Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-05-14, 05:50
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakterien
TS kolla möjligheten att operera benen längre? Jag vet att det går, är dock ingen expert inom ämnet. Om du är villig att gå så långt.
Jag har för mig att sådana operationer bara görs under tiden personen fortfarande växer
Citera
2013-05-14, 08:05
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BraSma
Sluta gnälla om att du är en dvärg, acceptra att du är det och man the fuck up.

Finns inget mer badass som en dvärg med, integritet och respekt.
Kolla på Al Pacino.. Kort kolla.. Han är 165 tror jag. Jag menar påverkar längden hans karisma? Jag tycker den snarare förstärker.

Det du saknar i kroppslängd, det gör du upp i personlighet.

Lev med dig själv, och gör det med stolthet.

Inte för att vara den som är den, men att jämföra den här killen med Al Pacino är nog att ta i.
Al skulle kunna ha en kuk i ansiktet och ändå framstå som jävligt karismatisk.

I övrigt så har jag inget annat att tillägga mer än vad ovanstående redan skrivit - acceptera din längd och gå vidare därifrån.

Vad hade du väntat dig för svar? Mirakelpiller?
Citera
2013-05-14, 08:13
Medlem
Bakteriens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Är det inte bättre att ha korta ben om han ska gå långt? Kortare men fler steg, menar jag?

Nu är jag säkert trög, men hänger inte med

Citat:
Ursprungligen postat av Cruella de Vil
Jag har för mig att sådana operationer bara görs under tiden personen fortfarande växer

Det stämmer inte, går att göra vid fullvuxen ålder. Runt 5-6cm förlängning anses vara säkert (kan givetvis vara individuellt). Sen går det att göra ytterligare 5-6cm till efter 1 års läketid eller va det va.
Har läst en lite om dessa operationer av rent intresse

Edit: Du tänker nog på tillväxthormoner, dessa funkar såvitt jag vet endast när man växer fortfarande.
Senast redigerad av Bakterien 2013-05-14 kl. 08:39.
Citera
2013-05-14, 08:48
Medlem
fjelldrengs avatar
Tror inte d e längden som e problemet..snarare dåligt självförtroende! D e ju ditt liv å ditt val. Men sluta sitta å sura som en fjortis, res dej upp å ta för dej i stället
Tror du livet e lättare bara för man e lång?
Citera
2013-05-14, 09:04
Medlem
Twixxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakterien
TS kolla möjligheten att operera benen längre? Jag vet att det går, är dock ingen expert inom ämnet. Om du är villig att gå så långt.

Haha, really, "gå så långt". Vet inte om det var meningen men, kaffe över tangentbordet, check.

OnT: Jag och mina killkompisar (jag är kille) har alltid som krav att vara längre än bruden. Kanske något liknande brudarna känner? Dom vill inte känna sig groteska och stora osv, kanske får leta bland kortare tjejer och hoppas på tur?

Keep fighting!
Citera
2013-05-14, 09:11
Medlem
Salorms avatar
Jag tycker tvärtom, skaffa dig en amazon att umgås med. En riktig monsterkvinna på 195+ cm som kan bära omkring dig på axlarna! Då kan du känna dig lång och hon får en liten mikropenis i nackgropen, win win situation.
Citera
2013-05-14, 09:25
Medlem
Jokerswes avatar
Ironiskt just det här. Jag har alltid tänkt mycket på just min kroppslängd. Jag är 175 och har nästan alltid känt mig kortast i sociala sammanhang. Sen i mina ögon finns det inget charmigare än en kort tjej om du frågar mig. Men 152 cm kan nog ta priset. Tycker inte du borde oroa dig, finns någon för alla. Finns en hel drös tjejer i din längd. gäller bara att hitta rätt.

