2013-05-11, 01:07
Avslutad
Snålt om utrymme vad gäller rubriksättningen.

Men värnar Flashback även de medlemmar som via regelverket här vill tysta andra medlemmar? Ja, så att det är fritt fram för en medlem här att systematiskt använda sig av regelverket här i syfte att få tyst på sina meningsmotståndare? Man anmäler och detta idogt en medlem i en tråd och röner även framgång i detta; medlemmen den ende får en varning.
Tjatar man tillräckligt mycket så får man framgång, eller?
Har sett detta vad gäller vissa medlemmar och i en och samma tråd att de blir anmälda och BARA dessa, inga andra i tråden, och till slut kommer en reprimand från en Mod. och MOT den anmälda medlemmen men den medlemmen som SYSTEMATISKT anmälde går/ gick fri...

Jag är ingen tjafsare, jag tar en varning som en hel man. Men den sista jag fick här är def. regelvidrig och den kom sig av en tråd där BARA jag blev anmäld och vips på den tredje anmälan där och av "någon" så fick jag en varning.
Finns flera trådar och flera medlemmar också där jag noterat samma sak, att "någon" systematiskt utnyttjar regelverket för att till slut få "rätt"= få en annan medlem att helt enkelt hålla käften här på detta Fria forat Flashback.

Så: Gäller det fria ordet här på Flashback även inom detta området att här vilja få tyst på folk genom att systematiskt använda sig utav/ systematiskt utnyttja regelverket för att till slut få rätt i sin sak?
Eller är moddar här immuna mot det föräldrar inte brukar vara, nämligen tjata, tjata och tjata?!
Och ses bara den anmälde här till att DEN inte följer det fria ordet här på FB och inte till den som hela tiden anmäler någon annan och missbrukar SITT fria ord här på FB?
Var står Flashback i denna frågan?
Citera
2013-05-11, 01:58
Medlem
Hajvans avatar
Var du off topic eller något när du fick din varning? Vem som anmäler borde vara irrelevant så länge du följer reglerna.
Citera
2013-05-11, 02:30
Medlem
revodnebs avatar
Jag har fått en hel del varningar, det är sånt man får leva med om man vill vara här. Det är valfritt att söka sig till andra forum. I en del fall har jag tramsat (blivit förbannad och gett en syrlig kommentar), i andra har jag oavsiktligt råkat koppla ihop användare (känns ju lite fel då det inte var med avsikt, jag gillade ju den användaren). Det är nog bara att anpassa sig till reglerna eller söka sig vidare... Att argumentera med mods verkar inte fungera speciellt bra.
Citera
2013-05-11, 02:54
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Jag är ingen tjafsare, jag tar en varning som en hel man. Men den sista jag fick här är def. regelvidrig och den kom sig av en tråd där BARA jag blev anmäld och vips på den tredje anmälan där och av "någon" så fick jag en varning.

Jag har tittat på din varning och den är helt korrekt, jag hade också gett dig en varning om jag hade modererat den sektionen, RP eller inte. Det är lätt att undgå varning för 0.03, se på trådens topic och skriv inlägg som besvarar topic för tråden. Svårare än så är det inte.

Moderatorer bryr sig inte ett skvatt om hur många anmälningar (RP) som kommer in på ett enskilt inlägg. RP är ett sätt att uppmärksamma en moderator på att något kanske inte är okej i en tråd. Sedan gör moderatorn en bedömning om det är ett regelbrott eller inte.

Sedan ska man komma ihåg att varningar kan granskas av alla moderatorer om det blir fråga om en ohörsamhetspoll. Så nej, det går inte att tysta andra medlemmar genom att missbruka regelverket och RP.
Citera
2013-05-11, 04:20
Avslutad
Inte ett dugg förvånad eller överraskad över att den springande punkten här i inlägget och detta till trots rubriksättningen förbises.

Men vad bra, då vet jag var Flashback står i frågan!
Tack för alla svaren(+ även de raderade).
Citera
2013-05-11, 09:56
Medlem
ChristianXs avatar
Om man låter bli att bryta mot reglerna så kan man inte tystas med hjälp av regelverket, oavsett vem som försöker. Det är väl tydligt nog?
Citera
2013-05-11, 10:37
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Moderatorer bryr sig inte ett skvatt om hur många anmälningar (RP) som kommer in på ett enskilt inlägg. RP är ett sätt att uppmärksamma en moderator på att något kanske inte är okej i en tråd. Sedan gör moderatorn en bedömning om det är ett regelbrott eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Om man låter bli att bryta mot reglerna så kan man inte tystas med hjälp av regelverket, oavsett vem som försöker. Det är väl tydligt nog?
Det jag tror TS menar är att oavsett hur noga ni än är så blir det en hel del OT kvar i trådarna. Om jag verkligen skulle vilja få bort någon vars åsikter jag inte gillar så skulle jag kunna gå igenom dennes inlägg och rapportera all OT eller övriga regelbrott jag ser. Låt oss säga att utan min rapportering hade ni mods upptäckt kanske hälften av dem. Om jag hjälper till lite genom att bevaka och rapportera min antagonist så finns ju chansen att denne snabbt får fler varningar och snabbare blir avstängd.

Eller finns det ett inbyggt skydd mot det? Ni märker att många rapporteringa mot just en medlem kommer från mig?

Sedan har ni givetvis rätt, följer man regelverket så får man inga varningar. Om man ändå skulle samla på sig några varningar snabbt så skulle det i vart fall ligga i min natur att skärpa till mig lite. Alla kanske inte tänker så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in