2013-05-22, 21:56
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ääääntligen, skrivkramp, frustrerad. Trots kabelätande hund, kalsonger som polisen sket i, bjärvar och småkryp. Nu måste jag bara säga att den rödhåriga tjockisen från MPS kan ta sin känsla och intuition och stoppa upp i röva. Jag gör anspråk på att vara upphovhenen till den eminenta analysen som pekade ut Gammelängsfortet med omgivning som ett "hett" sökområde. Har för mig att jag nämnde Gammelängsfortet baserat på analys först av alla här i tråden, kunde läsas av den breda allmänheten inklusive MPS innan söken vid nämnda fort gjordes. Jag misstänker å det skarpaste att denna kritiserade rödtotten hämtat sitt uppslag ur mina inlägg i tråden och står sedan helt oförskämt i tv och försöker framstå som Bodens räddare. Helt okej, men kom inte å snacka om intuition och infall. Gammelängsfortet är aktuellt om man tyckter att KJ är högintressant vilket det stora flertalet tycks tycka, och ur detta kom jag fram till att Gammelängsfortet borde visas större intresse.

Jag har vid upprepade tillfällen dryftat Gammelängsfortet och att KJ kan ha en koppling till området utan respons, sedan kommer en kossa från MPS och gör anspråk på att vara ett tankegeni, det är inte "fair play"

Dessutom gjorde den eller de personer ur MPS som gick in i huset utan tillstånd sig skyldiga till olaga intrång vilket är allvarligt i sig. MPS må vara ett bra komplement till räddningstjänt och polis, dock har organisationen åter visat förakt för lagar och regler. Nej, ändamålen helgar inte medlen och i det här fallet har man visat att man inte skyr några medel.

I övrigt känns det som att en satsad hundring på KJ är en förlorad dito, oddsen är inte höga.

Håller helt med dig, som jag ofta har gjort tidigare. Det malde i mig att någon här har nämt något innan om detta, långt innan MPS klargjorde sin "intiution", det var därför jag ställde frågan tidigare.. Om jag inte minns helt fel så fanns det inte t o m en bild på KJ ute på lek i trakterna kring torpet?

Vissa saker fastnar och det du dryftat innan fastnar, OY!!
Citera
2013-05-22, 21:56
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Iakttagelse på plats att huvudet inte var separerat!

Annars klassiskt tillvägagångssätt vid s k väskmord, när man styckar för att kunna transportera bort kroppen på ett enkelt sätt, dvs passiv styckning, då brukar man ta bort armar, ben och huvud från torson. Smidigt att hantera vilket gör att du lättare får ner kroppen i en resväska.

Inte ovanligt att man täcker över huvudet först. Ögonen och ansiktet uppfattas som obehagligt. Har för mig att GW tidigare sagt att man brukar börja med att ta väck huvudet först när man börjar styckningen av kroppen, för att på så vis minska det som är mest obehagligt och det som mest förknippas med en människa. Ordningen bör väl ungefär bli huvud, armar, ben och slutligen torso. Måste bli en jäkla mess med blod överallt. Ett otäckt hantverk. Tar också lite tid om man inte är jägare eller van att slakta. Kan vara lite knepigt att hitta rätt med kniven för att separera delarna mellan lederna, om man inte väljer att såga.

Okej, det ger sig framöver det verkar som inte media har konkret om huvudet satt kvar eller om det va avdelat.
Talar man om offensiv styckning kan det hela skett i raseri och personen har bara huggit och huggit tills delar är av eller halvt av.
Citera
2013-05-22, 21:57
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Exakt min tanke. Han fick inte upp torson för rampen så han slet ut den så långt han orkade, den var säkert tung och jävlig. Sen gick han tillbaka efter huvudet. Alternativt om huvudet satt kvar.