Sen för övrigt så har jag en blåögd förälder och en grönögd och jag har bruna ögon.
fuck me right?
Citera
2013-05-14, 09:30
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackSaloon
T om min lillasyster är längre än mig, hon är 170+. Min farsa är 193 cm lång. Jag är inte dvärg eller något, jag förlorade bara stort i det genetiska lotteriet. Det är därför jag inte fick någon dvärgbehandling. Jag fick bara otur, som en brunögd pojke med två blåögda biologiska föräldrar.

Ingen tjej är intresserad. Vad fan ska jag göra?

Känner du till syndromet stressrelaterad dvärgväxt?

Kan orsakas av mobbing, problem i hemmet eller annan stressfaktor.
Din längd är inte genetiskt förutbestämd, det finns ingenting som heter så ens och kanske är detta vad som hände dig? Hände även mig till viss del.

http://en.wikipedia.org/wiki/Psychosocial_short_stature
Citera
2013-05-14, 09:30
Medlem
jettesnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjelldreng
Tror inte d e längden som e problemet..snarare dåligt självförtroende! D e ju ditt liv å ditt val. Men sluta sitta å sura som en fjortis, res dej upp å ta för dej i stället
Tror du livet e lättare bara för man e lång?
Det är väl klart längden är en del av problemet. Jag är helt övertygad om att livet är lättare om man är mer attraktiv.
Citera
2013-05-14, 09:44
Medlem
cogito.ergosums avatar
När jag jobbade på en festival en gång i tiden såg jag en dansare som var runt 150cm, han var populär bland tjejerna. Lär dig dansa(limbo?). Men han var afrikan, de kanske gillade honom för att han var oproportionerlig.

Danny Devito har även han varit gift, han är kortare än dig. Än finns det hopp.
Senast redigerad av cogito.ergosum 2013-05-14 kl. 10:03.
Citera
2013-05-14, 09:55
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jettesnel
Det är väl klart längden är en del av problemet. Jag är helt övertygad om att livet är lättare om man är mer attraktiv.

Jo, längd är attraktivt, men att se att man är kort som ett sådant avgörande problem är fel. Det finns massor av andra saker som ses som attraktiva och attraherar. Livet är lättare i en viss mån om man ses som attraktiv, självklart, men det är väl inte en anledning till att ge upp och själv sluta sträva mot sin lycka?

TS, jag ska inte säga att jag förstår hur det känns, men som vissa tidigare påpekat här, så kan nog din inställning vara nästan ett större hinder. Du är inte den längsta av personer, så kommer de inte bli, och jag vill inte låta kall men sådant är livet. Däremot lovar jag dig att du, precis som oss andra, kan ha ett lyckligt liv och ett fulländad liv, om du slutar se hinder i vardagen, och istället ser möjligheter. Det låter säkert kliché, eller kanske lite provocerande att komma från en som inte sitter i samma sits, men det är där mycket av saken ligger i. Människor har en tendens att sätta upp hinder för sig själva, eller hjärnspöken som man också kan kalla det.

Du är kortare, men det innebär inte att du själv ska låta dig hållas tillbaks av det. Desto mer du fokuserar och lägger vikt på problemet, desto mer begränsad gör du dig själv. jag säger inte att "problemet" skulle försvinna bara för att du fokuserar på annat, men om du finner något att lägga energin på, så tror jag att du skulle må bättre. Man kan säga att det hela hänger på huruvida du hittar något positivt att lägga fokuset på. Lyckas du med det, och vågar gå ut i livet med en vinnar-inställning, så kommer du nog inse att din längd inte behöver vara mer utav ett problem än vad du gör det till.

Mr Saloon, vad vill du ha ut av livet?
Senast redigerad av Hoyler 2013-05-14 kl. 09:58.
Citera
2013-05-14, 10:02
Bannlyst
För kort, för liten kuk eller för ful, något är det alltid.
Problemet med dagens pojkar är att dom kroppsnojar mer än brudar. Du har en god chans som 1.52 men så länge du tror att du inte har någon chans så har du ingen chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in