• 1
  • 2
2013-05-13, 04:49
Medlem
daladasens avatar
Eutanasi det handlar om alltså? Åk till Schweiz och få det kirrat
Citera
2013-05-13, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pansarcanser
haha, det ska inte användas för att döda, utan för att söva
Och du ska injektera det?

Finns inte så mkr bra meds i svea rike, mest feta dr-löner och skrån.
Citera
2013-05-13, 10:50
Medlem
MrTruckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirrah
Så det är självmord det handlar om? Tråkigt att höra att ännu ett liv ska kastas bort.
Finns antagligen ingenting jag kan säga för att ändra dina tankar, men kom ihåg, det finns alltid vägar ut även när det känns som att det inte gör det!

+1 Det fetade
En fruktansvärt fin mening. Och den är sann!
Citera
2013-05-13, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTrucker
+1 Det fetade
En fruktansvärt fin mening. Och den är sann!
Jodå, bara man hittar några miljoner och en bra läkare.
Citera
2013-05-13, 11:10
Medlem
Mr.Livingstones avatar
De flesta(om inte alla?) sömnmedel som idag skrivs ut av läkare i Sverige har ett störthögt LD50-värde. Om det är självmord som är ditt syfte bör du nog leta upp en annan drog. Eller fixa hem barbiturater från något u-land.
Citera
2013-05-13, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirrah
Borde väl inte vara så svårt att få det utskrivet?

Steg 1: Gå till din lokala läkare, hävda att du inte sover.
Steg 2: Få en remiss till en psykolog/teraput.
Steg 3: Säg till psykologen att du verkligen inte kan sova.
Steg 4: Svälj och sov gott.

Inte svårt? Jag kunde inte sova ordentligt under 2 år efter att min pappa dog i sömnen helt plötsligt. Jag var rädd för att sova och somnade aldrig förrän min kropp sa ifrån pga för lite energi, jag sov max 10 timmar per vecka. Eftersom pappa som var fullt frisk dog, så kunde det hända mig med tänkte jag. Jag sökte vård och fick till svar att jag kunde få komma och träffa en doktor som kunde hjälpa mig med övningar som kanske kunde få mig att somna lättare. Till och med min dåvarande terapeut ringde och bad om att jag skulle få sömnmedicin utskrivet, men ingen hjälp.

Jag fick ingen sömnhjälp förrän jag för ett år sedan åkte in på psyket på LPT och bad om att få något utskrivet. Då fick jag "insomningstabletter" - alltså tabletter som hjälper mig att lugna ner mig, ta bort ångesten och slappna av, men ingen ren sömnmedicin. Så jo, det är svårt..

OnT: Du kommer få jäkligt svårt att skaffa sömnmedel som fungerar på det sättet du vill (som tur är..) Jag vet hur det känns när man vill att allt ska ta slut bara, men jag hoppas att du precis som jag tar dig ur det här helskinnad.
Citera
2013-05-13, 18:29
Medlem
Varför tror alla jag ska ta självmord-.-', btw, imovan hört att man trippar ballz på att överdosera det, någon risk att man dör?
Citera
2013-05-13, 21:58
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarcanser
Varför tror alla jag ska ta självmord-.-', btw, imovan hört att man trippar ballz på att överdosera det, någon risk att man dör?
För att du skrev nedanstående inlägg lite tidigare:
"för lång tid... behövs inom en vecka typ, en dödlig dos sömnmedel helst injektion"
https://www.flashback.org/sp43400806

All info du frågar efter finns redan i flertalet trådar här på Flashback. Om du bestämmer dig för att slänga i dig en "överdos" zopiklon kommer du ej komma ihåg något. LD50 är väldigt högt på det dessutom så det är väldigt svårt att dö.

Citat:
Ursprungligen postat av http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_lethal_dose_of_zopiclone
LD50 - (ORAL) RAT: 827 mg/kg
LD50 - (IM) RAT: 295 mg/kg
LD50 - (IV) RAT: 280 mg/kg
LD50 - (SC) RAT: 540 mg/kg
LD50 - (ORAL) MOUSE: 2174 mg/kg
LD50 - (IM) MOUSE: 541 mg/kg
LD50 - (IV) MOUSE: 321 mg/kg
LD50 - (SC) MOUSE: 888 mg/kg
http://wiki.answers.com/Q/What_is_th...e_of_zopiclone
Citera
2013-05-13, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
För att du skrev nedanstående inlägg lite tidigare:
"för lång tid... behövs inom en vecka typ, en dödlig dos sömnmedel helst injektion"
https://www.flashback.org/sp43400806

All info du frågar efter finns redan i flertalet trådar här på Flashback. Om du bestämmer dig för att slänga i dig en "överdos" zopiklon kommer du ej komma ihåg något. LD50 är väldigt högt på det dessutom så det är väldigt svårt att dö.

http://wiki.answers.com/Q/What_is_th...e_of_zopiclone

hehe yeah, aja hur som helst så behöver dosen inte vara dödlig, men det måste vara 100% att man sover gott ett bra jävla tag iaf.
Citera
2013-05-15, 18:05
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Du verkar ju rent ut sakt vara en väldigt sjuk människa som skall ha informationen du frågar efter till något väldigt otrevlig/dumt. Därför tänker jag säga som andra redan sagt, skärp dig och lär dig starta seriösa trådar, klarar du inte detta så lämna Flashback!

Och för att inte gå allt för OT så : Gå ut på gatan och leta fram lite GHB eller GBL, det är den enda drogen man direkt "Däckar" av i rätt doser, men skyll dig själv om du/någon annan dör dock, då det är väldigt svårt att dosera rätt i början, speciellt hos en yngre oerfaren person som du verkar vara.

Nä! Om jag var du skulle jag skita i det här och släppa alla "drogtankar"!
Sen stavas det sömnmedel och inte sömn medel, det visste jag tom när jag var 10 år, skärpning!

/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2013-05-15 kl. 18:08.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in