara att lägga det i väskan och försöka se ut som en Svensson antar jag?

Vart många frågor nu, men tack på förhand
Citera
2013-05-15, 15:52
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Kan svara på dina frågor direkt!

Spice som du säger att du innehar är redan olagligt, även i sverige sedan länge, tror det klassades 2007 här och har tom för mig att man var före på island Räkna defenitivt med att ditt Spice kommer beslagtas och att du kommer åka dit för ringa narkotikabrott, samt ev smugglingsförsök.
Tycker att du ska köpa en "RÖKMIX!" som är laglig i Sverige och Island och ta med dig istället!!!

Finns för övrigt inget namn på nån produkt ur serien Spice som heter "Aura Eve", dom ända Spice produkter jag känner till är Spice Diamond, Spice Gold, och Spice Artic Synergy.

/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2013-05-15 kl. 15:55.
Citera
2013-05-27, 21:47
Medlem
Men för i helvette aura eve är ju en rökmix som är relativt ny.........
Citera
2013-05-28, 14:04
Medlem
Bespruta tobak med cannabinoider och ta med. Är ju bara vanlig tobak.
Citera
2013-05-28, 21:00
Medlem
osctheones avatar
Kolla upp Islands drog lagar använd Google, tycker dock det är onödigt, det är ju bara dra in till centrum och spana, säkert säkrare än att försöka ta igenom tullen.
Citera
2013-05-28, 21:21
Medlem
Jagskullejubara..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe

Spice som du säger att du innehar är redan olagligt, även i sverige sedan länge, tror det klassades 2007 här och har tom för mig att man var före på island Räkna defenitivt med att ditt Spice kommer beslagtas och att du kommer åka dit för ringa narkotikabrott, samt ev smugglingsförsök.
Tycker att du ska köpa en "RÖKMIX!" som är laglig i Sverige och Island och ta med dig istället!!!

Finns för övrigt inget namn på nån produkt ur serien Spice som heter "Aura Eve", dom ända Spice produkter jag känner till är Spice Diamond, Spice Gold, och Spice Artic Synergy.

/Mvh

Det han menar är rökmix.
Citera
2013-05-28, 22:47
Medlem
Borde ändå vara relativt säkert att dra ihop en rökmix på tobak, köpa hylsor samt en hylsmaskin för att sedan lägga i ett vanligt cigg paket.
Citera
2013-05-29, 14:44
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe

/Mvh
Du vet så jävla väl att han pratar om en rökmix och att väldigt många använder spice som slang för rökmix, ändå skriver du ett långt jävla OT inlägg, blir så lack på såna som dig! Är du närmast autistisk grammarnazi vanligtvis också eller bara när det gäller huruvida man ska kalla det "Spice" eller "rökmix"?

On topic: Om den inte hunnit bli klassad i Island borde det väl inte vara olagligt att ta med det, tror inte tullen har rätt att ta det och isf möjligen för analys (om ens det). Töm ett par cigg på tobak och häll i rökmixen istället om du är nojjig. Jag har vart dum och haft cannabis på mig vid några tillfällen när jag flugit men har aldrig vart några problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in