Offensiv styckning bör ju betyda att han kämpat och slitit för att få loss kroppsdelarna, kanske använt en dålig kniv. Gjort det med kraft och under press

Yapp, så tänker jag också, tycker de resonerar lite märkligt!
Citera
2013-05-22, 21:58
Bannlyst
Vad talar för KJ?

*Sista som vi vet såg VB i livet
*KJ kände till området där fynden gjorts väl då han lekt airgun-krig där.
*Har lånat spade av Air-gun kompis.
*Den gula plastpåsen som VB hade skolböcker i kan vara samma påse som hennes underkläder är funna i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Aggresiv/offensiv styckning, typ avsikt att skända kroppen, istället för att gömma undan likdelarna ser gärningsmannen/männen till att det blir hittade.

Ville han att hon skulle bli hittad? Därav slarvet och likdelarna i huset???

Aldrig! Det var en handling under stor stress som jag tror, och bara en mellannlagring
för att få bort likdelarna från gärningsmannens hem el jobb
Citera
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Okej, det ger sig framöver det verkar som inte media har konkret om huvudet satt kvar eller om det va avdelat.
Talar man om offensiv styckning kan det hela skett i raseri och personen har bara huggit och huggit tills delar är av eller halvt av.
Låter som du precis lyssnat på Efterlyst!
Citera
2013-05-22, 21:59
Medlem
kattnattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Ja, tycker de får ge med sig lite nu.
Alla vi här har någon vi misstänker. Och med all det material polisen har tillgång till då måste de ju helt 100 % ha någon misstänkt.
Visst, de kan inte gripa någon än, men att säga "Ja, det finns misstankar om en person/person som kan ha varit inblandade" skadar faktiskt inte utredningen så mycket.
Att neka så mycket hela tiden skapar bara mer otrygghet och rädsla hos folk i Boden, tänk alla äldre tanter och föräldrar med små barn som tror det går runt en styckmördare i Boden. Vilket det ju antagligen också gör, bara det att GM kände VB personligen så det rör sig inte om någon som går runt och styckmördar främlingar - det får vi iallafall hoppas. Men hur ska alla veta det, när polisen gång på gång säger "Nej vi har ingen misstänkt".

Men kan det inte vara så att de har någon misstänkt men inte vill gå ut med det då det kan få andra att strunta i att komma med sina tips om de tror det är mer eller mindre löst? Eller för att hålla misstänkt GM på halster om de ännu inte gripit personen för att inte avslöja exakt hur mkt de är honom/henne/dem på spåren? Tror vi får ge polisen lite mer kred än så...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Helt i klass med Caroline Stenvall, ja. Vidriga historier.

Även styckmordet på Veronica Eriksson i Lycksele.

http://www.svenskamord.se/index.php?topic=3540.0
Citera
Medlem
mikkelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Men varför gömma i stugan? För att tända eld på kåken efteråt?

Gömma i väntan på att man är mer förberred för att kunna gräva ner på väl utvald plats?

Väntan på att MPs skall åka hem o man har lite kontroll över sitituationen?
Citera
2013-05-22, 22:00
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
757 sidor på typ 3 veckor och inte en jävla huvudmisstänkt man kan vrida sönder och samman, vad är detta för pajaser som driver detta forum.....tråden HA har funnits i typ sju år och har 2000 sidor...jhessus, vilka kassa grävare...

Vi i tråden har ju två huvudmisstänkta: KJ och MB. (Tror KJ är den person som flest anser vara huvudmisstänkt). Du verkar lite upprörd. Känner du KJ eller MB?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Precis, jag förstår inte vad som kan ha föranlett att han först har ihjäl och sedan faktiskt styckar henne. Vad kan ha utlöst ett sådant raseri?

Mina spekulationer:

- han blev avvisad + har någon störning som gör att han inte kan kontrollera sina handlingar
- han var påtänd av något

Eller så var det någon annan.
Citera
Medlem
M*cke B*rg som ni skriver mycket om har varit min karatetränare, vad vet ni om han? varför är han misstänkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in