Citat:
Ursprungligen postat av jettesnel
Det är väl klart längden är en del av problemet. Jag är helt övertygad om att livet är lättare om man är mer attraktiv.
Jo, längd är attraktivt, men att se att man är kort som ett sådant avgörande problem är fel. Det finns massor av andra saker som ses som attraktiva och attraherar. Livet är lättare i en viss mån om man ses som attraktiv, självklart, men det är väl inte en anledning till att ge upp och själv sluta sträva mot sin lycka?
TS, jag ska inte säga att jag förstår hur det känns, men som vissa tidigare påpekat här, så kan nog din inställning vara nästan ett större hinder. Du är inte den längsta av personer, så kommer de inte bli, och jag vill inte låta kall men sådant är livet. Däremot lovar jag dig att du, precis som oss andra, kan ha ett lyckligt liv och ett fulländad liv, om du slutar se hinder i vardagen, och istället ser möjligheter. Det låter säkert kliché, eller kanske lite provocerande att komma från en som inte sitter i samma sits, men det är där mycket av saken ligger i. Människor har en tendens att sätta upp hinder för sig själva, eller hjärnspöken som man också kan kalla det.
Du är kortare, men det innebär inte att du själv ska låta dig hållas tillbaks av det. Desto mer du fokuserar och lägger vikt på problemet, desto mer begränsad gör du dig själv. jag säger inte att "problemet" skulle försvinna bara för att du fokuserar på annat, men om du finner något att lägga energin på, så tror jag att du skulle må bättre. Man kan säga att det hela hänger på huruvida du hittar något positivt att lägga fokuset på. Lyckas du med det, och vågar gå ut i livet med en vinnar-inställning, så kommer du nog inse att din längd inte behöver vara mer utav ett problem än vad du gör det till.
Mr Saloon, vad vill du ha ut av livet?