Citat:
Ursprungligen postat av Örfil
HBW är den sämsta drog jag någonsin har provat! Du blir korkad och orkeslös i 8 timmar, det är allt. Du kan lika gärna sitta och slå dig själv i huvudet med en gummiklubba, samma effekt.
Tycker du LSD verkar vara läskigt, så prova små doser av svamp istället. Klart bättre.
Drogen är sjukt märklig om inte annat. Jag räknar fortfarande min första och enda lyckade resa på HBW som det bästa jag upplevt, punkt. Det var så otroligt skönt, jag kände en extrem eufori och upptäckte universum, i min tankevärld. Jag fick inga CEV/OEV värda att tala om, dock fick jag helt otroliga insikter och satt helnöjd i en fåtölj och funderade över universums uppbyggnad.
Dock berodde mycket nog på att jag hade så grymma set and settings den gången och rökte mycket Spice (diamond, ja det var på den tiden) samtidigt. Ensamt har jag provat två gånger, sista gången fick jag inga positiva effekter alls och jag har inte rört dem sedan dess. Varför? Jo för att äta dessa frön är väldigt äckligt, men framför allt så är det giftigt och den smärtan i magen är verkligen inte att leka med. Som den värsta maginfluensan och har man tagit sig igenom ett par timmar av det helvetet för att sedan inte få någon rush, ja det är ett anti-klimax man inte vill uppleva igen.
Dock extraherade jag inte alls sista gången och knappt alls de andra två. Men skulle inte rekommendera HBW-frön, LSA däremot är säkert nice om man slipper äta cyanid men jag tycker att den är väldigt olik andra hallucinogener jag testat. Jag kan verkligen inte beskriva ruset mer än att det var som att jag för första och enda gången i mitt liv faktiskt kunde leva i nuet. Det går inte att förklara men min uppfattning om vad tid är suddades ut.
Jag kunde inte föreställa mig att det fanns en dåtid eller en framtid, allt som fanns var just de ögonblicken och vetskapen om att ingenting annat som existerade spelade någon roll än det egna välbefinnandet, euforin i just den sekunden, i alla sekunder för alltid.
Jag har provat mycket i drogväg men ingenting kan jämföras med den känslan, jag önskar bara jag kunde finna ord för den. Jag var inte i närheten av egodöd eller något sådant, jag var väldigt medveten om allt. Så till den grad att jag några år senare under en föreläsning om relativitetsteori började känna igen mig, de pratade om sådant jag hade reflekterat ihop under trippen vilket fortfarande skrämmer mig lite, försöker intala mig om att jag måste ha hört dessa teorier tidigare och memorerat dem undermedvetet. Tanken att jag skulle få insikter om tidens struktur och förhållningssätt till andra fysiska fenomen under en tripp känns allt för märklig för att jag ska acceptera den.
Detta borde kanske nästan jag göra en tripprapport av istället någon dag, ville mest få sagt att LSA har potential men samtidigt rekommenderar jag inte drogen då jag inte förstår mig på den själv, verkar extremt beroende av set and settings, alternativt behövs bra röka för att boosta.