Citat:
Ursprungligen postat av Scinner
jobba: fre-lör-sön-mån-tis från 07-19
ledig: ons-tor-fre-lör
jobba: sön-mån-tis-ons 07-19
ledig: tor-fre-lör-sön
jobba: mån-tis-ons-tor 07-19
Tolkar detta som att det är en slags skiftarbete, då du inte jobbar måndag-fredag...
Sen är det kanske inte rätt att kalla det tre-skift. Lutar mer åt att de menar(som någon tidigare skrev) att du ska arbeta tre stycken skift.
Citat:
Ursprungligen postat av Scinner
Det jag vill åt är ju att dom inte ska blåsa mig på pengar. Tror jag tjänar mer på att det är dagtid + övertid + helger.
Förstår inte vad du menar med att du vill gå dagtid, och sen övertid. Då skulle du väl inte ens komma upp i 40 timmars normal arbetstid per vecka?
Finns ingenting som säger att en arbetsdag är enbart 8 timmar, skiftarbete eller inte.
Ur arbetstidslagen:
5 §
Den ordinarie arbetstiden får uppgå till högst 40 timmar i veckan.
När det behövs med hänsyn till arbetets natur eller arbetsförhållanden i övrigt, får arbetstiden uppgå till 40 timmar i veckan i genomsnitt för en tid av högst 4 veckor.
Veckan räknas från och med måndag, om inte annan beräkning tillämpas på arbetsstället.
12 §
Alla arbetsgivare som anlitar arbetstagare till arbete annat än tillfälligt skall lämna arbetstagarna besked om ändringar i fråga om den ordinarie arbetstidens och jourtidens förläggning minst två veckor i förväg. Sådant besked får dock lämnas kortare tid i förväg, om verksamhetens art eller händelser som inte har kunnat förutses ger anledning till det.
Så har svårt att se att du skulle kunna få övertidsbetalning.
Sen är väl OB detsamma oavsett om man går skift eller inte.
Sen får gärna någon mer insatt än mig tala om vilket kollektivavtal du ska gå på, det på företaget du jobbar för eller det du är uthyrd till.