2013-05-09, 14:52
Medlem
1. Vilka banker ger bäst total ränta?

2. Vilka banker ska man undvika?

Tack på förhand!
Citera
2013-05-09, 15:09
Medlem
Undvik de banker som ger dig sämst ränta och förmåner är väl det enkla svaret.

Ta kontakt med några stycken och tala om vad du vill låna, så får du ju se vad de erbjuder. Det är ju ofta indivuduellt, så det är ju ingen annan än du och banken som kommer få reda på din exakta kostnad.
Citera
2013-05-09, 15:10
Medlem
localeyes avatar
Undvik alla banker och spar ihop pengarne först, annars risikere du att få betala tillbaka på ett billån flera år efter bilen har hamnat på skroten.
Senast redigerad av localeye 2013-05-09 kl. 15:12.
Citera
2013-05-09, 17:42
Medlem
Undvik alla banker utom jak punkt se
Citera
2013-05-09, 19:38
Medlem
Finns bra jämförelse sajter, typ compricer där du kan kolla upp vilka räntor du kan få. Brukar krävas att du köper av en bilhandlare och att bilen är max 7 år gammal. Räntan är oftast individuell och beror på din ekonomiska situation. Runt 5% bör gå att få till om di har ordnad ekonomi och lite pengar att stoppa in som kontantinsats. 20% brukar krävas.
Citera
2013-05-09, 19:49
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av localeye
Undvik alla banker och spar ihop pengarne först, annars risikere du att få betala tillbaka på ett billån flera år efter bilen har hamnat på skroten.

Det här är väl egentligen det bästa svaret, undvik att låna till konsumtion (en bil är ju i 99% av fallen ej en investering), bilen tappar så jävla mycket i värde fort.

Annars skulle jag väl ringa runt o kolla till olika banker om du inte kan få ett nytt lån på huset hos din nuvarande bank till schysst ränta men det riktiga tipset är ju att ge fan i att låna o spara istället, är det en bil som tar alldeles för lång till att spara till så har du helt enkelt inte råd.
Citera
2013-05-09, 20:48
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Det här är väl egentligen det bästa svaret, undvik att låna till konsumtion (en bil är ju i 99% av fallen ej en investering), bilen tappar så jävla mycket i värde fort.

Annars skulle jag väl ringa runt o kolla till olika banker om du inte kan få ett nytt lån på huset hos din nuvarande bank till schysst ränta men det riktiga tipset är ju att ge fan i att låna o spara istället, är det en bil som tar alldeles för lång till att spara till så har du helt enkelt inte råd.

Kan bara instämma, Kan man inte spara ihop till bilen så är den för dyr.
Lån till konsumtion får man ofta ångra senare
Citera
2013-05-10, 17:17
Medlem
Antabus12s avatar
Ett sk privatlån så kan du få till ca 5% på din lokala bank om du är en bra kund. Kör på det.
Citera
2013-05-13, 05:44
Medlem
utan.att.stannas avatar
Själv fick jag ett dåligt lån tycker jag. Köpte för 139 000, betalade 50 000 själv och 5,8% ränta. Dock lite osäkerhet ( ? ) för jag är 0 taxerad i sverige och var cirka 400 000 txad i Norge...

Detta från Volvo Finans. Wasa kredit erbjöd 15% ränta
Sparbanken Öresund 6%

Alla förfrågningar på 3 år.
Senast redigerad av utan.att.stanna 2013-05-13 kl. 05:47.
Citera
2013-05-13, 07:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Du ska undvika alla banker ifråga om konsumtionslån. Fråga istället om du kan få låna till en bostad. Amortera på den sedan köper du bilen cash, när du har råd med det!.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in