Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-05-11, 17:40
Medlem
Hade en pirat-version av Windows 7 förut, där nästan varje program krashade förr eller senare (Skype, Chrome, spel, Adobe Premiere).

De första 6 månaderna trodde jag det berodde på just att jag hade en pirat-version av operativsystemet.

Så min polare fixade en genuin version av Windows 7 64bit och jag installerade det igår kväll. Jag trodde då att mina problem skulle vara lösta.

Nu har jag senaste Windows 7 64bit och jag har gjort alla updates från Windows Update.

Men problemet är inte löst!! Mina program kraschar fortfarande och jag får blåskärm minst 1-2 gånger per dag, om inte mer!

Jag förstår verkligen inte vad problemet kan vara.

Vad kan detta bero på? Hur kan jag identifiera problemet och gå tillväga för att hitta en lösning?

Tack på förhand!
Citera
2013-05-11, 18:00
Medlem
Kolla temp på datorn och kolla vad din BSOD ger för felkod
Citera
2013-05-11, 18:56
Medlem
Klassiskt fel - Tyder på att grafikkortet börjar ge upp. Byt eller låna en kompis grafikkort om du kan och se om problemen fortsätter.
Citera
2013-05-12, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Klassiskt fel - Tyder på att grafikkortet börjar ge upp. Byt eller låna en kompis grafikkort om du kan och se om problemen fortsätter.

Omöjligt! Datorn är relativt ny.

Uppdaterade precis till senaste Nvidia, får hoppas att problemet är löst. Ska testa spela lite nu.
Citera
2013-05-12, 04:32
Medlem
Vilken ATI drivis hade du innan och vilken har du nu ?
Vad är det för grafikkort ?

Sedan tog jag faktiskt för givet att du redan sett till att ha de senaste drivrutinerna installerade !
Senast redigerad av Revolutions 2013-05-12 kl. 04:34.
Citera
2013-05-12, 08:17
Medlem
Nochillss avatar
Du har bergis en massa aktiva virus på datorn vilka attackerar minneskretsarna och ger dig BSOD. En bra brandvägg och anti-virusprogram behövs och dessutom ta för vana att köra i safe-mode. Tumregeln är att hela tiden uppdatera Windows och köra genomsökningar med Security Essentials.
Citera
2013-05-12, 08:45
Medlem
utan.att.stannas avatar
Det du behöver är en bliescreens analys program så vi kan spåra felet till nåt. Blue screen view tror jag ett hette. Att bara på måfå byta delar blir fort dyrt annars...
Citera
2013-05-12, 12:35
Medlem
Hmm nu har det gått en hel dag utan någon som helst krasch (förutom Chrome, får 'Oops!' meddelandet då och då?) och jag har spelat ganska energikrävande spel. Ingen BSOD, inga kraschar. Windows Update informerade mig om Nvidia updaten ganska sent. . .

Ska testa i 2-3 dagar till, och om en enda krasch händer så ger jag mer information om situationen!
Citera
2013-05-14, 19:20
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitezBiH
Hmm nu har det gått en hel dag utan någon som helst krasch (förutom Chrome, får 'Oops!' meddelandet då och då?) och jag har spelat ganska energikrävande spel. Ingen BSOD, inga kraschar. Windows Update informerade mig om Nvidia updaten ganska sent. . .

Ska testa i 2-3 dagar till, och om en enda krasch händer så ger jag mer information om situationen!
Det lär ju återkomma..
Citera
2013-05-15, 02:28
Medlem
Japp, hände igen. . . Har inte hänt på rekordtid dock (3 dagar nu?), men det återkom. . . Program kraschar då och då, och BSOD har jag fått 1 gång - alldeles nyss.
Citera
2013-05-15, 03:02
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitezBiH
Japp, hände igen. . . Har inte hänt på rekordtid dock (3 dagar nu?), men det återkom. . . Program kraschar då och då, och BSOD har jag fått 1 gång - alldeles nyss.
Prova Bluescreen viewer så får vi se var det grundar sig i.
Citera
2013-05-15, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Prova Bluescreen viewer så får vi se var det grundar sig i.

Ok postar en bild så fort det händer igen! Laddar ner programmet nu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in