Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Vad är jobbigast? Att inte kunna somna eller att vakna under natten? (Om du nu gör det?) Hade det tagit mig 4 timmar att ens börja sova hade jag valt imovanen.
Just nu är det att somna. Innan jag höjde dosen Theralen, så vaknade jag typ varannan timme o gick upp o rökte en cigg.
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Hur menar du med att det tar 4 timmar och somna, ligger du vaken i sängen så länge?
Personligen tror jag varken propavan eller imovane gör så speciellt mycket. Du tar redan så mycket sederande mediciner och att lösningen skulle ligga i mer meds har jag mycket svårt att tro.
Hur länge sover du per dygn? Motionerar du något? Arbetar du?
Jo, jag ligger vaken i 3-4 timmar, har kommit igång med motionen nu när vädret har blivit bättre. Men nej, jag arbetar inte, är sjukpensionär.
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Propavan är i min mening bara skit, jättejobbiga biverkningar och knappt någon sömngivande effekt allls - förutom dagen efter när man får en satans cp-hangover.
Dessutom så är propavan i grund och botten ett neuroleptika, så inte bra att lägga till det till haldol och theralen (theralen är också neuroleptika) så du står på 3 neuroleptika samtidigt.
Har du fått tolerans mot theralen? Imovane är bra men inte så bra att blanda med benzo.
Ja, det är det som är frågan... Jag har haft 15 mg Imovane tidigare, men det var när jag var 17-18 år, jag är 32 idag. Så jag minns inte. Förutom för nått år sen då mina polare skulle skoja med mig o la Imovane i min öl på krogen. Har bara hört i efterhand, att nån skulle smälla en fyrverkeripjäs i parken. Precis innan den smällde så vrålade jag; -Allahu Akbahr! BOOM! O sen skrek jag åt polisen, hjälp terrorister i parken!
Propavan hade jag 75 mg som mest, 3 tabletter. Men minns inte heller hur de fungerade. Bara att de var bättre än inget.