Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-05-14, 05:05
Medlem
IGrundOchBottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostadhummer
Det du menar med vända på mynten är att intala sig själv positiva saker och lyfta fram sig själv?
jo dom andra faktorerna är ju också viktigt men är det så att det ända sättet är ja göra saker fysiskt för att lägga en grund för att sedan ska kunna ta hand om psyket?

Ja precis, så fort ångest kommer in-krypandes, driv bort den med något positivt, tänk bort det eller jaga bort den genom att intala dig att det finns inget att oroa sig för, absolut ingenting... Det kan funka att säga det högt också.
Nä alltså, det är en hjälp på vägen dom andra faktorerna=)
Lyckan sitter inom oss trots allt, men för att förgylla dagarna så rekommenderar jag dig att testa på nya saker, jag rekommenderar någon form av kampsport, testa allt!
Citera
2013-05-16, 18:18
Medlem
rostadhummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irit
Ja. Därför att alkohol fråntar kroppen magnesium. Bland mycket annat, men magnesiumbrist är orsaken till ångest "därefter". Och även generellt. Läs i tråden t1912024. Inte alla magnesiumpreparat fungerar.

Jag ska kika runt lite på det där
Citera
2013-05-16, 18:23
Medlem
rostadhummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IGrundOchBotten
Ja precis, så fort ångest kommer in-krypandes, driv bort den med något positivt, tänk bort det eller jaga bort den genom att intala dig att det finns inget att oroa sig för, absolut ingenting... Det kan funka att säga det högt också.
Nä alltså, det är en hjälp på vägen dom andra faktorerna=)
Lyckan sitter inom oss trots allt, men för att förgylla dagarna så rekommenderar jag dig att testa på nya saker, jag rekommenderar någon form av kampsport, testa allt!

Alltså det jag brukar försöka göra på natten när det slår in är att typ fantisera om något bra typ ett drömliv men ja det brukar inte fungera alla gånger och sömnen blir helt åt helvete brukar typ somna 6-7 på morgonen... pulsen ligger typ på ändå. Stor del av kompiskretsen är typ borta och sånt sen har jag svårt för att dra iväg själv och hitta på något. Är lite granna av den person som vill ha människor runt om kring mig väldigt ofta. Man får se om man lyckas åstadkomma något.
Citera
2013-05-16, 19:18
Medlem
1: ät kosttillskott. D-vitamin (mot depp), B-komplex (för nerverna), kalium (reducerar fysisk ångest), kalcium (för nerverna och muskelfunktioner samt blodtrycket), magnesium (mot fysisk ångest) och zink (mot depression, irritation och ångest). Skaffa det starkaste de har på hälsokosten.

2: börja träna kundaliniyoga. Sjukt effektivt mot ångest, och det finns vetenskapliga belägg för att det funkar. Finns en hel del gratis om du kolla youtube. Gå på kurs om du vill ha folk omkring dig. Och skit i om du tycker det verkar för flummigt, för det funkar.

3: fortsätt terapin. Bara för att man vet varför man har ångest, betyder ju inte det att ångesten försvinner. Vad säger den terapeut/samtalskontakt du haft om hu du ska hantera/bli av med ångesten mer permanent?
Citera
2013-05-19, 04:25
Medlem
IGrundOchBottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostadhummer
Alltså det jag brukar försöka göra på natten när det slår in är att typ fantisera om något bra typ ett drömliv men ja det brukar inte fungera alla gånger och sömnen blir helt åt helvete brukar typ somna 6-7 på morgonen... pulsen ligger typ på ändå. Stor del av kompiskretsen är typ borta och sånt sen har jag svårt för att dra iväg själv och hitta på något. Är lite granna av den person som vill ha människor runt om kring mig väldigt ofta. Man får se om man lyckas åstadkomma något.

Jag förstår dig, själv brukar jag "spara" fantasin till slut på dagen, då jag ska slappna av inför sömn så att säga. Oftast rinner det av sanden, andra gånger hinner jag tänka början, sen sover jag, lr iaf så minns jag då inget..
Kanske för att uppmärksamma så är jag en ganska i-nuet människa, lr önskar iaf att va det mer och mer, mycket pga mina tankar som spelade mig spratt tidigare i livet

Du kommer hitta din väg för att bota din ångest, känns ganska klyschigt att säga, klarar jag av det, klarar du det med. Men så känns det!
Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in