2013-05-08, 15:34
Bannlyst
Visste inte riktigt var jag skulle starta denna tråd så om den ligger fel, flytta gärna.

När man arbetar ett tag på ett ställe så är det rätt lätt att bli blind och har man kan få dålig koll hur det är på andra arbetsplatser. Därför tänkte jag fråga andra här hur det ligger till hos er.

Där jag är nu har vi helt obefintlig personalpolitik. Vi har inte ens egen HR utan den sitter i annat land och bryr sig inte det minsta om oss. Eller rättare sagt. Dom har en personalpolitik. Snålaste/billigaste vägen vinner verkar vara tesen. Inte haft löneökningar på 6-7 år, antal personalfester eller events är lätträknade och när de väl sker är det riktiga budgetlösningar. Hälften av dom anställda svarar att man inte trivs osv. Ändå görs inget. Det rullar bara på liksom.

Samtidigt hör man från vänner, kollegor i branschen osv som får åka 1-2 gånger per år på diverse konferenser utomlands, har stuga i åre, vilda fester osv. Vi har inget av det.

Så hur är det där ni jobbar? Är det julfest med budget som ger er ett glas vin eller är det fria drinkar och events flera gånger per år? Är det konferenser och team building på sköna platser eller är det budget grejjer som inte ger nånting? Svara på. Är nyfiken.
Citera
2013-05-08, 15:38
Medlem
ahlmans avatar
Vad är det för bransch?

Tycker det är lite på gränsen när folk blir tjuriga för att de inte får åka till Åre på jobbets bekostnad.
Man ska bli glad när det händer, inte grinig när det inte sker.

Annars kan man byta jobb om det är väldigt viktigt.
Citera
2013-05-08, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ahlman
Vad är det för bransch?

Tycker det är lite på gränsen när folk blir tjuriga för att de inte får åka till Åre på jobbets bekostnad.
Man ska bli glad när det händer, inte grinig när det inte sker.

Annars kan man byta jobb om det är väldigt viktigt.

Blandat men en del IT.

Tycker inte heller man ska bli grinig. Men noll team building kostar företaget mer.
Citera
2013-05-08, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enbragrabb77
Blandat men en del IT.

Tycker inte heller man ska bli grinig. Men noll team building kostar företaget mer.
Som jag ser det har du följande alternativ:
1) skriv inlägg på FB och förundras över att 'alla andra får', 'gräset är grönare på andra sidan' etc.
2) försök förändra din arbetsplats
3) byt jobb
Citera
2013-05-08, 18:41
Medlem
Ghandi_IIs avatar
Man får byta jobb om man vill...
Citera
2013-05-08, 18:58
Bannlyst
Ni verkar missförstått.....

Jag vill höra hur det är hos er, på andra arbetsplatser. Inte prata om min.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in