Är inte det druvsocker (glukos), som säljs även i svenska butiker under varumärket dextro, tidigare dextrosol?
Möjligt att det är samma sak, men jag tycker inte det smakar exakt likadant. Har inte haft möjlighet att jämföra direkt dock. Det var ett tag sedan jag hade den norska druesukkeren
Är det inte lite dumt att blanda i en syra i en dryck som ska neutralisera just syra? Vatten och bikarbonat fungerar utmärkt. 0,5 tsk bikarbonat i 15 cl vatten blandar jag.
Är det inte lite dumt att blanda i en syra i en dryck som ska neutralisera just syra? Vatten och bikarbonat fungerar utmärkt. 0,5 tsk bikarbonat i 15 cl vatten blandar jag.
Det låter onekligen lite konstigt i teorin ja, fast i realiteten så är det mycket som hjälper t.ex mot halsbränna som låter helt ologiskt. Ta t.ex äppelcidervinäger. En matsked tar udden av halsbrännan på ett par sekunder
Jo, men som jag redan har svarat, smakar bikarbonat illa, det suger åt sig alla smaker och lukter!
Min morfar brukade ta en sked bikarbonat mot halsbränna. Smakar kanske inte gott, men inte värre än att man klarar av det.
Men tack som fan FB för denna tråd. Haft en helt fruktansvärd halsbränna och orolig mage idag. Självklart så var min Samarin slut. Hittade då denna tråden och blandade 1tsk bikarbonat i ca 20cl vatten. Vips så var smärtan borta. Helt otroligt! Så snabbt går det ju inte med Samarin ens. Blir att köpa på sig mer bikarbonat från nu ist för Samarin.
Men tack som fan FB för denna tråd. Haft en helt fruktansvärd halsbränna och orolig mage idag. Självklart så var min Samarin slut. Hittade då denna tråden och blandade 1tsk bikarbonat i ca 20cl vatten. Vips så var smärtan borta. Helt otroligt! Så snabbt går det ju inte med Samarin ens. Blir att köpa på sig mer bikarbonat från nu ist för Samarin.
Återigen, tack FB!
jag kör också bikarbonat. Smakar för jävligt, som saltvatten (inte lika illa som epsom salt dock) jag kör en tesked i lite vatten, funkar asbra
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!