Min tik på 1,5 år (blandras) får inte vara i mitt sovrum. Vid två tillfällen har hon tagit sig in ändå när vi inte varit hemma och då kissat i sängen. Två stoooora pölar...
Idag upptäckte jag även att hon kissat i sin ena hundbädd. Hon har två hundbäddar men föredrar den ena, den andra ligger hon aldrig i. Och imorse såg jag att hon hade kissat i den som hon inte ligger i.
Vi rastar henne ofta, så jag tror inte att hon är kissnödig egentligen.
Varför gör hon så? Och hur får vi henne att INTE kissa inne?
Har ni fått någon ny familjmedlem eller liknande? Hundar kan känna sig osedda, och då kan dom göra dessa grejor för att ni ska märka hen. Spendera mer tid med hunden så borde det gå över
Hon markerar sitt revir kanske, att det hon kissar på är hennes.
Det kan väl bli så inomhus om man har en till hund eller småbarn.
Jag vet inte om det gäller hundar också men katter kissar ju i sängar och å kuddar för att det är mjukt att stå och kissa på - antingen för att de har för få kattlådor eller för att kattsanden i kattlådorna är för vass.
Hunden är en fd. gatuhund som har bott hos oss i två månader. Ingen agressivitet, inga problem alls med henne, förutom nu plötsligt detta kissande...
Förutom att hon kommit in i vår familj för 2 månader sedan har vi inga nya familjemedlemmar eller gjort andra förändringar hemma.
Hur är det eg med könsmognad på en kastrerad tik, hon löper ju inte. Så jag har svårt att tro att det handlar om könsmognad.
Markera revir kan det absolut vara, men brukar de inte skvätta mer då? I sängen har det varit två stoooora kisspölar.
Spendera mer tid med henne, absolut. Men vi är med henne mycket, kelar, gosar, är ute långa promenader, har precis börjat på hundkurs... Men absolut, man kan aldrig umgås för mycket med sin hund!
Jag har även sprayat med dog repellent runt sängen, men det verkar hon inte ens märka av. Haha.