Citat:
Det lär väl kosta att vara ansluten till Sibylla, vet ej om det är franchise eller om man betalar för varumärket på annat sätt.
Kanske bäst att bygga upp gatuköket helt själv utan att vara kopplad till sibylla. Tycker många Sibylla är bra men vissa är riktigt usla.
För att få lönsamhet bör det vara god kundtillströmning många timmar varje dag. Typ lunch 10.30-13.00, lite "hem från jobbet matställe" 16-19 o lite efter krogen fredagar - lördag 22-02. Tror det är svårt att leva leva enbart på lunchkunder i ett industriområde. Då ska man klara verksamheten på 11 månader plus lågsäsong mellan jul o trettonhelgen.
Ligger man i en mindre stad så gäller det nog att bli poppis bland EPA ungarna och jobbarna. Kassa arbetstider lär det ju va i vilket fall.
Kanske bäst att bygga upp gatuköket helt själv utan att vara kopplad till sibylla. Tycker många Sibylla är bra men vissa är riktigt usla.
För att få lönsamhet bör det vara god kundtillströmning många timmar varje dag. Typ lunch 10.30-13.00, lite "hem från jobbet matställe" 16-19 o lite efter krogen fredagar - lördag 22-02. Tror det är svårt att leva leva enbart på lunchkunder i ett industriområde. Då ska man klara verksamheten på 11 månader plus lågsäsong mellan jul o trettonhelgen.
Ligger man i en mindre stad så gäller det nog att bli poppis bland EPA ungarna och jobbarna. Kassa arbetstider lär det ju va i vilket fall.
Sibylla är väl franchise och lär ha avgifter på ett par tusen i månaden åtminstone, sen ska du in med startkapital till en viss nivå och så ska du köpa in dina varor via dem. Utan att veta kan jag tänka mig att det också är utbildningar som ska gås och rätt strikta krav på att följa formen för deras produkter (alltså att ett meal alltid ska se likadant ut etc.). Det kan väl vara både bra och dåligt, men jag gissar att exempelvis Solna korv är betydligt mindre formbundna, där handlar det förmodligen bara om att du kan branda ditt gatukök om du köper in deras produkter. Där verkar det vara rätt stor skillnad på utbudet mellan olika gatukök.
Jag tror att Sibylla försöker köra en liknande grej som donken och BK, alltså med marknadsundersökningar och noggrann planering. Det är förmodligen därför det finns relativt få Sibylla jämfört med mängden gatukök allmänt.